On-Page سئو یا این که به عبارتی سئو سایت داخلی تیم مباحث و راهکارهایی میباشد که منحصراً به باصرفهسازی اصولی و استاندارد صفحه های جانور در یک تارنما برای حضور در صفحه ها نتیجه ها موتورهای کاوش میپردازد. مبحث دیگری نیز با اسم Off-Page بهینه سازی یا این که offpage وجود داراست که کارایی آن ارتقا رده کلی وبسایت در سطح اینترنت است. درواقع On-Page سئو به با صرفهسازی صفحه های داخلی یک وب سایت برای کسب سکو مربوط میشود، در حالی که Off-Page بهینه سازی مشتمل بر تکنیکهای دیگری میباشد که با امداد آنان میاقتدار به بهبود و ارتقا آوازه اسم تجاری پرداخت.
به عبارت دیگر و به طور خلاصه میقدرت اعلام کرد که سئوی داخلی دربرگیرنده مواقعی همانند کیفیت محتوای صفحه ها، کلمه ها کلیدی و دارای ارتباط بودن آنها، کیفیت و با صرفهسازی ساختار پباده سازی صفحه های مثلا تگهای Title Tag، Header Tag، متنها جایگزین برای عکسها (Alt Text)، توضیحات متا، ساختار نشانی صفحه ها (URL)، لینکدهیهای داخلی و ... میشود. در حالی که سئو آف پیج دربرگیرنده مواقعی مثل بکلینک و پیوندها، اعتبار دامنه، لینکدهیهای فرنگی، استعمال از ابزارها یا این که کانالهای اجتماعی و مسائلی از این قبیل میباشد.
در مشاجره تکنیکهای seo، On-Page بهینه سازی از حق تقدم بیشتری شامل است.
کتاب الکترونیکی: On Page بهینه سازی یا این که seo داخلی چهطور انجام میشود؟
4. از نشانی صفحه های (URL) کوتاه و خوانا به کار گیری فرمائید
شاید خیلی اینطور به حیث نرسد البته URL یا این که به عبارتی لینک و پیوند نشانی صفحه های تارنما شما می توانند تأثیر بسزایی در سئوی وب سایت شما داشته باشند. شایسته ترین توصیه به کارگیری از نشانیهای کوتاه و در عین اکنون خوانا میباشد. برای این نصیب به موارد ذیل اعتنا نمائید :
تا حد قابلیت و امکان نشانی صفحه های را معمولی و کوتاه بنویسید
به طبعً از کلمه و واژه کلیدی مرکزی در URL به کارگیری نمایید
تنها از حروف، لغت ها و متساویهای انگلیسی در نشانی صفحه ها به کار گیری فرمایید و از درج حروف و عبارات فارسی دراین قسمت دوری کنید
به هیچ عنوان از مسافت (Space) برای درج مسافت در میان لغت ها به کار گیری نکنید و به مکان آن تنها از خط چین ( - ) یا این که به عبارتی دش به کارگیری فرمایید
از به کار گیری از کاراکترهای پیچیده پرهیز کنید
بخشهای مازاد در URL را از نصیب پیکربندی CMS خویش حذف فرمایید تا بعداز نشانی تارنما صرفا نشانی مقاله یا این که شیت متبوع درج گردد
5. در نصیب ایجاد محتوای متنی و کدهای وبسایت از تگهای هدینگ فایدهمند گردید
تگها تحت عنوان سرتیترهای اساسی به کار گیری می گردند. استعمال از تگهای هدینگ (Heading Tags) خیر صرفا به زیبایی و آراسته بودن یک مقاله و قسمتبندی استاندارد آن یاری مینماید، بلکه این آیتم یک پارامتر اصلی برای رباتهای گوگل به خواسته درجه دادن به صفحه های تارنماها میباشد. این تگها همینطور در کدهای HTML و سورس قالب وبسایت نیز قابل استعمال میباشند. مطمئن گردید که تیتر اساسی وبسایت شما با تگ H1 در کدها تثبیت گردیده باشد.
نوشتهیعلمی دارای ارتباط: تگ های هدینگ (heading tags) اثر نصیب ترین تکنیک برای seo مقالهها
6. محتوای سابق را بروزرسانی فرمایید
محتوایی که از تاریخ نشر آنها چندین سالی میگذرد، در اکثر وقت ها مورد ها نیاز به بروزرسانی داراهستند. شما می بایست مطالب مهمی که پیشتر منتشر کردهاید را به طور همیشگی و طی مقطعهای وقتی گوناگون (از جمله هر یکسال یک توشه) آنالیز کرده و آنها را با آخری داده ها دارای ربط بهروز فرمائید. در بعضی موردها ممکن میباشد محتوای منتشر گردیده قیمت بازنویسی و بروزرسانی را نداشته باشد.
دراینصورت آن مقاله بایستی به طور بی نقص ویرایش خواهد شد و یا این که مطلبی تازه از آن زمینه درج خواهد شد. درصورتیکه چنین کاری فرمایید و مقاله پیشین را حذف نکنید ممکن میباشد مرتکب یکیاز سوءاستفادههای سئوی کلاه سیاه با تیتر درج مطالب تکراری گردید. بدین ترتیب بایستی طبق اصولی خاص، مقاله قبل را حذف کرده و آن را به محتوای تازه هدایت فرمائید. این آیتم یه خرده حساس میباشد. به همین خواسته و برای کسب داده ها بیشتر از نوشتهی علمیای که در همین ارتباط در مدیروب منتشر کردیم دیدن فرمایید.
بیشتر بخوانید: حذف مطالب سابق و بیکیفیت و تاثیر آن بر ارتقا ترافیک تارنما
7. از تأثیر بسزای محتوای چندرسانهای غافل نشوید
اگرچه محتوایی که بتواند تجارت شمارا دگرگون نماید محتوای متنی خواهد بود؛ ولی این به این معنا وجود ندارد که نباید سراغ دیگر اشکال ساخت محتوا رفت. فولدرهای چندرسانهای مثل تصاویر و اینفوگرافیها، پوشههای صوتی و کلیپ ویدیوها می توانند تأثیر شگفتانگیزی در بهبود حالت سئوی وبسایت شما داشته باشند.
اما بهتر میباشد پیش از ساخت و ساز این نوع محتوا داده ها تکمیلی قابل قبولی از آنها داشته باشید. برای مثال می توانید در گفت و گو ویدیو مارکتینگ با تهیه و تنظیم کلیپ و نشر آن در اینترنتوب سایت و دیگر خدمتدهندههای ویدئویی خیر فقط به ارتقاء سکو و بازدید وب سایت بپردازید، بلکه اسم تجاری خویش را نیز مستحکم خواهید کرد.
نوشتهی علمی دارای ارتباط: 5 نکته برای ساخت محتوای ویدیویی کیفیت بالا برای جدید امور
8. با ترفندهای متعدد سرعت بار گذاری تارنما خویش را ارتقا دهید
یکسری وقت پیش گوگل صراحتاً ذکر کرد که سرعت بار گذاری یک وبسایت، حال یکی فاکتورهای مهم مرتبهبندی محسوب میشود. براین اساس میقدرت اخذ کهاین فاکتور، یک کدام از مهمترین تکنیکهای سئوی کلاه سپید میباشد. شیوههای تخصصی و همگانی متعددی برای این فعالیت وجود داراهستند. یکیاز این راهکارها به کارگیری از سیستم CDN به خواسته با صرفهسازی و ارتقا سرعت وبسایت میباشد. ما نکات و فراگیری کل شیوههای آزمایش گردیده و کاربردی این گزینه را تا قبل از اینً در یکیاز مقاله ها مدیروب منتشر کردهایم که به شدت پیشنهاد می کنیم این نوشتهعلمی را به طور ظریف مطالعه نمایید؛ به این دلیلکه با آموزش این نکات می توانید قدمی گسترده به سوی برد در مسئله بازاریابی اینترنتی بردارید.
9. تصاویر جانور در صفحه ها تارنما را باصرفهسازی نمائید
تصاویر اولی چیزهایی میباشند که نگاه یوزرها را به خویش جلب مینمایند. واضحست که می بایست در گزینش این تصاویر توجه متعددی به خرج بخشید. ولی استعمال از آنان می تواند سبب به ارتقا وسعت کلی صفحه های وبسایت گردیده و در فیض، وسعت تارنما زیاد گردیده و سرعت لود آن کاهش می یابد. خب دراینصورت چه کاری می بایست انجام اعطا کرد؟ جواب یک چیز میباشد. می بایست تصاویر باصرفهسازی شوند. اگرچه با صرفهسازی تصاویر به طور آفلاین و با قابل انعطافافزارهای کامپیوتری قابل اجرا میباشد، البته در حالتی که وسعت تصاویر شما بالا باشد و یا این که دسترسی ما یحتاج به قابل انعطافافزارهای کامپیوتری را نداشته باشید چی؟ خوشبختانه با پیشرفت صنعت اینترنت، ابزارهای آنلاین گوناگونی عرضه گردیدهاند که در این باره به شما یاری خواهند کرد.
نوشتهیعلمی دارای ربط: 15 ابزار آنلاین فشرده سازی عکس که کیفیت را نادر نمینماید
10. به سراغ لینک و پیوندسازیهای داخلی و فرنگی بروید
از مهم ترین فاکتورهای سئوی کلاه سپید، پیوندسازیهای داخلی و فرنگی میباشد. هر دو نوع از این لینکدهیها مزایای خاص خویش را دارا هستند. البته چنانچه این پیوندها را به طور هدفمند ساخت و ساز فرمایید، سود مؤثر آن را در ارتقاء سکو و بازدید وب سایت خویش خواهید مشاهده کرد. با یک تعریف و تمجید بی آلایش می بایست اذعان کرد که لینک و پیوندسازی داخلی یعنی درج پیوند دیگر مطالب و دیگر صفحه ها وبسایت خودتان در یک مقاله و پیوندسازی فرنگی یعنی در محتوای مطالب خویش و یا این که صفحه های دیگر سایتتان، مبادرت به پیوند دادن به منابع دارای اعتبار و مربوط به مورد محتوا فرمائید. چنین پیوندهایی به ویژه درصورتی که به منابع شناختهگردیده مربوط باشند، اعتبار صفحه های شمارا ارتقاء می دهند.
- ۹۹/۱۱/۰۱