مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

کلمه ی بک لینک و پیوند درواقع فرآیند اخذ پیوند از یک وب سایت یا این که یک سری تارنما به وب سایت خویش میباشد که اصطلاحا به آن LinkBuilding یا این که لینک و پیوند سازی هم میگویند.براین اساس هر نقطه که نام هر کدام از این دو واژه و کلمه را شنیدید متعجب نشوید به حافظه نوشته‌ی علمی ما بیوفتید که گفتیم این دو کلمه و واژه با هم هم معنی میباشند و فرقی فی مابین شان وجود ندارد.لینک و پیوند سازی گونه های مختلفی داراست:لینک و پیوند سازی درون و لینک و پیوند سازی فرنگی.می‌توانیم این طور بگوییم که‌این سوژه آن قدر ها هم بی ربط به نوشته‌ی علمی اولیه ما که در زمینه‌ی انکرتکست ها در بهینه سازی بود وجود ندارد.به نحوی که در آن در زمینه ی سئو پیوند های داخلی در صفحه های تارنما بوسیله ی متن های لنگر پرداختیم درین نوشته‌ی‌علمی بیشتر تاکید و محتوا برروی پیوند سازی فرنگی برای تارنما میباشد.ساختار یک HyperLink به صورت ذیل میباشد :

همان گونه که در کد بالا مشاهده میکنید کد یک استارت داراست و یک نقطه پایان.متنی لنگری که مابین تگ بازوبسته a قرار گرفته میباشد متن نمایشگر برای استفاده کننده و URL هم که نشانی مقصد و اشاره به لینک و پیوند دارااست.البته چرا بک لینک و پیوند انقدر عنایت دارااست؟چرا سئوکاران در پی ایجاد کرد بک پیوند های مطلوب برای وب سایت ها میباشند؟قابل ذکر میباشد که بیان کنم ساختن بک پیوند کیفیت خوب دو غرض اساسی را دنبال می نماید:

1. یافتن تارنما ها و صفحه ها تازه : زمانیکه شما از وبسایت ها دیگر بک لینک و پیوند مطلوب اخذ می کنید و یا این که در باطن صفحاتتان به یکدیگر پیوند سازی ایفا می دهید موتورهای کاوش به‌سرعت می‌توانند صفحه های مربوط به یکدیگر را پیدا نمایند و آن‌ها را برای یوزرها اکران بدهند.
2. تصمیم گیری درمورد جایگاه بندی یک وبسایت ضمن گزینه بالا تصمیم گیری برای مرتبه دادن به وبسایت شما و معین کردن رنکینگ وب سایت تان نیز برای موتورهای کاوش عمل شل تری میباشد و با اعتنا به چگونگی بک پیوند ها به راحتی این کار شکل می‌گیرد.
یک هنگامی کلمه و واژه ای به عنوان PageRank میان سئوکاران مفهوم پیدا کرد. سئو در مشهد به گونه ای که گوگل نظریه داشت که وب سایت هایی که به وبسایت دیگری پیوند داده اند و آنرا تحت عنوان منبعی دارای اعتبار به اکران نهاده اند مسلما دارای اعتبار میباشد به دلیل آن که هیچ کسی به یک منبع بی قیمت پیوند نمی دهد (در واقع گوگل هنوز از این دنیای بی وفا و آکنده‌از خیانت خبرنداشته!) بدین ترتیب این دلیل را یک ملاک برای بلندتر بودن تارنما هایی که به آن‌ها لینک و پیوند گردیده بود قرار میدهد.البته بعداز مدتی بازاریابان و بهینه سازی کاران از این ملاک سوء به کارگیری می نمایند و به طور اشتباه از آن منفعت میبرند در واقع این به اصطلاح اپ نویسی می‌شود یک باگ.باگی در مقیاس گوگل برای گزینش رده وب سایت ها. و سئوکاران آغاز به بک پیوند به چنگ آوردن های تقلبی از وبسایت و حتی تهیه کردن آن ها می نمایند.به همین عامل گوگل در ملاک های خودش تجدید لحاظ کرد و با بروزرسانی و ساخت‌و‌ساز الگوریتم های مطلوب به فریب کاری متخصصین بهینه سازی نقطه پایان بخشید.براین اساس از این به سپس این تعداد بیشتر بک لینک و پیوند ها وجود ندارد که برای گوگل اصلی میباشد بلکه چگونگی و معیار تاثیرگذاری آن ها در رفع نیازهای یوزرها میباشد که التفات می‌یابد.البته درهمین راستا بیایید به دو نوع کاربردی از لینک و پیوند ها آشنا شویم و ببینیم مزیت به کار گیری از هرمورد چیست؟!

زمانیکه شما از لینک و پیوند های NoFollow استعمال می‌کنید در واقع کد شما به صورت ذیل میباشد:

درواقع در این‌حالت شما به گوگل می فهمانید که لینکی رو که در سایتتان قرار دادید هیچ مسئولیتی در عوض اسپم بودن یا این که نبودن آن و اعتبار و چگونگی محتوای آن ندارید.و در همین راستا گوگل نیز این سیرتکامل پیوند ها را برای مرتبه بندی و رنکینگ وب سایت شما به اکانت نمی آورد.این پیوند ها بسیار کاربردی میباشند.رایا پارس ولی بعضی اوقات تصورات غلط نیز برای این نوع از لینک و پیوند ها وجود دارااست که اشخاص فکر‌میکنند که لینک و پیوند های NoFollow آن لینک و پیوند هایی میباشد که با کلیک کردن برروی آن نمی‌شود وارد وبسایت شد البته ابدا این طور وجود ندارد و ماهیت این لینک و پیوند ها تنها یک آگهی از جانب مدیرسایت به الگوریتم های گوگل و موتورهای جستجو گر میباشد.این نوع در مفاد اکثری به کارگیری میشود مثلا:

بخش ایده ها و بینش های یوزرها وب سایت
بخش نظرها یوزرها مهمان
امضای جانور در مطالب یوزرها مهمان
بنرهای تبلیغاتی
و...
شاید شما هم چشم باشید که در قسمت طریقه های تارنما های متعدد با موضوعات گوناگون اشخاص بازاریاب یا این که سئوکار نظرها تبلیغاتی میگذارند و پیوند سایت خودشان را نیز برای هواداران تصویب می نمایند در اینجور مواقع این نوع از بک لینک و پیوند ها که نمی قدرت کنترلی برروی آنان داشت بسیار کاربردی میباشد و موجب می‌گردد که حتی در حالتی که پیوند این وب سایت ها مرتبط نباشد و تارنما های آن ها اسپم باشد به وبسایت شما آسیبی نرسد what is seo  و از جریمه ی گوگل درامان بمانید.گوگل به تارنما هایی که تبلیغ کننده می‌باشند و بنرهای تبلیغاتی بقیه سایت ها را در دور و اطراف در سایدبار ها و ...نگه داری می نمایند سفارش می نماید که قطعا پیوند این بنر ها را نیز NoFollow نمایند تا با کاهش رنکینگ مواجه نشوند و در مرتبه بندی آن‌ها تاثیرگذار نباشد.هر آنچه درین گزاره گفته شد از مزیت های پیوند های NoFollow بوداما به بک پیوند های فالو نیز بپردازیم.

پیوند های Follow چیست؟
پیوند های فالو آن مجموعه از پیوند هایی می باشند که شما در سایت خودتان با مقصود خاصی قرار دادید به عنوان مثال لینک و پیوند سازی داخلی در میان صفحه های وبسایت اعمال دادید و برای هر پیوند نیز متن لنگر قابل قبولی در حیث گرفته اید.که معمولا این پیوند ها به خواسته تبادل لینک و پیوند نیز اعمال میگردد البته بهتراست که عاقلانه کردار نمائید و زمانیکه نسبت به سایتی و محتوایی که ایجاد می نماید شناخت ندارید پیوند فالو ندهید به ویژه اینکه به هیچ وجه آن وبسایت مربوط به محتوای وب سایت شما نیز نباشد.براین اساس متخصصین سئوی حرفه‌ای کمتر از این نوع بک پیوند ها به کار گیری می نمایند چرا‌که داشتن صرفا یک یا این که دو پیوند کیفیت عالی بسیار با ارزش خیس از داشتن هزاران پیوند از وبسایت های اسپم و بی چگونگی میباشد.

ولی گوگل در این مورد به مدیران سایت ها و سئومسترها پیشنهاد می نماید که به طور تعادلی از هردوی این لینک و پیوند ها برخوردار شوند و این نکته را هم بدانید که صراحت دارد که داشتن یک بک پیوند فالو از یک وبسایت مرتبط یا این که دارای اعتبار(به شرط اینکه خریده نشده باشد) قیمت بالایی در نتیجه ها کاوش وسئو وب سایت داراست البته بک پیوند های نوفالو نیز به اندازه ی خویش در رنکینگ تاثیرگذارند و آنقدر ها بی بها نیستند و در جایگاه بندی نظر می‌شوند پس کارایی نمائید از تارنما های دارای اعتبار بک لینک و پیوند های نوفالو نیز بدست بیاورید.

مزیت های پیوند بیلدینگ چیست؟
پیوند سازی مفید و رابطه و اتصال صفحه ها داخلی یک وب سایت و همینطور پیوند سازی فرنگی اثرگذار با وب سایت ها دارای اعتبار اثر و مزیت های اکثری برای صاحبان یک بیزنس اینترنتی داراست و به سه گزینه از آن ها اشاره می‌کنیم و آنان را گزینه نظارت قرار می‌دهیم:

برقراری رابطه ها : زمانیکه شما به صحت پیوند سازی جاری ساختن می دهید یعنی در واقع با بقیه وب سایت های مربوط به حصول و کارتان رابطه برقرار می‌کنید و از آن ها میخواهید تا به شما پیوند دهند یا این که مطالب و محتوای شمارا منتشر نمایند در واقع با اشخاص بسیار متعددی در راستای بیزنس خویش آشنا میشوید که همین ادله به بیزنس شما یاری می نماید.
ارسال ترافیک : با پیوند سازی موج عظیمی از ترافیک به سمت وب سایت شما تکان می نماید ولی در صورتی‌که پیوند به اشتراک گذارده گردیده به عبارتی چیزی باشد که یوزرها به دنبالش می باشند.براین اساس مدام تلاش نمائید محتوایی ساخت‌و‌ساز فرمائید که مخاطب پسند باشد و نیاز مخاطبان را برطرف کند و با تایپ کردن محتوایی که شایسته و سزاوار ی به اشتراک گذاری میباشد شانس خویش را در این مورد ارتقا دهید.
برندسازی : با پیوند بیلدینگ اسم برندتان همگی گیر می‌شود.ولی در صورتی‌که از کسانی می باشید که مقاله ها و محتوا متناسب با استحصال و کارتان ساخت میکنید مطمئن باشید که در صورتی‌که مخاطبان و یوزرها با تلاوت مقاله ها تان ایرادات شان برطرف گردد مطلقا اسم برندتان در ذهن آنان باقی خواهد ماند و مجددا به شما رجوع و برگشت خواهند کرد.به این ترتیب برندسازی از سایر مزیت ها و فواید بک پیوند تصاحب کردن است.
خصوصیت های یک بک لینک و پیوند بهتر چیست؟
ازسایتی باشد که موضوعش به قضیه و محتوای وب سایت شما مجاورت باشد.
لینک و پیوند متن لنگر قابل قبولی داشته باشد و به کاغذ ی پیوند گردیده مرتبط باشد.
پیوند بیلدینک در محتوا مستعمل باشد.
از وب سایت قابل اتکا با Page Authority بالا پیوند گرفته باشد.
پیوند بیلدینگ TrustRank قابل قبولی داشته باشد.
لینکی که در محتوا های وقتگیر ساخت و ساز میشود دارنده ارزشمندی بیشتر میباشد.
وب سایت به طور متعادل هم لینک و پیوند نوفالو و هم پیوند فالو داشته باشد.
بک پیوند از وبسایت هایی با Domain Authority بالا باشد.
و...
خصوصیت های یک بک لینک و پیوند بد چیست؟
به دست آوردن بک لینک و پیوند از وب سایت های نامرتبط
به دست آوردن بک لینک و پیوند که اعتبار دامنه (Domian Authority) پایینی دارا‌هستند.
بک پیوند به دست آوردن از دایرکتوری مقاله ها:چراکه چنین سایتها معمولا بی چگونگی و بر کمیت بیش تر از چگونگی قیمت می‌دهند.
بک لینک و پیوند با متن لنگرهای بیشتراز حد با صرفه گردیده.
لینکی که از وب سایت های اسپم و جریمه گردیده بدست آید.
لینک و پیوند های جان دار در فوتر و سایدبارهای یک وب سایت که اکثر وقت ها بوسیله موترهای کاوش واحد و یکسان شناخته می‌شوند.
و....

  • ۰۱/۰۹/۱۴
  • شایلین عباسی

رایا پارس

سئو در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی