سئو سایت سایت آیا میدانید بهینه سازی چه می باشد؟ چرا اهمیت دارد؟ دراین نوشتهیعلمی از سیر تا پیاز اصول سئو و مفاهیم اساسای آن را برای شما خواننده گان وب لاگ آران باز میکنیم. مطالعه این نوشتهی علمی به شما یاری مینماید تا نسبت به اصول بنیادین و مفاهیم بهینه سازی فهم و شعور جامعی پیدا نمایید.
بهینه سازی
سئو یعنی بهینهسازی موتور جستجو. بهینه سازی تیم اقداماتی میباشد در راستای ارتقاء کیفیت و کمیت ترافیک اینترنت سایتتان در کنار نمایش برندتان از طریق نتیجه ها موتور جستجوی غیرپولی (یا این که ارگانیک).
علیرغم معنای ظاهری بهینه سازی، بایستی بیان کرد کهاین معنی بیش خیس به افراد و یوزرها ارتباط دارد تا موتورهای جستجو.
سئو یعنی فهم و ادراک اینکه افراد در فضای آنلاین در جستجوی چه می گردند، در پی چه پاسخهایی میباشند، از چه واژه و کلمههایی به کارگیری می نمایند و نوع محتوای مصرفی که خواهان مصرفش میباشند، چه میباشد.
پی بردن پاسخ بدین سوال های به شما اجازه میدهد تا به کسانی که در جستجوی آنلاین برای راهکارهای پیشنهادیتان می باشند، متصل گردید.
در حالتی که از قصد و نیات مخاطبانتان دوراندیشی داشته باشید، یک روی سکه بهینه سازی را شناختهاید، اما روی دیگر آن ارائه خواسته مخاطبان به طریقای میباشد که کراولرهای موتورهای جستجو بتوانند آن را پیدا کرده و فهم و شعور نمایند. درین راهنمای جامع، با هر دو روی این سکه آشنا خواهید شد.
اصول موتورهای جستجو
موتورهای جستجو، دستگاههای ارائه پاسخ میباشند. آنها میلیاردها تکه محتوا را جستجو مینمایند و هزاران دلیل را احتساب کرده تا گزینش نمایند کدام محتوا برای عبارتی که جستجو کردهاید، شایسته ترین میباشد.
موتورهای جستجو تمامی این را با کشف و سیرتکاملبندی محتوای دردسترس در اینترنت (صفحات اینترنت، پیدیافها، تصاویر، ویدئوها و...) از طریق یک مراحل شناختهگردیده به عنوان «کراولینگ و ایندکسینگ» و سپس مرتبسازی آن در راستای انطباق با عبارت جستجوشده در روندی که به آن «سکوبندی» می گوییم، انجام میدهد.
نتایج «ارگانیک» چه میباشد؟
همان طور که پیش از اینً هم گفتیم، نتیجه ها موتور جستجوی ارگانیک، آن گونه مواقعی میباشند که از طریق پیادهسازی بر مبنای اصول بهینه سازی اثربخش به دست میایند، خیر آنهایی که برایشان پول پرداخت می شود (راهکارهای غیرتبلیغاتی). شناسایی این موردها راحت میباشد –تبلیغات مشخصاً برچسبهایی دارا هستند و نتیجه ها باقیمانده در قالب «10 لینک و پیوند آبی رنگ» در زیرشان ظاهر می شوند. ولی با وجود تغییرات در طریق جستجو، امروزه چطور نتایج ارگانیک را میتوان شناسایی کرد؟
امروزه، در صفحه های نتیجه ها موتور جستجو –اغلب به آنها سرپ (SERP) می گویند- تبلیغات و قالبهای نتیجه ها ارگانیک پویا بیش («مشخصههای سرپ») از پیش دیده میشوند.
برخی مثالها از مشخصههای سرپ، اسنیپتهای سفارشی (جعبههای پاسخ)، جعبههای مردم اغلب میپرسند، کاروسلهای تصویری و...میباشند. مشخصههای تازه سرپ هرروز در حال ارتقاء بوده و براساس جستجوهای افراد، بروز میشوند.
برای مثال، در حالتی که شما «آبوهوای تهران» را سرچ نمایید، یک پیشبینی آبوهوا برای شهر تهران مستقیماً در سرپ بجای یک لینک و پیوند به اینترنت سایت پیشبینی آبوهوا ظاهر می شود. و در حالتیکه برای «پیتزا تهران» سرچ نمائید، یک بهره «بستهای محلی» از جاهایی که در تهران پیتزا به فروش میرسد، برایتان به نمایش درمیآید. خیلی راحته، مگه خیر؟
به خیال داشته باشید که برگه های موتور جستجو از تبلیغات پول درمیآورند. انگیزهشان حل بهتر جستارهای کاوشگر (در سرپها) میباشد تا جستجوگران همواره بازگردند و در سرپ همیشه حضور فعال داشته باشند.
بعضی مشخصههای سرپ در گوگل ارگانیک میباشند و میتوانند پایین تاثیر اصول بهینه سازی قرار گیرند. اینها اسنیپتهای سفارشی (یک بهره ارگانیک ترفیعگردیده که پاسخ را در یک جعبه نشان می دهند) و سوال های دارای ربط (جعبههای «مردم اغلب میپرسند») می باشند.
بیانش گران بها میباشد که مشخصههای جستجوی دیگری هم وجود دارد که در دسته تبلیغات مبلغی قرار نمیگیرند، و معمولاً پایین تاثیر اصول سئو نیستند این مشخصهها اکثر زمان ها دادههایشان را از منابع دادههای مالکانهای مانند ویکیپدیا، اینترنتامدی و آیامدیبی به دست میاورند.