مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

برای اینکه بفهمیم بک لینک و پیوند چیست، می بایست نخستین با معنا کلمه لینک و پیوند آشنا شویم: لینک و پیوند ها به عبارتی کلماتی در وبسایت میباشند که با کلیک روی آن، به یک کاغذ دیگر در دنیای اینترنت منتقل می شوید. برای مثال در حالتی‌که شما روی عبارت بهینه سازی محتوا در‌این متن کلیک نمائید، وارد کاغذ seo محتوا فرین آکادمی می‌شوید. چرا؟ زیرا
چون
زیرا
 این عبارت یک پیوند میباشد. اما توجه نمائید که لینک و پیوند ها می توانند به مکان متن روی تصاویر هم قرار گرفته و با کلیک روی عکس استفاده کننده را به یک شیت دیگر ببرند.

ولی راجع‌به بک پیوند: کلمه و واژه seo محتوا در نصیب بالا، یک پیوند از این نوشته‌ی علمی در وبسایت فرین آکادمی به نوشته ی علمی seo محتوا در همین وبسایت میباشد. البته در صورتیکه با کلیک روی این پیوند وارد وبسایت دیگری مثل وبسایت x گردید، اصولا این یک بک لینک و پیوند به تارنما x میباشد!

بدین ترتیب فهمیدیم بک پیوند به معنای لینکی میباشد که از یک تارنما به سایت دیگر داده می گردد. سئو در مشهد درصورتی که بخواهم به صورت دقیقتر بیان‌کنم؛ این پیوند برای سایتی که به آن لینک و پیوند داده گردیده تحت عنوان یک inbound link یا این که لینک و پیوند ورودی محسوب می‌شود و برای تارنما مبدا که دهنده لینک و پیوند میباشد، یک لینک و پیوند خروجی یا این که External link میباشد.

سفارش می کنم ویدیو تحت را در ارتباط با پرسش برخی از دانشجوها که می‌پرسند بک لینک و پیوند بگیریم یا این که بهینه سازی کنیم تماشا نمائید.


خب، تا اینجا متوجه شدیم که بک پیوند چیست البته الان بایستی به سراغ قسمت اساسی خیس نوشته‌ی‌علمی برویم:

درپی می خواهیم ببینیم که اثر بک پیوند روی بهینه سازی تارنما چیست و ابدا چرا در seo تارنما عنایت دارااست؟ خب ملاحظه کنید فلسفه گوگل برای مداقه دادن به بک پیوند ها این بود:

غرض هر موتور جستجویی در سطح اینترنت، اکران شایسته ترین فیض به استفاده کننده در ورقه اولیه نتیجه ها میباشد. خواسته از شایسته ترین سود هم وب سایت هایی می‌باشند که محتوای حقیقتا اثر گذار و با کیفیتی دارا هستند. گوگل می گوید در صورتیکه تارنما شما حقیقتا دارنده محتوای باکیفیتی باشد، بایستی سایر یوزرها سطح اینترنت هم از آن کلام نمایند. یعنی چه؟

backlinkاین یعنی در صورتیکه فرین آکادمی سایتی میباشد که محتوای خیر در مسئله فراگیری seo منتشر میکند، مدیریت تارنما x، رئیس وب سایت y، رئیس وبسایت n و… هم از این قضیه باخبر میگردند. درپی آنان در وب سایت خودشان پیوند هایی به فرین آکادمی می دهند تا کاربرانشان به وب سایت خودشان با این وبسایتِ کیفیت خوب و دارای اعتبار آشنا شوند. خلال این، یوزرها معمولی هم در سطح بلاگ های مجانی، شبکه های مردمی، انجمن ها و… به فرین آکادمی لینک و پیوند خواهند بخشید که سبب پذیرش دارای اعتبار بودن این تارنما میگردد.

به صورت خلاصه فلسفه بک پیوند ها این میباشد:

در‌حالتی که وبسایت بهتر و لایقی برای کاغذ اولیه گوگل باشید، ضمن رعایت کلیه فاکتورهای سئو مثل سرعت، زیبایی و… در سایتتان، رایا پارس خویش یوزرها سطح اینترنت هم به شما پیوند می دهند.

بک پیوند ها چطور بهینه سازی وب سایت شمارا بهبود می دهند؟
خب با دقت به فلسفه بالا، هر چه یک وبسایت معتبرتر باشد، تارنما های بیشتری به آن لینک و پیوند می‌دهند. این یعنی درصورتی که تارنما x و وبسایت y حریف یکدیگر باشند، گوگل برای پژوهش آن‌ها خلال رسیدگی دیگر فاکتورهای بهینه سازی، به تعداد بک لینک و پیوند های آن ها هم اعتنا کرده و هرمورد لینک و پیوند بیشتری داشته باشند، آن را تحت عنوان وب سایت معتبرتر شناسایی کرده و مقام بهتری به آن می‌دهد.

ولی طاقت نمائید! این نمونه مرتبط با یک سری سال پیش بود و طی این چندین سال اتفاقات جدیدی در سطح اینترنت و الگوریتم های گوگل افتاده که مسلما می بایست با آن ها آشنا گردید:

هنگامی همگی چیز درباره backlink ها تغییر‌و تحول کرد!
زمانی کلیه چیز درباره backlink ها تغییر تحول کرد!
آن اوایلی که گوگل بک لینک و پیوند ها را تحت عنوان یکی‌از مهمترین فاکتورهای جایگاه بندی در حاصل معرفی کرده بود، یک شاخصه هم برای سنجش اعتبار تارنما ها در چنگ وبمستران گذاشت: پیج رنک! پیج رنک کاغذ ای از گوگل بود که شما میتوانستید در آن نشانی تارنما خودتان را وارد کرده و مشاهده کنید که از لحاظ گوگل چه امتیاز و قدرتی دارید. پیج رنک عملا نسبت به تعداد لینک و پیوند هایی که به تارنما شما داده می‌شد، بالا می رفت.

ولی خب ایراد همینجا بود. همینجا بود که گوگل فهمید کلیه چیز آنطور که تامل می‌کرد جلو نمیرود. چرا؟ زیرا خیلی از سئوکارها و مدیران تارنما، جای اینکه به ساخت محتوای با کیفیت و… دقت کرده تا سایر به آن ها لینک و پیوند بدهند، راه‌حل سریع تری را پیدا کردند.what is seo  آن‌ها استارت کردند به خرید بک لینک و پیوند از تارنما های فروشنده و ده ها طرز دیگری که منجر ارتقاء تعداد بک پیوند ها، ارتقا پیج رنک و در سود ارتقاء توان seo آن‌ها می‌شد.

این یک ایراد بلندمرتبه برای گوگل بود زیرا خیلی از وبمستران به امداد این تکنیک ها که اصطلاحا به آن ها بهینه سازی کلاه سیاه می گویند، تارنما های بی چگونگی و حتی صفحه های تبلیغاتی را به حاصل اولیه گوگل آورده و یوزرها را اذیت میکردند. از همینجا بود که تمامی چیز تغییر و تحول کرد. گوگل پس از این زمینه، برگه پیج رنک خودش را از دسترس وبمستران بیرون کرده و ضوابط جدیدی به مکان تعداد لینک و پیوند برای اعتباربخشی بک پیوند ها در بهینه سازی تشکیل داد. اینجا جایی میباشد که قسمت مهم نوشته‌علمی ما آغاز می شود:

گوگل چطور اعتبار بک لینک و پیوند را گزینش میکند؟
بک لینک و پیوند و نباید ها
طی این یک سری سال، گوگل بارها در الگوریتم های خودش تغییراتی به وجود آورده و تلاش کرده با به روز های گوناگون، در مقابل سئوکاران کلاه سیاهی که بک پیوند ها را بازیچه دست خودشان کرده اند، بِایستد. در‌پی می خواهم فاکتورهای مهم یک بک لینک و پیوند دارای اعتبار که سبب ارتقا توان بهینه سازی وب سایت می‌شود را به شما معرفی کنم. سپس هم در زمینه ی بایدها و نبایدهای ایجاد کرد لینک و پیوند و بعد از آن رویه لینک و پیوند بیلدینگ (به عبارتی اخذ بک لینک و پیوند) کلام می کنیم:

1. اعتبار وبسایت

امروز یک کدام از مهم‌ترین فاکتورهای اخذ بک لینک و پیوند که روی مرتبه سایت شما اثر بدون واسطه دارااست، اعتبار سایتی میباشد که به شما لینک و پیوند می‌دهد. در پیشین خیلی تفاوت متعددی نداشت که وبسایت مبدا پیوند چه اعتباری داشته باشد، بلکه بیشتر تعداد بک لینک و پیوند ها اساسی بود. ولی امروز در‌صورتی‌که وبسایت مبدا اعتبار پایینی داشته باشد، ممکن میباشد لینک و پیوند دادنش به شما حتی سبب کاهش توان بهینه سازی سایتتان خواهد شد!

نکته: هر ورقه از تارنما شما یک اعتبار مستقل داراست و معدل اعتبار همگی این صفحه های موازی میباشد با اعتبار مجموع وب سایت شما. توجه فرمائید که گوگل برای گزینش بها بک پیوند، هم به اعتبار تک تک تارنما نگاه میکند و هم اعتبار شیت مبدا پیوند. برای نظارت اعتبار حدودی هر وب سایت و ورقه، می‌توانید از ابزار link-explorer وبسایت moz به کار گیری فرمایید.

2. رابطه وب سایت

رابطه وبسایت
یکی تکنیک های کلاه سیاه بهینه سازی، اخذ بک لینک و پیوند از وب سایت هایی بود که به هیچ عنوان هیچ ارتباطی به وبسایت ما نداشتند. از جمله میتوانستیم از یک وب لاگ که در قضیه بازی های رایانه ای مقاله مینویسد، تعداد متعددی پیوند بخریم و به صفحه ها اولیه گوگل برسیم. ولی امروز عدم وجود رابطه در میان وبسایت مبدا و تارنما مقصد، مقداری سبب ساز حزن گوگل می گردد. اما در صورتیکه خویش شیت رابطه با مسئله وبسایت شما داشته باشد، گوگل اثر مثبت بک لینک و پیوند را اکانت میکند.

از جمله در صورتی‌که اینجانب از یک ورقه در زمینه‌ی فراگیری seo در به عبارتی وب لاگ بازی های رایانه ای برای سایت خودم لینک و پیوند بگیرم، این قضیه اثر نسبتا مثبتی روی حاصل داراست.

3. انکر تکست

انکر تکست به معنای متن پیوند یا این که بک پیوند شماست. برای مثال در‌این لینک و پیوند: ((عصر فراگیری بهینه سازی)) انکر تکست، به عبارتی کلمه “عصر یادگرفتن seo” میباشد. در پی می بایست بدانید؛ متن لینک و پیوند هم از دید گوگل یکی موضوعات گزینش کننده اعتبار و توان بک لینک و پیوند هاست. پیش از این سئوکارها به یاری هر انکر تکست معمولی میتوانستند برای تارنما خودشان پیوند بگیرند. برای مثال خیلی ها انکر تکست های بی ربطی مثل “اینجا”، “.”، “کلیک نمایید” و… را گزینش میکردند. ولی خب امروز انکر تکست انتخاب کننده اقتدار بک پیوند شماست.

این یعنی درصورتی که اینجانب با انکر تکست “فراگیری بهینه سازی” برای کاغذ ای در سایتم بک لینک و پیوند بگیرم، به گوگل می‌گویم که‌این شیت می بایست با همین واژه در نتیجه ها بهینه سازی خواهد شد.

4. محل بک پیوند

یک تارنما از دید گوگل از قسمت های مختلفی تشکیل‌شده؛ این بخشها عبارتند از:

هدر (header) یا این که به عبارتی قسمت بالایی وبسایت که منو در آن قرار گرفته،
فوتر (footer) یا این که قسمت پایینی تارنما که اکثر اوقات داده ها تماس و… در آن قرار می‌گیرد،
سایدبار (sidebar) یا این که قسمت کناری سایت که اکثر زمان ها در سمت چپ یا این که راست کاغذ آن را می‌بینید،
بدنه (body) که محتوای مهم وبسایت در آن قرار می گیرد. به عنوان مثال این نوشته ی علمی فعلا در قسمت بادی وب سایت قراردارد.
از حیث گوگل، اعتبار بک لینکی که دربین یک محتوا یا این که به عبارتی بدنه سایت باشد، بیشتر از سایر قسمت هاست میباشد.

5. پیوند های خروجی ورقه مبدا بک لینک و پیوند

تا قبل از این با دقت به اصلی بودن تعداد لینک و پیوند ها و خیر اعتبارشان، صفحه های یا این که اصطلاحا مزارع لینکی در برخی وبسایت ها وجود داشت که تنها کارشان تبادل پیوند با سایر سایت ها بود. گاها در برخی از این صفحه ها بیشتر از 200 لینک و پیوند چشم می‌شد! ولی امروز موقعیت فرق کرده و گوگل نسبت به تعداد لینک و پیوند خروجی یک برگه آلرژی آرم می دهد. در‌حالتی که شیت مبدا که شما از آن بک لینک و پیوند گرفته اید 5 لینک و پیوند دیگر هم به تارنما های دیگر داده باشد، اساسا اعتبار مجموع شیت فی مابین همگی لینک و پیوند ها تقسیم گردیده و اعتبار مقداری به هر وبسایت می‌رسد.

  • ۰۱/۰۹/۱۹
  • شایلین عباسی

رایا پارس

سئو در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی