گوگل در هم اکنون ساخت و ساز شفافیت هر چه بیشتر پیرامون تبلیغات سیاسی و تبلیغ کنندگانی میباشد سئو سایت که کمپینهایی را در کانالهای تبلیغاتی این شرکت فعال سازی مینمایند. با لیداوب یار باشید.
گوگل در هم اکنون ساخت شفافیت هر چه بیشتر پیرامون تبلیغات سیاسی و تبلیغ کنندگانی میباشد که کمپینهایی را در کانالهای تبلیغاتی این شرکت فعالسازی مینمایند. با لیداوب همدم باشید.
گوگل بعد از بروز رسانی سیاستهای تبلیغات سیاسی خویش در ماه می که ارائه ID برای هر هر که تبلیغات سیاسی خریداری میکرد را اجباری نمود، اکنون اولی گزارش شفافیت خویش که منحصرا روی تبلیغات سیاسی و کتابخانه این تبلیغات متمرکز میباشد را منتشر کرد.
این گزارش مشتمل بر دسته بندی پولهای صرف گردیده در قسمت تبلیغات سیاسی در هر ایالت و در هر حوزه از کنگره و همینطور فهرستی از تبلیغ کنندگان برتر سیاسی میباشد که نشان میدهد هر مورد چه معیار هزینه روی کمپینهای تبلیغاتی گوگل صرف کردهاند.
دراین گزارش جدولی وجود دارااست که دوست داستنیترین لغت ها کلیدی به فعالیت رفته بوسیله تبلیغ کنندگان سیاسی را به ازای تبلیغی که برای هر لغت یا این که عبارت کلیدی ساختهاند، نشان میدهد. میکی اسمیت، رئیس ارشد قسمت محصول ها درخصوص گزارش شفافیت گوگل می گوید، «این دادهها لغات کلیدی که تبلیغ کنندگان بابت آنان بیشترین پول را طی همه پرسی اخیر ایالات متحده خرج کردهاند نشان می دهد» گوگل می گوید که داده ها این گزارش به طور هفتگی بروز رسانی گردیده و در نوامبر قابل دانلود کردن میباشد:
کتابخانه تبلیغات سیاسی گوگل
کتابخانه تبلیغات سیاسی در واقع یک بایگانی قابل کاوش از تبلیغات سیاسی میباشد که در کانالهای تبلیغاتی گوگل اکران مییابد. جستجوها دارنده فیلترهایی میباشند که می توانند تبلیغاتی را بیابند که طی یک زمان تاریخی مشخص و معلوم اجرا گردیدهاند، معیار هزینه صرف گردیده روی یک کمپین را معین مینمایند، نوع تبلیغ (تصویر، ویدئو، متن) هم قابل شناسایی خواهد بود. حاصل کاوش را هم میاقتدار با آیتمهایی مانند «جدیدا اجرا گردیده»، «هزینه- بالا تا تحت» یا این که «اثربخشی- بالا تا تحت» دسته بندی کرد:
مطالعه مقاله ها دارای ربط در لیداوب:
راهکارهای با صرفه کردن کمپین گوگل ادورز چه میباشد؟
در رابطه الگوریتم جایگاه بندی گوگل چه میدانیم؟
کلیک کردن روی یک تبلیغ در نتیجه ها کاوش، آن تبلیغ را به طور بدون نقص اکران میدهد و در صورتیکه تبلیغ یک ویدئو باشد، می توانید آن را تماشا فرمایید. می توانید تبلیغ کنندگانی که بابت آن اطلاع رسانی پول پرداختهاند، نوع تبلیغ، واحد سنجش هزینه صرف گردیده روی تبلیغ، تعداد نظراتی که آن تبلیغ اخذ کرده و تاریخی که اجرا شدهاست را ببینید. گوگل علاوه بر ارائه بایگانی تبلیغات سیاسی، داده ها را در Google Cloud BigQuery هم قابل دسترسی قرار داده میباشد تا هر کسی بتواند کدی برای اجرای جستجوهای خاص در میان دادههای تبلیغات سیاسی بنویسد. اسمیت میگوید، «پژوهشگران، ناظران سیاسی و شهروندان معمولی می توانند از دادههای ما برای تولید نمودار، گراف، جدول یا این که دیگر مورد ها برای نشان دادن جزئیات تبلیغات سیاسی به کار گیری نمایند. ما در اکنون فعالیت با متخصصانی از ایالات متحده و سراسر عالم هستیم تا ابزارهایی ساخت و ساز کنیم که طیف وسیعتری از جزئیات تبلیغات سیاسی را در بر می گیرند».
زمانی پای کمپینهای تبلیغات سیاسی و مبلغان این کمپینها میانه باشد، شفافیت و امنیت از حق تقدمهای شرکت گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغات دیجیتال میباشد. بعد از آنکه معلوم شد روسیه از روش تکثیر تبلیغات مخرب در فیسبوک و توییتر، در همه پرسی سر گروهی جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ دخالت داشته میباشد، حدودا کل پلتفرمهای اجتماعی گسترده سیاستهای تبلیغاتی خویش را بروز رسانی کردهاند. فیسبوک و توییتر هم مانند گوگل، آرشیوهای قابل کاوش از تبلیغات سیاسی ساخت کرده اند.
- ۹۹/۱۱/۰۵