مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

۱۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


هر یک‌سری استعمال بهینه سازی در یک وبسایت، با نازکی های فراوانی یاور میباشد  سئو سایت   البته خوشبختانه یوزرها می‌توانند از ابزارهای گوناگونی که درین خصوص، بوسیله کارشناسان و شرکتهای متفاوت ساخت و ساز و پباده سازی گردیده، سود ببرند.
امروزه «بهینه سازی» با تمامی تکنیک های ریز و درشت آن، به یک کدام از گرفتاری های مهم مدیران تارنما ها تبدیل شده‌است.
 
هر یک‌سری استعمال seo در یک وب سایت، با نازکی های فراوانی یاور میباشد البته خوشبختانه یوزرها میتوانند از ابزارهای گوناگونی که در‌این خصوص، بوسیله کارشناسان و شرکتهای گوناگون ساخت و پباده سازی گردیده، فایده ببرند.
 
اصلی این میباشد که اشخاص بتوانند از میان انبوه ابزارهای جان دار، شایسته ترین مورد ها را گزینش نمایند تا از سردرگمی ناشی از گردش در بین قابل انعطاف افزارهای متعدد رها شوند.
 
از سوی دیگر، صنعت seo و جنبه های متعلق به آن، به‌سرعت در درحال حاضر رویش و تغییر تحول میباشد.
 
وبمسترها، بازاریاب ها و مدیران تارنما های تجاری بایستی خویش را با این آوا شتابان هماهنگ سازند.
 
اینجانب طی روستا سالی که در مسئله بهینه سازی عمل کرده ام، با قابل انعطاف افزارهای مختلفی درین خصوص رمز و فعالیت داشته ام.
 
در‌این نوشتار قصد دارم بعضی ابزارهای تازه و تماماً کارامد بهینه سازی را به شما معرفی کنم.
 
چک کلیدواژه ای
 
یافتن کلیدواژه، ارزیابی کلیدواژه یا این که تحقیق کلیدواژه ای (Keyword research) یکی وظایف کارشناسان seo میباشد که طی آن بایستی با یافتن کلیدواژه های مطلوب، سئوی وب سایت ها را بهبود بخشند.
 
خدمت تبلیغاتی گوگل (Google AdWords Keyword Tool) امروزه سردمدار ابزارهای keyword research به شمار می رود.
 
ولی آن سیرتکامل که گوگل اعلام کرده، قرار میباشد این خدمت به زودی بسته خواهد شد و به مکان آن Keyword Planner استارت به عمل نماید.
  www.ParsCms.com

 
در صورتی شما در ادامه اپلیکیشن های بیشتری در‌این خصوص می‌باشید، بد وجود ندارد از ابزار مو جود در Google Suggest API از قبیل Ubersuggest به کار گیری نمائید.
 
در این صورت فعالیت شما بسیار بی آلایش خواهد بود: کافی میباشد از کلیدواژه های آیتم نظرتان لیستی تنظیم نمائید و آنان‌را بر طبق محبوبیت کاوش نزد یوزرها، حق تقدم بندی فرمائید.
 
یک ترفند جالبی در اینجا وجود داراست که اینجانب در دست شما قرار می دهم و آن این که کلیدواژه های آیتم نظرتان را در گوگل search نکنید بلکه آن ها را در فریم گوگل تایپ نمائید و مشاهده کنید خصوصیت کامل شدن اتوماتیک (Autocomplete) گوگل چه کلماتی را لیست می نماید.
 
در این حالت می‌توانید به طور تقریبً دریابید که یوزرها چه چیزهایی را کاوش می نمایند.
 
Bing Webmaster Tools نیز ابزار قابل قبولی در مورد محاسبه کلیدواژه ها میباشد که با استعمال از آن می‌توانید معدل درجه کلیدواژه ها، تعداد کلیک های دریافتی و معیار اثرگذاری برخی کلمه ها کلیدی خاص را ببینید.
 


 
SEMrush رابط قدرتمندی داراست که واحد سنجش محبوبیت یک کلیدواژه نزد یوزرها گوگل (چیزی که اصطلاحاً search volume نامیده می‌شود) را نشان میدهد.
 
Grepwords ابزار دیدنی دیگری میباشد که در حوزه Keyword research عضو نو واردی به شمار می رود.
 
اکنون Grepwords در حالت بتا قراردارد.
 
Searchmetrics نیز search volume را بر طبق الگوهای ترافیک خاص خویش احتساب می نماید.
 


 
مشاهده شدن در جستجوگرهای اینترنتی
 
در مسئله درجه بندی های طبیعی وب سایت ها، ابزار دیدنی اعتنا و موءثر گوناگونی در اینترنت یافت میگردد.
 
در حالتی‌که شما از یک سو در جای های مختلفی فعالیت میکنید و از سوی دیگر با داده های اندکی رمز و فعالیت دارید، نرم‌افزار های عده و جوری همانند Search Latte می‌تواند برای شما موثر باشد.
 
با به کارگیری از این ابزار کارکشته خواهید بود جایگاه های لغات کلیدی در کشورهای متعدد را با سرعت و به سادگی آنالیز نمایید.
 
Getstat ابزار عالی دیگری برای آن دسته از وبمسترهایی میباشد که مایلند گزارش های ظریف و مشروح و نیز هشدارهای اثرگذار و کارامد اخذ نمایند.
 
این ابزار میتواند داده ها را در سطح ناحیه ای گرداوری و سکو بندی نماید.
 
 


 
Advanced Web Ranking اپ قدرتمندی برای طرح ریزی، جایگاه بندی محلی، پایش لینک و پیوند ها (Link Monitoring) و تحقیق کلیدواژه ای (Keyword research) به حساب آورده می شود.
 
به کار گیری از این ابزار در کنار پراکسی خدمت هایی همانند Trusted Proxies معجون ارزشمندی برای سئوکارها پدید می‌آورد.
 


 
استعمال از Bing سئو Analyzer در بینگ وبمستر تولز یک رویه مطلوب و سریع برای تشخیص خطاها صفحه ها وبسایت به شمار می رود.
 
توان حقیقی و واقعی این ابزار از رابط کاربری آن ناشی میشود که نتیجه ها را به نحوی معمولی و دور از پیچیدگی های رایج در حوزه seo به استفاده کننده عرضه می نماید.
 
Bing سئو Analyzer به صورت گرافیکی، صفحاتی را که در اکنون چک میباشید اکران می‌دهد و در‌این میان، هر مشکلی را که در‌این صفحه های بیابد، پر رنگ می سازد.
 


 
Moz.com که کاری میباشد از کمپانی موز دات کام، با خزنده های اینترنت رمز و عمل داراست.
 
این ابزار نسبتاًً هفته ای یک توشه داده ها جدیدی از آنالیز (crawl) وب سایت به دست میدهد.
 
استعمال از Moz بسیار سهل وآسان میباشد.
 
رابط بصری آن به ویژه برای جدید شغل های بهینه سازی بسیار مطلوب میباشد.
 
بهینه سازی Spider اپلیکیشن کوچک دیگری میباشد که بر رایانه یا این که مکینتاش نصب میشود و پیوند ها، تصاویر، CSS، اسکریپت و اپ های تارنما را از بینش «بهینه سازی» نظارت و آنالیز می نماید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو On-Page


محتوایی ساخت و ساز فرمائید که براحتی قابل تلاوت (هضم کردن) باشد !
 

هیچ چیز بدتر از این وجود ندارد که بر روی نتیجه ها کاوش کلیک نمایید و با یک دیوار پهناور  سئو سایت و ترسناک از نوشته ها روبرو گردید .

از تایپ کردن چنین محتواهایی اجتناب فرمایید .

برای ایجاد محتوایی که تلاوت و ادراک  آن شل باشد به موارد ذیل اعتنا فرمایید :

۱-محتوای تان را به قسمت های منطقی تقسیم بندی فرمائید (این نصیب برای seo بسیار اهمیت دارااست )

۲-از جملا‌ت کوتاه و بی آلایش به کار گیری نمائید .

۳-از ماجرا گویی در محتوای تان به کار گیری فرمایید

۴-از فهرست بندی ها و شماره گذاری به کارگیری نمائید

۵-از تصاویر برای شعور بهتر مطالب یاری بگیرید

۶-از اسلاید ، کلیپ یا این که بقیه رسانه های دیگر در محتوایتان به کارگیری فرمایید(در شکل لزوم !)

Hemmingway Editor یک ابزار ویرایشگر مجانی برای سئو و معمولی کردن جمله‌ها نوشته تان میباشد .تنها کافی میباشد پیش نویس تان را به ویرایشگر بچسبانید و با یاری نکات پیشنهادی ، محتوایتان را باصرفه فرمایید .

این ابزار املای لغت ها را نیز آنالیز می نماید . البته ابزار  Grammarly برای این فعالیت بهتر میباشد .

 

هدفتان تنها تایپ کردن (کنار هم قرار دادن یک‌سری کلمه ها ) نباشد .
 

این تاءمل که ” محتوای طولانی خیس برای بهینه سازی بهتر میباشد ” مدام کارآمد وجود ندارد .در‌صورتی‌که محتوایی بایستی کوتاه باشد ، آن را کوتاه و خلاصه نگه دارید .علاوه بر این کوشش فرمائید از جمله‌ها غیرضروری در نوشته خویش اجتناب نمایید .ابزار Hemmingway Editor برای این عمل به شما یاری می نماید .

پیوند سازی نمایید ( این فعالیت هم برای خوانندگانتان خوب میباشد و هم به بهینه سازی وب سایت تان امداد می نماید )
 

پیوند دهی به محتواهای دارای ربط دارای اعتبار و کیفیت بالا سبب ساز میگردد با صاحبان تارنما های حوزه کاری تان رابطه برقرار نمائید .علاوه بر این پژوهش ها نشان می‌دهد که رابطه مثبت مقداری فی مابین تعداد پیوندهای خروجی و جایگاه بندی گوگل وجود دارااست .

 در صورتی نمیدانید چطوری پیوند سازی نمائید در قسمت خرید بک پیوند در بهینه سازی روز به شما یاری می کنم .

اعتنا داشته باشید این رابطه بسیار جزئی میباشد یعنی وقتی پیوند های فرنگی را ارزیابی می نماید که تارنما فاقد سیگنال های درجه بندی باشد .در سود ، در حالتی که نیازی وجود ندارد فقط بدلیل سکو دریافت کردن مبادرت به پیوند سازی فرنگی نکنید .

شایسته ترین نحوه این میباشد که پیوند های فرنگی مازاد را در یک زبانه /پنجره دیگر گشوده نمائید تا بازدیدکنندگان را در تارنما تان نگه دارید .

بهینه سازی On-Page
 

در seo روز بخوانید:
seo جوملا
محتوای عالی شرط کافی برای seo وبسایت تان وجود ندارد .این محتوا می بایست برای گوگل و یوزرها نیز seo گردد .سوای بهینه سازی on-page حتی شایسته ترین محتواها نیز با باخت روبرو میشوند .در‌صورتی‌که وب سایت وردپرسی دارید توصیه میکنیم پلاگین بدون‌پول Yoast’ را بر روی وب سایت تان نصب فرمائید .اینک بیایید به نکات مرتبط با seo on-page بپردازیم .

کلمه ها کلیدی خویش را در برچسب تیتر کاغذ یا این که بقیه قسمت های اساسی محتوا قرار دهید
 

مطلقا در بعضی مورد ها صفحه های فارغ از گنجاندن لغات کلیدی در برچسب تیتر درجه میگیرند (پیوند ها نسبتاً هر چیزی را ممکن میسازند) ولی هنوز هم در میان لغات کلیدی در تیتر و درجه بندی ارتباط مفهوم داری وجود داراست .

بدین ترتیب هر صفه از وب سایت تان بایستی یک تگ تیتر منحصربه‌فرد بفرد که دربردارنده لغت ها کلیدی میباشد داشته باشد .اعتنا فرمایید تنها یک تیتر !

بهتر میباشد این عمل را برای توضیحات متا و تگ های H1 نیز انجام دهید .در وضعیت ایده آل ، هر شیت می بایست یک توضیحات متا و H1 داشته باشد .بطور نمونه چنانچه در هم اکنون تایپ کردن پست وب لاگ میباشید ، تگ H1 شما می بایست تیتر کاغذ تان باشد .از بکاربردن عبارات غیرضروری در‌این تگ دوری کنید .

 

با تایپ کردن تیتر های دیدنی کلیک های بیشتری بگیرید .
 

در صورتی می‌خواهید در نتیجه ها کاوش سکو ۱ و کلیک های بیشتری را بدست بیاورید ، تیتر هایی را گزینش فرمائید که مثل آهن ربا یوزرها اینترنتی را به خویش جذب نماید .شاید برای تایپ کردن تیتر تنها ۵۵ کاراکتر در دست داشته باشید البته با یه خرده هوش و ذکاوت می‌توانید شایسته ترین به کار گیری را از آنان بکنید .

عنوانی بنویسید که احساسات و دقت  یوزرها را برانگیزد و در عین درحال حاضر قانع کننده باشد .یکسری تیتر بنویسید و از در بین انها دو یا این که سه عدد از شایسته ترین ها را گزینش و آزمایش فرمائید .

در صورتیکه کل صفحه ها در وب سایت نیچ تان فرمت یکسانی دارا‌هستند ، میتوانید با اندکی تغییرات ، عنا وین را در SERP پر رنگ فرمایید و به این ترتیب کلیک های بیشتری بدست آورید .

در‌صورتی‌که یک وب سایت فروشگاهی دارید ، عبارات کلیدی ” خرید ” را تحت عنوان های شیت مغازه تان اضافه نمائید و فروش تان را ارتقا دهید .

در شرایطی که یک وب سایت فروشگاهی دارید ، مسلما می‌خواهید یوزرها اینترنتی را زمانیکه در مرحله خرید میباشند به وب سایت خویش بکشانید .بعنوان نمونه ،شخصی که بدنبال “جامه قرمز رنگ” در وب میباشد ممکن میباشد مورد ها ذیل را نیز کاوش نماید :

تصاویر خرقه قرمز‌رنگ

اطلاعاتی در رابطه خرقه های قرمز‌رنگ (که احتمالا برایتان طراوت داشته باشد)

البته در حالتی‌که در وب عبارت” خرید جامه قرمز رنگ” را کاوش می نماید ، به احتمال زیاد قصد خرید آن را دارااست .

براین اساس صرفا کافی میباشد که واژه و کلمه “خرید ” را تحت عنوان ورقه تان اضافه نمایید تا بتوانید اکثری از این خریداران اینترنتی را به تارنما خویش بکشانید .
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

الگوریتم may گوگل


الگوریتم may گوگل

به به بعداز مدتها یه زمینه داغ در خصوص الگوریتم های گوگل
حقیقتا خوشحالم درباره ی الگوریتم می گوگل می نویسم، با مقاله‌ها بهینه سازی وبسایت سئو سایت در بهینه سازی جمهوری اسلامی ایران همپا باشید و خودتون امر وب سایت خویش را در دست بگیرید.
خوب بریم سراغ الگوریتم می

الگوریتم may گوگل چه است؟
این الگوریتم در تاریخ 4 می سال 2020 بوجود اومد. ولی هم وقتش بود هم اینکه تقریبا 3 ماه از آخری آپ تو دیت قبل قبل بود و هم اینکه حدود یک‌سال بود که هسته ی سکو بندی گوگل آپ دیت نشده بود. اونهم به‌این شدت نبود.
دقت فرمائید داده ها راجع‌به این الگوریتم خیلی زیاد وجود ندارد و ما هم از مقاله‌ها منابع دارای اعتبار فرنگی این مورد ها رو استخراج کرده ایم و پاره ای هم از دیتا های داخلی استعمال کرده ایم.

الگوریتم می گوگل به چه وبسایت هایی زخم رسانده؟
این الگوریتم بیشتر به تارنما هایی که در حوزه ی خرید املاک، وکالت و پزشکی مربوط میشدند زخم زده
اما بعداز کووید 19 منطقی بود که گوگل روی حوزه ی پزشکی بیشتر تمرکز داشته باشه

چه کنیم که الگوریتم می به بهینه سازی وبسایت ما جراحت نزند؟
اولیه از همگی این نکته رو می بایست بگیم که‌این الگوریتم به وبسایت هایی که تبلیغات داشته اند زخم کمتری وارد کرده.
نکته ای که اینجا مطرح میشه این می باشد که چه نوع تبلیغاتی جلوی جراحت های احتمالی رو کاهش میده!

نخستین از همگی تبلیغاتی که سبب ساز بشه به طور واقعی عموم نام مارک شما رو سرچ نمایند.
تبلیغات پیوسته ی بنری (خیر native و cpc و غیره)
وب سایت هایی که بک پیوند نخریده اند رو کاری نداریم (زیرا ممکنه بالا هم نباشن) وبسایت هایی که بک پیوند خریدند و کلی حریف دارا‌هستند بایستی با نام خودشون هم بک لینک و پیوند گرفته باشن وگرنه در‌صورتی‌که صرفا روی لغات کلیدیشون Back Link گرفته باشن جریمه میشن.
درین برهه زمانی بهتره یا این که رپرتاژ نرید یا این که در تارنما های خیلی مرجع خبر عمل نمائید.
ابدا از pbn های کهن استعمال نکنید. pbn چه است؟
با دقت به تغییرات هسته ی گوگل و به روز می، چه کنیم؟
مورد ها آموزشی برای این آپ تو دیت تازه گوگل می‌باشد:

شایسته ترین فعالیت : ساخت محتوای کیفیت عالی هست. خصوصیت محتوا خوب
آغاز به تبلیغات نادر و با اپ ی دست‌کم 4 ماهه
برید ملاحظه کنید برای جلب اعتماد مشتری چه کارهایی بایستی انجام میشده که انجام نداده اید، از جمله مثال فعالیت گذاشتین، یا این که فیلمی از رضایت مشتری های قبل درج نموده اید و یا این که گواهی و مدرک های دارای اعتبار خویش را در وبسایت اکران داده اید.
چنانچه وبسایت شما خبری میباشد و یا این که فروشگاهی میباشد باید مواقعی را که اخیرا ترند گردیده اند مسلما در وبسایت خویش قرار دهید، حتی در حالتی که میبینید رقبای دیرین خیس درجه های بهتری می‌گیرند و انرژی شما هرز میرود بایستی اینکار را انجام دهید تا گوگل شما‌را وارد بازی بزرگان کند.
اصلا مقاله ها خیلی بلند و یا این که اسمان خراش درج نکنید مگر اینکه درین عمل وب سایت شما پیشینه دار باشد، بهتر میباشد نوشته ی علمی جامع باشد بجای طولانی (خواسته از طولانی بیشتر از 1800 کلمه و واژه میباشد)
ابدا برای بک لینک و پیوند سازی سریع مبادرت نکنید و بی گدار به آب نزنید.
یک کدام از مهمترین نکات این میباشد که وب سایت خویش را بروز نگهدارید. هم ورقه ی مهم و هم مقاله‌ها کهن را بروز فرمائید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


دربین متا تگ‌ها، توضیحات متا (Meta Description) از اهمیت بیشتری برخوردار‌است. سئو سایت در واقع تگ توضیحات متا چکیده‌ای میباشد از محتوای وب سایت و یا این که نوشته‌ی علمی و مقاله وب سایت. در طراحی وب قسمتی را در پنل رئیس وبسایت شما در لحاظ گرفتند که میتوانید توضیحات متا را در آن نصیب وارد کنید. از کمپانی ساخت سایت که فعالیت ساخت سایت خویش را به آن‌ها سپردید بخواهید در ساخت وب سایت شما بخش مرتبط با وارد کردن توضیحات متا را برای شما تعبیه کند و بعداز اتمام طراحی وب، شیوه وارد کردن توضیحات متا را به شما فراگیری دهد

می قدرت اظهار کرد که در قبل توضیحات متا نقش خیلی مهمی در مرتبه بندی شما در حاصل موتورهای کاوش مثل گوگل ایفا می کرد، البته با این وجود کمپانی گوگل به تازگیً اعلام کرده که تگ توضیحات متا هیچ اثر مستقیمی بر درجه بندی سایتها در موتور جستجوی گوگل ندارد.بدین گفته، توجه بیشتری نمائید گفته میباشد که  توضیحات متا بطور بدون واسطه بر مرتبه بندی وبسایت شما در گوگل اثر ندارد این گزاره یعنی توضیحات متا به صورت غیرمستقیم بر درجه شما در گوگل تاثیرگذارند.

برای تایپ کردن توضیحات متا فضای متعددی برای تعریف محصول ها خویش ندارید و نمیتوانید در ۱۵۵ تا ۱۷۵ کاراکتر آنان را بگویید، پس بایستی کوشش نمایید اصل مقاله را به صورت خلاصه و موثر بیان نمایید و مخاطبی که در فیض کاوش این توضیح متا را می خواند توجیه خواهد شد که چرا روی وب سایت شما کلیک نماید. در توضیحات متا بایستی دیدنی ترین متن نوشته گردد و استفاده کننده را کنجکاو و راغب نماید روی تارنما شما کلیک کند شما در حیث بگیرید که‌این توضیح بعنوان یک بنر تبلیغاتی میباشد که می بایست در ۱۵۵ تا ۱۷۵ کاراکتر نوشته خواهد شد. توضیحات متا بایستی با این روئت کرد نوشته خواهد شد که هم برای موتور جستجوی گوگل اصلی باشد و هم برای بشر جالب باشد.

مثال ای از توضیحات متا
به عنوان مثال برای توضیحات متا در تصویر تحت که مرتبط با مال آنتی ویروس کسپر در وبسایت فروشگاهی سام استور میباشد به‌این شکل میتوانید بنویسید:
بروزترین ورژن آنتی ویروس۲۰۱۸ کسپرسکیkaspersky را از دکان سام استور نمایندگی قانونی فروش لایسنس کسپرسکی با آسودگی و اطمینان خریداری فرمایید.
همان گونه که در متن مشاهده می‌کنید این متن عبارات کسپرسکی، آنتی ویروس، فروش لایسنس کسپرسکی، بروزترین ورژن آنتی ویروس۲۰۱۸ و دکان سام استور نمایندگی قانونی، مستعمل میباشد یعنی کلماتی که برای موتور جستجوی گوگل مندرج و از طرفی یک متن تبلیغاتی و جالب میباشد که مخاطب را برای کلیک کردن جذب می نماید یعنی متنی که برای بشر درج شده میباشد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


یوزرها 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در حالا کاوش و پرسیدن سوالهای متعدد در سئو سایت فضای اینترنت می باشند. گوگل هم برای اینکه بتواند پاسخگوی نیاز یوزرها بوده و تجربه خیر و خوبی را برای آنان به وجود آورد، می بایست مدام درهای خویش را به سوی یوزرها اینترنتی گشوده نگه داراست.

موتور جستجوی گوگل: یک داروخانه شبانه روزی برای جستجوی یوزرها میباشد
هر روز صفحه های اینترنتی جدیدی منتشر می گردند و ربات‌های گوگل آن‌ها‌را ایندکس و ارزیابی می‌نمایند. هرمورد از این صفحه ها در عبارت کلیدی مشخصی کاندید میگردند تا زمانیکه مخاطب آن عبارت را کاوش کرد به وی اکران داده شوند. تا این مرحله گوگل محتوای صفحه های نو را تحلیل کرده اما هنوز مطمئن وجود ندارد که منزلت حقیقی وواقعی و واحد سنجش رضایت یوزرها از محتوای آن ها چقدر میباشد.

به‌دنبال به طور بدون نقص الگوریتم رقص گوگل و تاثیر آن بر ورقه نتیجه ها کاوش را تحلیل خوا هیم کرد اما در صورتیکه زمان کافی برای محتوای این برگه را ندارید می توانید با مشاهده ویدئوی ذیل همگی داده ها لازم را اخذ فرمایید.

ماجرا اولی شناخت شما با Google Dance
پس از مدتی تحقیق درمورد کلمه ها کلیدی، بالاخره لیستی از کلیدواژه‌های پراهمیتِ مرتبط با کسب و کارتان را در یک فولدر اکسل صحیح کرده‌اید. در قدم‌بعدی، استارت به ایجاد محتوای منحصربه‌فرد و اثر گذار میکنید.

نوشته‌علمی‌هایی که ساخت می کنید با عبارات کلیدی غرض به خیر و خوبی با صرفه گردیده‌اند؛ به گونه ای که در تیتر، سرتیترها و بعضا قسمت‌های متن، از لغات کلیدی طولانی به کار گیری کرده‌اید. حتی حواس‌تان بوده که Keyword Stuffing نکنید.

درحال حاضر بعداز  صرف یک سری ساعت زمانبر روی کیفیت محتوای خویش، یک نوشته‌ی علمی 2000 واژه و کلمه‌ای بسیار با ارزش را نوشته‌اید. بدین ترتیب سوای معطلی آن را در تارنما خویش منتشر می کنید.

پس از یکسری روز به‌این تاءمل میفتید که مشاهده کنید نوشته‌ی علمی‌ای که منتشر کردید، چه مرتبه‌ای گرفته میباشد. به همین خیال و خاطر، ابزارهای گوگل بررسی و سرچ کنسول خویش را گشوده میکنید. به نصیب‌های گوناگون آمار وبسایت تان راز می‌زنید تا بلکه خستگی تلاشی که برای تایپ کردن نوشته‌ی‌علمی خویش کشیده‌اید را با یک آمارِ کلیک بالا جبران نمائید.

اما فیض مدام مطابق میل شما وجود ندارد! در مورد ها اکثری رده ما در شیت دوم یا این که سوم نتیجه ها گوگل میباشد در حالیکه؛

تصور می کنیم محتوای ما بسیار ارزشمندتر از صفحاتی ست که اکنون سکو‌های نخستین تا سوم را به خویش تخصیص داده‌اند.
ولی بعداز مدتی متوجه می شوید که خیر فقط Impression تارنما شما بالارفته بلکه تعداد کلیک بالایی را هم در یک‌سری روز قبل تجربه کرده‌اید. با خویش فکر‌میکنید که‌این مراحل در آینده هم ادامه خواهد داشت و از این بابت در پوست خویش نمی‌گنجید!

چندین روز بعد از آن، مجدد محرمانه به سرچ کنسول می‌زنید و در کمال ناباوری با سود‌ای تعجب آور و غیرقابل پیش گویی مواجه می شوید؛ آری کلیه چیز به شرایط معمولی بازگشته میباشد. این ثانیه‌ها یکی‌از دشوارترین لحظلات معاش کاری شما تحت عنوان یک متخصص seo میباشد. ولی نقص‌ حقیقتاً کجاست؟ استدلال این پرورش ناگهانی چه میباشد؟ چرا مجدد به منزلت پیشین خویش بازگشتیم؟

چطور گردیده که شما حتی با ساخت محتوای عالی و منحصربه‌فرد و بعداز مدتی ارتقا ورودی، با یک افت خیره کننده رده روبرو گردیده‌اید؟

این نوسان در موضع و جایگاه‌بندی پایین رمز یک نفر میباشد! الگوریتم رقص گوگل.


پس از رخداد افتادن رقص گوگل مشخص و معلوم وجود ندارد که دقیقا چه جایگاهی قسمت شما گردد. ممکن میباشد منزلت شما بهتر، بدتر و یا این که حتی متساوی با جایگاه پیشین خودتان باشد.

مقام تازه شما تعلق بی واسطه به واحد سنجش آمادگی شما برای رقص گوگل خواهد داشت.
طبیعتاً انتظار دارید همین درحال حاضر یک تعریف‌و‌تمجید سرراست و کتابی از این الگوریتم اسرارآمیز به شما بدهیم. اما درصورتی که میخواهید به خیر و خوبی با سازوکار سکو‌بندی حاصل شیت کاوش بوسیله الگوریتم رقص گوگل آشنا گردید، بایستی چندین گام به عقب بردارید تا پاره ای در رابطه این سخن بزنیم که ابداً چرا می بایست چیزی به نام رقص گوگل وجود داشته باشد.

الگوریتم گوگل دنس چرا پدیدآمد؟
یکی‌از مهم ترین فاکتورهای گوگل برای درجه‌بندی صفحه ها اینترنت ترازو رضایت یوزرها از محتوای آن‌هاست. برای گزینش معیار رضایت، دست اندرکاران زیادی محاسبه می شوند که برخی از آنها قبل از اکران به مخاطب و برخی بعد از آن قابل احتساب می باشند.

به صورت نمونه فاکتورهایی مانند سرعت وبسایت، اکران درست در گوشی، رعایت استانداردهای پباده سازی و نگارشی و … پیش از آنکه وبسایت شما به یوزرها سفارش گردد به وسیله گوگل به حساب آوردن می گردد. البته فاکتورهای دیگری مانند برهه زمانی حضور استفاده کننده در ورقه، نرخ کلیک یوزرها بر روی وب سایت شما، اشتراک گذاری در کانال‌های اجتماعی و تثبیت بینش صرفا بعد از ورود استفاده کننده به ورقه قابل احتساب میباشد.

برای آنکه گوگل بتواند تصمیم بهتری برای مقایسه بها و کیفیت صفحه های بگیرد بایستی آنان‌را در وضعیت یکسان قرار دهد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 سئو سایت


محتوای تکراری چه است؟
هر شیت ، نوشته ، عکس و یا این که هر نوع فایلی با یک نشانی منحصر به اسم نشانی URL در وب مشخص و معلوم می‌گردد. محتوای تکراری محتوایی میباشد که در بیشتراز یک نشانی URL ظواهر خواهد شد.
تاثیر محتوای تکراری بر seo تارنما چه می باشد؟ درصورتی که چه از دید فنی مجازاتی برای محتوای تکراری نیست، محتوای تکراری میتواند گه گاه بر روی مرتبه بندی موتورهای کاوش تاثیر بگذارد. زمانی یک محتوا در بیشتراز یک نشانی URL تکرار شده‌است، تصمیم گیری برای موتورهای کاوش فعالیت دشواری میباشد که تشخیص دهند کدام ورژن به کوئری کاوش دارای ربط خیس میباشد.

چرا محتوای تکراری اهمیت دارااست؟

برای موتورهای کاوش

محتوای تکراری می‌تواند سه مورد مهم را برای موتورهای کاوش ساخت و ساز نماید:

آن ها نمی دانند کدام ورژن را در SERP اکران دهند و کدام ورژن را از SERP حذف نمایند.
آن‌ها نمی دانند که آیا شاخص های پیوند ( اعتماد, اعتبار، متن anchor و …) را به یک ورقه هدایت می نماید یا این که آن را میان یکسری ورژن مستقل نگه میدارد.
آن ها نمی انند کدام ورژن برای جایگاه بندی نتیجه ها کوئری مطلوب میباشد.
برای مالکان تارنما

وقتی که محتوای تکراری ظواهر می‌شود، ممکن میباشد صاحبان وب سایت از حیث جایگاه بندی و ترافیک در گیر زیان و زخم شوند. این ضررها اکثر اوقات از دو ایراد اساسی ناشی می‌شود:

برای ارائه شایسته ترین سود کاوش، موتورهای کاوش به تدریج تعدادی ورژن از به عبارتی محتوا را اکران خواهند بخشید. به این ترتیب بدون چاره خواهند شد احتمال زیاد شایسته ترین سود را تعیین نمایند. که‌این موجب می‌گردد بقیه نسخ در حاصل کاوش به دیده نیایند.
دستمزد مالکیت پیوند روشن خیس کار می نماید چرا‌که بقیه وبسایت ها نیز بایستی در میان محتوای تکراری یکی‌از را تعیین نمایند. به مکان کلیه لینک و پیوند های داخلی روی یک تکه از محتوا تاکید می نماید، به محتواهای چندگانه پیوند می‌دهند و بنابراین حقوق و دستمزد مالکیت پیوند را فی مابین ورژن های تکراری بسط می‌دهند. ازآنجاکه وجود لینک و پیوند های داخلی یکی‌از فاکتورهای درجه بندی در موتورهای کاوش میباشد، این آیتم میتواند بر امکان چشم شدن یک تکه از محتوا در موتورهای کاوش تاثیر بگذارد.
فیض: یک تکه از محتوا نمی تواند به چشم شدن در موتورهای کاوش سبب ساز گردد.

 

مسائل مرتبط با محتوای تکراری به چه شکل رخداد می افتد؟

در اکثر موردها صاحبان وب سایت عمدا محتوای تکراری ساخت نمی‌کنند. البته این به آن معنا وجود ندارد که‌این مسئله بیرون از در اختیار گرفتن میباشد. طبق آمارها، 29 درصد محتوای اینترنت از محتوای تکراری درست شده میباشد.

بیایید به بعضی از متداولترین روشهای تولید محتوای تکراری که به طور ناخواسته انجام می‌گیرد نگاهی بیندازیم:

تغییرات URL
پارامترهای URL، مانند ردیابی کلیکی و بعضی کدهای تجزیه و آنالیز، قادر است باعث به ساخت‌و‌ساز نقص‌ محتوای تکراری خواهد شد. این آیتم خیر صرفا می‌تواند بوسیله خویش پارامترهای URL شکل بگیرد، بلکه قادر است از حیث ترتیب پارامترها در URL نیز ساخت خواهد شد.

مثلا:

www.widgets.com/blue-widgets?c…
یک تکرار از
www.widgets.com/blue-widgets?c…&cat=3″ class=”redactor-autoparser-object”>www.widgets.com/blue-widgets و همینطور یک ورژن تکراری از
www.widgets.com/blue-widgets?cat=3&color=blue
میباشد.

به صورت شبیه، session ID ها یکی عارضه ها بروز محتوای تکراری میباشد. این واقعه هنگامی چهره می‌دهد که به هر کاربری که از یک URL معین در وبسایت بازدید می نماید، یک session ID متعدد که در URL ذخیره می‌شود تخصیص یابد.

 

ورژن های سازگار با چاپگر هنگام ایندکس شدن ورژن های چندگانه از صفحه های، می‌توانند باعث به بروز خطاها محتوای تکراری شوند.

نکته ای که وجود دارااست این میباشد که تا حد قابلیت و امکان از افزودن پارامترهای متفاوت به URL یا این که ساخت‌و‌ساز ورژن های شبیه URL در تارنما دوری نمائید.

HTTP در قبال HTTPS یا این که WWW در قبال صفحه ها فاقد WWW
در صورتیکه تارنما شما دارنده ورژن های جدا از www.site.com و site.com میباشد و محتوای هر دو نخسه یکی از میباشد، این قضیه سبب به ساخت محتوای تکراری برای هرمورد از صفحه ها وب سایت میگردد. این مسئله در امر ورژن های http:// و https:// نیز صحت می نماید.

محتوای نسخه برداری گردیده
محتوا خیر تنها دربرگیرنده پست ها وب لاگ و سرمقاله میباشد که دربرگیرنده صفحه های معرفی تولیدها نیز می گردد. در صورتی تعدادی تارنما یک کالا شبیه را به فروشمی رسانند و تمامی آن‌ها از توضیحات تولید کننده استعمال می نمایند، این مسئله باعث بروز محتوای تکراری در سراسر وب می گردد.

شیوه رفع نقص‌ محتوای تکراری
برای رفع ایراد محتوای تکراری یک راه‌حل مهم وجود دارااست: “معلوم نمایید کدام یک از ورژن های تکراری ورژن اساسی و درست میباشد. ”

هر وقت محتوای سایتی در URLهای متعدد اکران داده گردد، بایستی برای موتورهای کاوش ورژن مهم تمجید گردد. سه طریق برای انجام این عمل وجود دارااست: استعمال از ریدایرکت 301 به URL درست، به کار گیری از ویژگی rel=canonical، یا این که به کارگیری از ابزار parameter handling در گوگل سرچ کنسول.

ریدایرکت 301
در اکثری از مورد ها، شایسته ترین روش برای جنگ با محتوای تکراری، تهیه و تنظیم کردن ریدایرکت 301 از شیت محتوای تکراری به ورقه مهم محتواست. در این‌حالت رقابت در میان صفحه های با محتوای تکراری از فی مابین می رود و یک کاغذ تحت عنوان شیت اساسی محتوا به موتورهای کاوش معرفی میشود.

Rel=”canonical”
نحوه دیگر برای رویا رویی با محتوای تکراری استعمال از ویژگی rel=canonical می‌باشد. این ویژگی به موتورهای کاوش میگوید که بایستی با این کاغذ تحت عنوان یک شیت نسخه برداری گردیده از یک نشانی URL معلوم خلق خواهد شد. و همگی شاخص های محتوا و مرتبه بندی که موتورهای کاوش به‌این شیت اعمال کرده اند می بایست به یک نشانی URL معلوم تخصیص داده گردد.

ویژگی rel=canonical بخشی از کد HTML میباشد که در نصیب head ورقه اینترنت به صورت پایین قرار می‌گیرد:

…[other code that might be in your document’s HTML head]……[other code that might be in your document’s HTML head]…

این شیوه شبیه ریدایرکت 301 میباشد با این تفاوت که زیرا ریدایرکت 301 در سرور انجام می‌گیرد و ویژگی rel=canonical در هنگام اجرای کد HTML و روی وب سایت اجرا میشود براین اساس سرعت بیشتری در پیاده سازی داراست.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


گذاشتن عکس در گوگل مپ، بر پایه ی راهبرد support.google.com قادر است   سئو سایت  بوسیله صاحب و مالک مهم کسب و فعالیت و یا این که یوزرها Google صورت پذیرد. ولی تفاوت هایی فی مابین این دو گزینه وجود دارااست. در حالتی که محل کسب و فعالیت خویش را با یک نشانی اینترنتی به‌ خصوص در گوگل مپ تثبیت کرده باشید، تصاویری که در گوگل مپ با به عبارتی نشانی اینترنتی لود می‌کنید تحت عنوان تصاویری از کسب و فعالیت تثبیت خواهند شد. زمانی قرار میباشد که کسب و فعالیت خویش را در گوگل تثبیت فرمائید بهتر میباشد مجموع نکات مرتبط با این فرایند را به توجه رعایت فرمایید تا در مرحله اولیه، تثبیت کسب و فعالیت در گوگل با پیروزی صورت بپذیرد و در فرآیند بعدی این رعایت کردن استاندارد‌ها، سبب ساز می گردد که شناسنامه بهتری از کسب و فعالیت شما برای یوزرها در گوگل ساخته گردد. یک کدام از استاندارد‌های اساسی در تثبیت محل در گوگل مپ، به گذاشتن عکس در گوگل مپ، مربوط میگردد. در‌این مقاله می خواهیم بدانیم چه نکاتی را بایست در رابطه گذاشتن عکس در گوگل مپ رعایت کنیم. اما فراموش نکنیم که برای گذاشتن عکس در گوگل مپ مسلماً مورد نیاز وجود ندارد که‌این تصویر مرتبط با کسب و عمل باشد بلکه می توانید جای جای بی‌نامی را در گوگل مپ اسم گذاری کرده و برای آن تصاویری آپلود فرمایید. همینطور ممکن میباشد نقطه ای اسم گذاری گردیده و دارنده تصاویر هم باشد در این صورت میتوانید تصاویر خویش را نیز به آن اضافه فرمائید. در پی به صورت ظریف‌تری این مسئله را آنالیز می کنیم.

چه‌طور تصاویر را در گوگل مپ به اشتراک بگذاریم؟
به عبارتی‌طور که در بخش قبل هم اشاره کردیم تثبیت تصویر در گوگل مپ، محدود به کسب و عمل‌ها وجود ندارد و برای هر محلی می‌اقتدار یک عکس تثبیت کرد. درین مقاله میخواهیم مجموع این مورد ها را محاسبه کنیم و اصول و قواعد گذاشتن عکس در گوگل مپ را خاطر بگیریم. یکی دلایلی که گوگل مپ به یوزرها، اذن میدهد تصاویر نقاط متعدد را تثبیت نمایند این میباشد که یوزرها دیگر بتوانند با ارزیابی این تصاویر، منظره ظریف‌تری به مقصد متبوع خویش داشته باشند. از سایر مزایای تثبیت تصاویر در گوگل مپ این میباشد که تصاویر در تمامی سیستم‌های لپ تاپ و موبایل‌های یار و همدم، قابل اکران میباشند و هیچ محدودیتی در این مورد نیست. هم اکنون اذن بدهید تا به صورت ظریف‌تری روش گذاشتن عکس در گوگل مپ را فراگیری بدهیم.

فراگیری قرار دادن عکس در گوگل مپ
می دانید که برای به کار گیری از تجهیزات و ابزار‌های گوگل مپ می بایست به طبعً یک حساب Gmail داشته باشید. بدین ترتیب در شرایطی که حساب Gmail دارید وارد آن گردید و در غیر این شکل یک حساب Gmail بسازید. آن‌گاه وارد تارنما گوگل مپ گردید و با Drag کردن یا این که با به کار گیری از ابزار Location نقطه متبوع خویش را کاوش فرمائید. زمانی در اکنون کاوش میباشید یک آیکون مشابه به باد کنک قرمز برای شما اکران داده میشود. زمانی نقطه، شهر یا این که هر مکانی را که مد حیث داشتید، پیدا کردید روی آن کلیک نمایید و منو را از بالا به ذیل بکشید. بنابراین مجموع داده ها آن نقطه به یاور آلبوم تصاویر برای شما اکران داده میگردد. وارد آلبوم نقطه متبوع گردید و تصویر را بار گذاری فرمایید. بعداز آپلود تصویر می بایست درانتظار بازبینی گوگل باشید. در حالتی‌که گوگل این تصویر را عهده دار شد، عکسی که شما گرفته‌اید هم در آلبوم تثبیت گردیده و به یوزرها دیگر اکران داده شود.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


کاغذ نخستین گوگل : نوشته ی علمی ی امروز در امر برگه اولیه گوگل است، که به هیچ وجهً کاغذ سئو سایت نخستین گوگل چه مزایای برای گونه های وبسایت ها داراست، که اگه در پی با ما یار باشید، متوجه میشیید که مزایای مفیدی برای کلیه وبسایت ها داراست….

خب در وحله ی نخستین هنگامی یک تارنما به وسیله یک کمپانی و یا این که حتی یک شخص، پباده سازی و ایجاد می‌گردد ( ساخت وب سایت ) ، بایستی چندین اقدامات اصلی و اصولی بر روی اون انجام بشه تا در حاصل و برگه اولیه گوگل اکران داده بشه، خب چه کسی بایستی این فعالیت رو انجام بده ….

بایستی یک کمپانی ماهر دراین باره و یا این که حتی شخصی هر که رشته اش، طراحی سایت و پشتیبانی وبسایت تا وصال اون به برگه ی اولیه گوگل می‌باشد، این عمل رو انجام بده….

ورقه نخستین گوگل تضمینی با کمپانی ساخت وب سایت کد کشور‌ایران
اومدن به ورقه ی نخستین گوگل هم به‌این آسونی ها که شما می‌پندارید وجود ندارد، بایستی یکسری اقدامات اصلی، اصولی و ماهر انجام بشه، اما مستلزم برهه زمانی و عمل و سعی مداوم هم میباشد. خویش کمپانی گوگل چند ربات های ماهر رو اپلیکیشن نویسی نموده است، تا هم عمل برای خودش و هم فعالیت برای ما یوزرها و صاحبان تارنما ها، آسون خیس بشه.

ربات مرغ مگس خوار، پاندا و خیلی ربات های دیگه، کلیه و همگی ساخت کمپانی گوگل برای خودش میباشد که‌این ربات ها همواره در روز های هفته به همه وب سایت های جان دار در مرورگر ها راز می‌زنند.

آنها را مشاهده میکنند و هر تغیراتی که صاحبان وبسایت ها اعمال کرده باشند را، در یک منبع ذخیره ای، محافظت میکنند. تا هم کسی نتواند از فیلم ها، مقاله ها، عکس ها و غیره که منحصر به فرد شما میباشد، اسکن نکند و برای خویش در سایتش اعمال نماید و امتیاز بگیرد و هم اینکه به طور کاملٌ داده ها می بایست در جایی مراقبت شوند تا در آینده هم وجود داشته باشند.

مقاله پیشنهادی :

ساخت وب سایت شرکتی

چهت نیل به ورقه اولیه گوگل چه اقداماتی بایستی انجام اعطا کرد
کمپانی ما با پی بردن اصول و قواعد seo و پشتیبانی از تارنما ها، همواره تونسته میباشد که وبسایت های مشتریان خودش رو به صفحات نخستین گوگل برسونه، اما خوب همینطوری که گفته شد هم وصال به برگه ابتدا گوگل به‌این آسونی ها وجود ندارد و هم اینکه شما می بایست قواعد و اصول انجام این فعالیت رو بلد باشید.

گوگل به تارنما هایی که روزمره پیشرفت های متعددی دارا هستند، اهمیت متعددی میدهد و اون وبسایت هایی که کمتر خودشون رو بروز میکنند، از نظر گوگل ضعیف می باشند و می بایست به پیوند های تحت خیس و شیت ی های عقب خیس هدایت بشند .

کلیه ی این ها بدین دلیله که گوگل برای یوزرها و جستجوگران خودش قیمت متعددی قائله و میگه نباید هر هر کس وارد مرورگر اینجانب میشه، دسته خالی ازش بره خارج.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


ریچ اسنیپت اصطلاحی میباشد که برای تشریح داده ها و داده‌های علامت گذاری گردیده سئو سایت در وبسایت ها به‌کاربرده میگردد. و مدیران وب سایت ها میتوانند این داده‌ها را با به کارگیری از کد های Html به سایت خویش اضافه نمایند. ریچ اسنیپت ها به شعور هوشمندانه محتوا و مسئله یک تارنما به موتور های کاوش امداد شایانی می‌نمایند. و در مقابل موتور های کاوش یک قدم بالاتر گذارده و از این داده ها و اطلاعات در کاغذ حاصل کاوش SERP به کار گیری می‌نمایند تا یوزرها بتوانند داده ها موردنیاز خویش به سهولت دسترسی داشته باشند.

به صورت معمول وقتی که تارنما شما در ورقه حاصل جستجوی گوگل و یا این که در بقیه موتورهای کاوش اکران داده می شود، یوزرها کاوش کننده می توانند تیتر ورقه وبسایت، آدرس url وب سایت و توضیحات متا که برای ورقه در لحاظ گرفته‌اید را مشاهده کنند.

 

با به‌کارگیری ریچ اسنیپت ها در تارنما گوگل می تواند داده ها بیشتری در رابطه مقاله کاوش گردیده در مشت یوزرها قرار دهد. خواه این داده ها عیب گیری و ارزیابی یک فرآورده یا این که فیلم، یک فرد، اتفاق افتاد، سازمان یا این که هر چیزی باشد. گوگل با به‌کارگیری ریچ اسنیپت کوشش می‌نماید داده ها ظریف و دسته‌بندی گردیده را در دست یوزرها قرار دهد و آن‌ها را به سمت سایتی هدایت نماید که مطابق با نیازشان باشد.

 

ریچ اسنیپت از چه نوع محتوای نماد‌گذاری پشتیبانی می‌نماید؟
اکنون موتور های کاوش از سه نوع استاندارد برای تشخیص محتوای نماد گذاری گردیده به کارگیری می‌نمایند:

 

Microdata میکرو دیتا
Microformats میکرو فرمت
RDFa
که هر سه نوع محتوا از Html حمایت می‌نمایند و می‌اقتدار با استعمال از آن‌ها محتوای یک کاغذ را برچسب‌گذاری نمود. میکرو دیتا (Microdata) معمول‌ترین نوع محتوای میباشد که در ریچ اسنیپت ها به کار گیری میگردد.

 

گونه های Rich Snippets ها:
ریچ اسنیپت می‌قدرت به روش‌های متفاوت در تارنما به کارگیری فرمایید که دربرگیرنده مورد ها ذیل میباشند:

 

Breadcrumbs
درین ریچ اسنیپت به مکان اکران داده لینک و پیوند ورقه متبوع محل قرارگیری آن ورقه در دسته‌بندی های وبسایت به مخاطب اکران داده می‌گردد. اساسا این ریچ اسنیپت نوعی navigation میباشد که به یوزرها نشان میدهد چهت نیل به‌این کاغذ می بایست چه مسیری را در وب سایت بایستی طی نمایند.

عیب گیری و آنالیز (Reviews)
می‌قدرت برای انتقاد و ارزیابی یک فرآورده یا این که فیلم از این ریچ اسنیپت به کار گرفت. در‌این نوع از ریچ اسنیپت شما توانمند خواهید بود یک عیب گیری و نظارت را در ورقه حاصل کاوش SERP به اکران بگذارید و نوع ریچ اسنیپت به یوزرها وب سایت قابلیت و امکان میدهد که به جنس یا این که انتقاد آیتم محاسبه‌گردیده امتیاز دهند. یا این که اسم فرد نظارت‌کننده را در برگه حاصل کاوش اکران بخشید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


۷- به کارگیری از فرمان  Around( x) در حاصل کاوش

در حالتی که قصد دارید عبارت خاصی را ،برای مثال تیتر یک نوشته‌ی علمی، سئو سایت سرچ نمایید البته فقط یک‌سری واژه از آن را به خاطر دارید،می‌توانید در نصیب عبارات فراموش گردیده کلمه around را تایپ نمائید بعد از آن در باطن پرانتز تعداد کلماتی را که از عبارت حذف گردیده اند،  قرار دهید.

سرویس ها سئوAROUND( 3)ویدیو

درین نمونه موتورهای کاوش فقط نتایجی را بدست می اورند که دو عبارت “سرویس ها seo” و ” کلیپ” به مسافت ۳ واژه از هم قرار دارا هستند.

 

 

۸- کاوش از روش دوران اعداد یا این که برهه زمانی

در شرایطی‌که قصد خرید محصولی را دارید و میخواهید ارزش آن در مشقت مشخصی باشد،یا این که به اطلاعاتی نیاز دارید که وابسته به عصر وقتی خاصی میباشد،می‌توانید بازه زمانی عددی موردنظرتان را به کاوش اضافه نمایید و آن‌گاه سه نقطه بین آن دوتا قرار دهید.

Men’s watch $100…$۲۰۰

این فرمان به شما اذن می دهد تا صفحه ها ایندکس گردیده‌ی یک وب سایت را آنالیز فرمایید که‌این قضیه برای کارشناسان بهینه سازی بسیار باارزش میباشد.

 

۹- کاوش برای نتیجه ها محلی در گوگل

کاوش مبتنی بر حالت محلی یکی شایسته ترین طرز ها برای نشانه گیری یوزرها در یک حیطه خاص میباشد.برای این مراد بعداز وارد کردن عبارت یا این که واژه متبوع،فرمان loc: و آن گاه اسم حوزه‌ را تایپ نمایید:

 تاکسی سرویس ها سئوloc:mashhad

در بهینه سازی روز بخوانید:
بهبود درجه تارنما
۱۰- کاوش مبتنی بر مولف،صاحب و مالک محتوا یا این که اثر

برای انجام چنین جستجویی کافی میباشد اسم مولف را فارغ از درج مسافت بعداز امر    allinpostauthor:قرار دهید.

Allinpostauthor:victor hogo

 

۱۱- جستجوی تمجید عبارت و واژه و کلمه

برای اینکار فقط کافیست فرمان :define را پیش از عبارت یا این که کلمه و واژه متبوع وارد فرمایید:

Define:سئو

 

۱۲- کاوش با به کار گیری از هم معنی‌ها

در صورتی‌که می خواهید اینترنت‌وب سایت‌هایی را بیابید که در قضیه‌ موردنظرتان کار می‌نمایند؛ کافی میباشد در جستجوی خویش از نماد “~” استعمال نمائید:

بهینه سازی~content

 

۱۳-جستجوی صفحه های یک وب سایت

در صورتی‌که بخواهید نتیجه ها جستجوی تان فقط از یک وبسایت مشخص و معلوم باشد فقط کافی میباشد که مقدار site:website.com را سرچ فرمائید. بجایwebsite.com، نشانی تارنما متبوع را وارد نمائید:

Site:seorooz.net

نکته:چنانچه این فرمان را با کلمه و واژه کلیدی موردنظر وارد نمایید،بعد از آن کل حاصل جستجوی مربوط به واژه و کلمه کلیدی موردنظرتان در به عبارتی سایت نشان داده میشود.

Site:seorooz.net”seo در اینستگرام“

 

۱۴-یافتن داده ها در رابطه وبسایت ها

در حالتی که میخواهید داده ها بیشتری از یک تارنما بدست بیاورید،باید پیش از وارد کردن URL وبسایت موردنظر دستورinfoرا وارد فرمائید.

Info:seorooz.net

 

۱۵- یافتن سایت های شبیه

فرض فرمایید زمینه جالبی در وب یافته‌اید و می خواهید اینترنت‌وب سایت‌هایی را که محتوای مشابهی دارا هستند بیابید. برای انجام این فعالیت کافی میباشد که از عبارت “:related” به کار گیری کرده و بعد از آن نشانی وب سایت مد لحاظ را وارد نمائید. در حیث داشته باشید که بین عبارت و نشانی اینترنت‌وبسایت مدنظرتان مسافت قرار ندهید.

Related:seorooz.net

 (site:.net OR site:.com)بهینه سازی تکنیکال

 

۱۶-یافت کردن ورژن Cache گردیده تارنما

در حالتی‌که در‌پی ورژن cache گردیده ی یک سایت میباشید، از امر cache: و نشانی وب سایت به کار گیری فرمایید.

Cache:seorooz.net

 

۱۷-کاوش ی هشتگ (#)

برای پیداکردن هشتگ های دارای ربط یا این که معروفی که در شبکه‌های‌عمومی مستعمل اند، بایستی آرم # آن گاه واژه و کلمه موردنظر را در گوگل وارد نمائید.

نکته:در گویش انگلیسی مجموع حروف می بایست به هم چسبیده باشند.در فارسی برای ساخت‌و‌ساز هشتگ یکسری واژه ای از نشانه _ جهت رابطه لغات به کارگیری میشود.

 

۱۸- یافتن یک دامنه خاص

برای پیداکردن یک نوع دامنه خاص در گوگل از فرمان site:  استعمال نمایید و بعد از آن پسوند دامنه (بطورمثال.net) را آن‌گاه اضافه فرمائید.

Site:.net

یک سری ترفند ماهر در یافت کردن دامنه
در حالتی که واژه یا این که عبارت خاصی به آن اضافه نمائید،کل دامنه های موردنظر بهمراه آن واژه یا این که عبارت اکران داده میشوند.

Site:.net”بهینه سازی تکنیکال“

در بهینه سازی روز بخوانید:
الگوریتم ها و تغییرات گوگل و موتور های کاوش
با مخلوط نشانه OR و دستورsite: می قدرت تعدادی نوع دامنه را در گوگل سرچ کرد.

 

 

۱۹-کاوش برای عنوان یا این که URL

برای یافتن اسم یک نوشته ی علمی کافی میباشد که عبارت “:intitle” را پیش از وارد کردن کلمه و واژه‌های کاوش قرار دهید. در حیث داشته باشید که نباید دربین آن ها مسافت باشد.

Intitle:سرویس ها seo

 

نکته: برای یافتن لغات کلیدی به عمل رفته در URL یک وبسایت می توانید از عبارت “inurl” به کار گیری فرمائید.

inurl:سرویس ها seo

 

۲۰-کاوش بر پایه ی فرمت پوشه

بعضا مواقع شما بدنبال یافتن یک پوشه خاص ZIP یا این که PDF می باشید . برای انجام کاوش می‌توانید از امر filetype: استعمال نمائید.

Filetype:pdfخدمات بهینه سازی

 

 

۲۱-شناسایی صفحه های ناامن

برای یافتن صفحاتی از یک سایت که ایمنی نیکی ندارند،به صورت ذیل کار فرمائید:

Seorooz.net –inurl:https

 

۲۲-بیرون کردن ساب دامنه ها از نتیجه ها گوگل

این طرز ترکیبی از فرمان site: و inurl: میباشد :

Site:seorooz.net-inurl:www

بدین ترتیب هر ورقه ای که با  www آغاز می شود از حاصل کاوش حذف میشود.

 

۲۳-جستجوی عکس

برای جستجوی عکس در گوگل کافی میباشد نخست به ورقه جستجوی عکس گوگل بروید(روی لینکimageکلیک فرمائید) .آن‌گاه عکسی را که می‌خواهید با نحوه درگ کردن یا این که آپلود به گوگل بدهید.

نکته: در برگه کاوش ی عکس گوگل،عبارت “here Drop image” برای درگ کردن و عبارت”upload an image” برای آپلود عکس درنظر گرفته شده‌است.

 

 

۲۴-یافتن داده ها مرتبط با سهام موسسات

این نوع کاوش هم اکنون برای لهجه فارسی فعال وجود ندارد.با این وجود برای نمادهای انگلیسی می‌توانید تنها علامت را تایپ نمایید تا کل داده ها مرتبط با آن سهم را ملاحظه کنید.

نمونه:GOOG

 

۲۵-کاوش برای ماشین اکانت گوگل

برای اینکار فقط کافیست یک مقدار عده، ضرب و مانند آن ها را در گوگل وارد نمائید. مثلا ۲+۲ را وارد فرمائید مشاهده خواهید کرد که فیض این مقدار به یار ماشین اکانت در نتیجه ها کاوش نشان داده میشود.

 

۲۶- مشاهده موقعیت آب و هوا در گوگل

برای مشاهده اب و هوای حوزه‌ خاص ، اسم ناحیه و بعد از آن کلمه و واژه weather را تایپ نمایید:

Mashhad Weather

 

۲۷-یافتن بها گونه های ارز در گوگل

از جمله عبارت Dollar یا این که Euro را در گوگل سرچ فرمایید. در حالتی که با آی پی جمهوری اسلامی ایران باشید خواهید روءیت کرد که بها ارز بصورت ریال برای شما نمایش داده میشود. همینطور با ابزار آن میتوانید از ارزش اشکال ارزها به ریال یا این که واحدهای دیگر باخبر گردید.

 

۲۸-یافتن زمانسنج در حاصل گوگل

در‌حالتی که در زمان کارتان میخواهید مقطع انجام کاری را تهیه نمائید، خیلی ریلکس می توانید روی دسکتاپتان از زمان‌سنج گوگل به کار گیری فرمائید. کافی میباشد مقطع بازه زمانی دلخواهتان را به همپا واژه‌ی timer تایپ فرمائید.

نمونه:۱۰min timer

 

۲۹-یافتن تایمر در گوگل

چنانچه عبارت stopwatch را گوگل نمائید، یک زمانسنج در اختیارتان خواهد بود.

 

۳۰-یافتن دوران طلوع و غروب خورشید

کافی میباشد لغات sunrise (طلوع خوشید) و sunset (غروب خورشید) را به صورت بدون واسطه به یار و همدم اسم شهر به انگلیسی تایپ نمایید.

نمونه:sunset mashhad

 

درین نوشته‌ی‌علمی همت کردیم کاربردی ترین طریق های کاوش در گوگل را به شما اموزش دهیم.به حافظه داشته باشید که جستجوی فن‌ای در گوگل یک کدام از خصوصیت‌های اصلی برای هر متخصص بهینه سازی، تولیدکننده محتوا یا این که یک متخصص بازاریابی دیجیتال میباشد.
 

  • شایلین عباسی