مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سئو سایت با وجود اینکه گوگل دیگر صفحه ها را به جهت ریدایرکت جریمه نمی‌نماید و از سکو آن‌ها نمی‌کاهد، ولی به حافظه داشته باشید که PageRank فقط یک کدام از صدها سیگنالی میباشد که گوگل به‌مراد جایگاه‌بندی صفحه های گزینه به کارگیری قرار میدهد.

بازاریابی مصرفی یا این که B2C چه است و به چه شکل از آن شایسته ترین استعمال را بکنیم؟قطعا بخوانید: بازاریابی مصرفی یا این که B2C چه است و به چه شکل از آن شایسته ترین به کارگیری را بکنیم؟
به‌طور ایده آل، در حالتی‌که شما با به کار گیری از ریدایرکت 301 یک کاغذ را به ورقه شبیه انتقال دهید، به‌طوری که فقط URL تغییر و تحول نماید، مبنی بر تئوری نو انتظار می‌رود که هیچ ترافیکی از اینترنت‌تارنما شما کاسته نشود؛ به عبارت دیگر، هر چه ترازو تغییرات بین دو ورقه ارتقاء یابد، هنوز هم احتمال از دست رفتن ترافیک موجود هست.

در سود، چندان انتظار نداشته باشید که با ریدایرکت به صفحه های بی ربط مرتبه و ترافیک قبل به‌طور بی نقص محافظت شود.

به گفته گلن گیب، بازاریاب دیجیتال با بیش تر از 22 سال تجربه، گوگل با ریدایرکت به صفحه های بی ربط، همانند Soft 404 کردار می‌نماید. به‌مراد اطلاع طولانی تر، بد وجود ندارد بدانید که معمولاً هنگامی کاغذ‌ای را گشوده میکنید که وجود فرنگی ندارد از سوی سرور کد موقعیت 404 ارسال میشود. این کد به ربات موتور کاوش میگوید که کاغذ متبوع نیست و در سود، محتوای آن نباید ایندکس شود.

تا تا قبل از این، ارسال کد حالت (به غیر از 404 یا این که ریدایرکت صفحاتی که وجود فرنگی ندارد) برای ربات‌های گوگل اختلال‌ساز می شد چون در‌این‌صورت‌ ربات گوگل، دوره خویش را برای یافتن کاغذ‌ای که نیست هدر میدهد و به‌ موجب آن، بقیه پیوند‌های اینترنت‌وبسایت را دیرتر باز نگری مینماید. این شرایط Soft 404 اسم داراست و به ظاهرً در موقعیت نو، ریدایرکت به صفحه ها غیرمرتبط تفاوتی با حالت Soft 404 ندارد.

راهنمای باصرفه‌سازی اندازه تصاویر در کانال‌های اجتماعیحتما بخوانید: راهنمای با صرفه‌سازی اندازه تصاویر در کانال‌های اجتماعی

سؤال: آیا به کارگیری از ریدایرکت 302 به‌جای 301 ایمن‌خیس میباشد؟
جواب: گشوده هم نه!

به عقیده بخش اعظمی، تغییر و تحول اخلاق گوگل در ازای ریدایرکت 302 (ریدایرکت موقت) به جهت غلط اینترنت‌وب سایت‌ها در اجرای ریدایرکت‌های 301 و 302 به‌جای یکدیگر میباشد که موجب بروز خساراتی به سکو صفحه ها میشود.

با وجود آنکه میدانیم ریدایرکت 302 پیج رنک صفحه ها را منتقل می کنید، با این اکنون هنوز ابهاماتی در رابطه ریدایرکت 302 داریم:

در آغاز آنکه ما هنوز به صورت ظریف نمی‌دانیم که ریدایرکت‌های 301 و 302 تماما مشابه به هم باشند. قبلا، ریدایرکت 302 صرفا در رخ سپری شد عصر شایان توجه، PageRank صفحه ها را انتقال می‌اعطا کرد. در مقابل ریدایرکت 301 ترافیک و درجه صفحه ها را تخت‌گاز به نشانی نو منتقل میکرد. درحال حاضر در وضعیت تازه، ما دقیقاً نمی‌دانیم که گوگل چه‌طور ریدایرکت 302 را انجام می دهد.
ریدایرکت 302 یک استاندارد اینترنت میباشد و گوگل، فقط بازیکن این میدان محسوب نمی شود. از قبلی تا به امروز ریدایرکت 302 به معنای تغییر‌و تحول مسیر موقت بوده میباشد و بقیه موتورهای کاوش نظیر Bing، Baidu و DuckDuckGo و حتی کانال‌های اجتماعی نظیر صورت‌بوک و توییتر در مقایسه با گوگل، نگاه متفاوتی به ریدایرکت 302 دارا هستند.
باذکاوت فیشکین، مدیریت وبسایت MOZ، در سال 2016 طی یک فن توییت به خیر و خوبی این مورد را عده‌بندی نموده است:

صحت دارد که گوگل اذعان کرد ریدایرکت‌های 3XX از این پس PageRank را منتقل می‌نمایند، ولی شما احتمالات متعدد را آزمون نمائید. پیج رنک مهم ترین سیگنال سکو‌بندی در گوگل وجود ندارد. صحت دارد که در حال حاضر ریدایرکت 301 و 302 هر دو پیج رنک را منتقل میکنند، ولی گشوده هم ممکن میباشد که ترافیک شما کاهش یابد. بارها پیش آمده میباشد که گوگل اطلاعیه‌ای این چنینی را منتشر کرده که تماماً با آنچه در فعالیت واقعه می‌ افتد گوناگون میباشد.


در ادامه سرویس ها بهینه سازی میباشید؟
ما علم لازم برای ارتقا اعتبار و درجه شما در گوگل را داریم. پس خوبه با ما تماس حاصل نمایید.
برای مشورت مجانی، همین شرایط فعلی با ما تماس حاصل نمایید.
ارتقاء ترافیک وبسایت شما021-63404داخلی 3
سؤال: آیا با هجرت به پروتکل HTTPS تمام ترافیک سایت انتقال می یابد؟
جواب: احتمالاً

نکته‌ای که در رابطه انتقال وبسایت بر روی پروتکل HTTPS موجود است این میباشد: فرآیندی تماماً پیچیده دارا هستند!

گوگل رغبت داراست تا همگی اینترنت‌وبسایت‌ها به پروتکل HTTPS هجرت نمایند. به‌این خواسته، آنان حتی درجه‌های بهتری برای وبسایت‌هایی که از این پروتکل به کارگیری می‌نمایند در لحاظ میگیرند تا مدیران اینترنت‌تارنما‌ها به انجام این تغییرات ترغیب شوند.

در قبلی اینترنت‌مسترها به جهت کاهش مرتبه و ترافیک مجموع صفحه ها که ناشی از تعداد متعددی ریدایرکت 301 بود، چندان تمایلی به تغییر‌و تحول پروتکل نداشتند. در سود با دقت به اینکه گوگل دیگر برای ریدایرکت 301 از جایگاه و ترافیک صفحه های نمی‌کاهد، به لحاظ میرسد که‌این هجرت خطری برای اینترنت‌وبسایت نداشته باشد.

با این اکنون، بایستی بدانید که انتقال وبسایت بر روی پروتکل HTTPS قابلیت و امکان ریسک بالایی به یاروهمدم داراست. مطمئناً انجام تغییرات در هر پروژه بزرگی، مخاطرات یگانه خویش را درپی دارااست. بدین ترتیب، بهتر میباشد شما هم برای انتقال تارنما خویش بر روی پروتکل HTTPS، به اعتنا فعالیت نمایید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو سایت در‌صورتی‌که به تازگی با بک‌ لینک و پیوند‌های بدی مواجه گردیده اید، عصر آن رسیده میباشد که برای برطرف کردن آنان مبادرت نمائید به دلیل آنکه این پیوند‌ها اثرات مخربی بر سکو بندی سایت‌تان دارا هستند. بدین ترتیب درین نوشته‌ی‌علمی فراگیری بهینه سازی پیرامون این مباحث صبحت میکنیم که: این بک‌ لینک و پیوند‌ها چه میباشند، چه طور میتوان آن‌ها‌را شناسایی کرد و چطور می قدرت پیوند های اسپم را حذف کرد.

یک کدام از مهمترین فاکتورهای گوگل برای امتیازدهی، کیفیت لینک و پیوند میباشد و برای دستیابی بدین امر خطیر بسیار سعی نموده است. برای اولی توشه حذف چنین لینک و پیوند‌هایی در ورژن آپ تو دیت گردیده ی Google Penguin در سال 2012 وقوع افتاد و وبعدها تغییراتی بر آن اعمال گردیده و Panda update بوجود آمد. براساس حدس و گمان ها و پایانی تغییرات اعمال گردیده برای به روز الگوریتم در ماه اپریل قبل، به لحاظ میرسد که حذف این بک پیوند ها باکیفیت یک وب سایت ارتباط مستقیمی داراست.

حذف پیوند های مخرب

قصه گوگل و بک پیوند های خریداری گردیده
تمرکز گوگل بر روی وب سایت هایی میباشد که برای رقابت از بک لینک و پیوند های اسپم استعمال میکنند. تا یکسری سال پیشین در حالتی‌که می خواستید که در بالاترین لیست موتورهای کاوش قرار بگیرید کافی بود تا شماره ای بگیرید و یک سری هزار پیوند پیشنهاد دهید. به همین آسانی. ولی آن پیوند ها کیفیت بدی داشتند، آن‌ها به هیچ عنوان وجود فرنگی نداشتند. این خبر بدی برای گوگل بود به این دلیل‌که در حاصل کاوش نمی توانست اعتبار یک وب سایت را اکران دهد و بدین ترتیب هرکس که یک تارنما و پول داشت می توانست به راحتی رنک بالایی را به دست آورد. گوگل برای اینکه کیفیت حاصل کاوش را ارتقاء ببخشد روشی را ساخت تا بوسیله آن وب سایت هایی را که پیوند هایی با کیفیت عالی را از روش منابع رسمی ساخت می نمایند شناسایی نماید و وب سایت هایی را که از پیوند های اسپم به کارگیری می‌نمایند جریمه نماید تا به این شیوه چنین پیوند هایی را غربال نموده باشد.

بدین ترتیب فهمیدن چگونگی حذف پیوند های اسپم تخت‌گاز به یکی‌از قسمت های اصلی بهینه سازی تبدیل شد.

بک لینک و پیوند چه است؟
چطور می قدرت بک پیوند های اسپم را شناسایی کرد؟
چطور می اقتدار پیوند های اسپم را حذف کرد؟
1. بک لینک و پیوند چه چیزی است؟
یکی‌از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب یک بک پیوند بد خصوصیت و کیفیت آن وبسایتی میباشد که چنین لینکی از آن آمده میباشد. چنین پیوند های خطرناکی اکثر زمان ها به نحوه ذیل قابل شناسایی می‌باشند:

پیوند های منبع گرفته از سایت هایی که صرفا انگیزه آنان بهینه سازی میباشد، که به آنان مزرعه پیوند یا این که
Link farm گفته می‌گردد.
مزرعه پیوند

لینک و پیوند های به دست آمده از وب سایت هایی میباشد که به تمامی اذن ی دسترسی به محتوا را می‌دهند، این بدان معناست که آن ها دربردارنده تیم ای از مقالاتی میباشند که فاقد هر دسته انسجام و هماهنگی میباشد. این ها هم نوعی مزرعه پیوند به اکانت می‌آیند.
وبسایت هایی که در کل کیفیت پایینی دارا هستند. به عنوان مثال وبسایت هایی با اعتبار دامنه یا این که Domain Authority تحت، دربردارنده تیم ای از پیوند های فرنگی یا این که محتوای ضعیف و تکراری.
هنگامی که لینک و پیوند های متعددی از دیگر کشورها به دست میاورید( به عنوان مثال وب سایت شما بریتانیایی میباشد البته کلیه لینک و پیوند های آن روسی میباشد ).
پیوند های متعددی دارید که صرفا از یک تارنما آمده میباشد( مخصوصا در شرایطی که این وبسایتی کیفیت خوب زیر باشد ).
در یک مدت کوتاه پیوند های متعددی از یک تارنما به دست بیایند( این بدان معناست که برای این لینک و پیوند ها پول پرداخت شده‌است ).
اصولا گوگل قادر است لینک و پیوند های” بد” و” اسپم” را تشخیص دهد، فقط کافی میباشد تا به غیرطبیعی و ساختگی بودن آن ها شک و تردید نماید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو سایت هر کسی اولین بار مقدمه به تولید محتوا برای وبسایت خود می‌نماید، با سوالهای و ابهامات زیادی روبرو میگردد. یکی‌از موضوعات لبریز چالشی که به نظر می رسد هیچ کس جواب قانع کننده ای برای آن ندارد، مربوط به فارسی یا انگلیسی بودن آدرس صفحه ها تارنما است.

ولی اجازه دهید یک قدم به عقب برداریم و ببینیم چه چیز سبب ساز می شود که همچین موضوعی برای ما دغدغه شود.

ابهام فارسی یا انگلیسی بودن آدرس صفحات از کجا نشأت میگیرد؟
بدون شکً تا به اکنون متوجه شده اید که بیشتر سئوکارها و تولید کنندگان محتوا، به‌دنبال بهترین و تاثیرگذارترین روش بهینه سازی وبسایت میباشند. یعنی ما همیشه بدین مسئله فکرمی‌کنیم که شیوه A سریع تر جواب میدهد یا طرز B؟ در‌حالتی که A، بهترین نحوه اجرای آن چه است؟

url صفحه ها سایت چه تاثیری در بهینه سازی وب سایت دارند؟
وقتی این وسواس در ذهن ما فیس می‌گیرد که همیشه یک روش بهتر موجود است، موضوعات کوچک و پیش و پا افتاده ای مانند آدرس صفحات، خود به خود تبدیل به یک بحران پهناور میشوند. پس میتوانیم اینطور نتیجه بگیریم که عامل شکل گیری این ابهام، ذهن وسواس گونه ماست. برای مثال همه ما میدانیم که هیچ تعداد ایده آلی برای یک مقاله وجود ندارد، ولی با این درحال حاضر ما یک مقاله نوشتیم با عنوان تعداد کلمه ها نوشته‌ی علمی چقدر باید باشد !!

این نوشته‌ی‌علمی چه هدفی داراست؟

درین نوشته‌علمی نمیخواهیم به سوال «آدرس صفحات فارسی باشد یا انگلیسی» جواب دهیم، تنها قصد داریم از واحد سنجش ابهام آن معدود کنیم. یعنی چی؟ یعنی زمانی دارید یک کاغذ نو برای سایت خود ایجاد می کنید، دیگر این سوال به ذهنتان نمیرسد که شرایط کنونی آدرس و فارسی برای کاغذ انتخاب کنم یا انگلیسی؟ چون شما درین نوشته‌ی‌علمی با استدلال و منطق میفهمید که کدام یک شیوه بهتری برای شما خواهد بود.

آدرس کاغذ فارسی باشد یا انگلیسی؟ یک باز‌بینی دو جانبه برای پایان دادن دائمی به این سوال
گذشته از نوشتن این نوشته‌علمی، خیلی به این زمینه تامل کردیم که جواب ما به این سوال چطور باید باشد تا دیگر هیچ نقطه مبهمی برای شما باقی نماند. آن گاه بدین سود رسیدیم که بهتر می باشد این گزینه را از دو نگرش تحت بازنگری کنیم:

گوگل راجع به گویشِ آدرس صفحه ها چه می گوید؟
بیشتر وبسایت های برتر در نتایج آدرس فارسی دارند یا انگلیسی؟
پس اجازه دهید سوای هیچ حرف دیگری، در زمینه ی نحوه نخستین حرف کنیم.

گوگل راجع‌به فارسی یا انگلیسی بودن صفحه های سئو شده چه حرفی میزند؟
جان مولر، متخصص و به حساب آوردن گر وب مستر در گوگل در یکی‌از ویدئوهای خود، به طور کامل در زمینه‌ی زبان آدرس صفحه ها سخن کرده. به گفته او استعمال از زبان غیرانگلیسی برای سایت های غیر لهجه انگلیسی هیچ مانعی نداره و گوگل قادر است این صفحات را به سادگی کراول و ایندکس کند.

John Mueller در پی حرف هایش اظهار کرد:

«بهتر می باشد به جای‌اینکه در باب زبان url صفحه ها دعوا فرمائید، به این اندیشه باشید که چطور میتوانید آدرس صفحه ها را به بهترین فیس برای گوگل با صرفه نمائید.

شاید بپرسید منظور گوگل از بهینه بودن آدرس صفحات چه می‌باشد؟ بخش بعدی به طور مفصل درباره همین گزینه می باشد.»

به شما سفارش میکنیم به ورقه نکات مهم سئو از لهجه گوگل مراجعه‌نمایید تا از زبان جان مولر با نکات کلیدی seo بیش تر آشنا شوید.

نکات مهم seo از لهجه جان مولر
به جای نگرانی راجع‌به لهجه url، آدرس صفحه های را برای گوگل و کاربر بهینه نمایید
از آن جایی که تجربه کاربری یکی از مهم ترین اهداف گوگل در بهینه سازی بوده و میباشد، می‌توانیم نتیجه بگیریم هر چیزی که به مذاق کاوش گر خوش آید، گزینه پسند گوگل هم هست.

دراین مورد هم همین زمینه وجود دارد.

گوگل پیشنهاد میدهد آدرس صفحه های طوری باشد که کاربران هنگام لینک و پیوند دادن به آنها، با مشکلی مواجه نشوند. برای مثال به کار گیری از ویرگول، کاما، اسپیس، اعداد و کدهای نا مفهوم و هر کاراکتر ویژه ای که آدرس را از خوانایی کامل خارج کند میتواند برای کاربر نقص‌ ساز باشد.
در‌حالتی که خواستید کلمه ها را از هم دیگر جداگانه نمائید، بهتر می باشد از علامت dash (-) به کار گیری کنید. بعضی افراد به جای دش، underscore (_) را ترجیح می‌دهند که این مورد هم گزینه ای ندارد. گوگل به دیدن دش در آدرس صفحه ها عادت دارد و در شرایطی که از همین آرم استفاده نمایید، ممکن است سرعت ایندکس شدن صفحه ها بالا رود.

همچنین در شرایطی‌که سایت شما چندزبانه است، سفارش ما این می باشد که آدرس صفحات با همان زبانی باشد که لهجه وب سایت با آن بالا آمده. به طور خلاصه، به کار گیری از آدرس فارسی مانعی ندارد و ما به کار گیری از آن‌ها را پیشنهاد میدهیم.

پیشنهاد گوگل درباره آدرس صفحات وبسایت
نتیجه ها برتر کاغذ حاصل، آدرس فارسی دارا‌هستند یا انگلیسی؟ بازبینی یک نمونه موردی seo محتوا
خیلی ها می‌گویند صحبت گوگل سند است و بس!

اما زیاد پیش آمده که گوگل حرفی بزند و سئوکارها از آن تبعیت نکنند و در کمال تعجب نتیجه هم بگیرند.

به عنوان مثالً تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه یا کلاه خاکستری.

پس برای اینکه این شک وتردید را از دربین برداریم، خصوصی زدیم به وبسایت های برتر ورقه نتیجه ها تا ببینیم بهترین صفحه ها آن ها از نگاه سئو، آدرس فارسی دارا هستند یا انگلیسی.

برای اینکه آزمایش را تا حد امکان معمولی، مختصر و موثر انجام دهیم، فیلتر خود را صرفا بر روی وب سایت های حوزه seo با 2 عبارت کلیدی «آموزش بهینه سازی» و «الگوریتم های گوگل» انجام دادیم.

ارتباط بین آدرس صفحات و جایگاه بهینه سازی آن ها در ورقه نتیجه ها که به نظر می رسد URL انگلیسی تعداد بیشتری از URL فارسی داشته باشد
با یک باز نگری کلی فهمیدیم که وبسایت های برتری که در حوزه بهینه سازی کار دارا هستند، معمولاً از آدرس انگلیسی برای صفحات خود استعمال می کنند.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که این آیتم ممکن می باشد در حوزه های گوناگون تماماً برعکس باشد اما از آن جایی که تمرکز اصلی وب سایت آکادمی وبسیما آموزش سئو می باشد و مخاطب های این سایت هم معمولاً دراین باره فعالیت دارا هستند، تصمیم گرفتیم این بررسی موردی را انجام دهیم.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو سایت  تایتل یا تگ تیتر یک عنصر HTML میباشد که در نصیب Head هر صفحه اینترنت قرار می‌گیرد و تیتر یک برگه اینترنت را معین می نماید . تگ تیتر (Title Tag) در کاغذ های نتایج موتورهای جستجو (SERPs) به طور یک تیتر قابل کلیک نمایش داده می شوند و با اعتنا به این که این تیتر نمایانگر و خلاصه ای از محتوای وبسایت شما در بین نتایج جستجو به فیس مختصر می باشد، گزینش ظریف آن برای دریافت ورودی بخش اعظم دارای اهمیت می‌باشد .

نمونه

تگ تایتل :

طول

محتوای تگ تایتل : گوگل معمولأ نزدیک به 50 تا 60 کاراکتر را برای تیتر وبسایت سناریو می دهد . در صورتیکه این تگ را کمتر از 60 کاراکتر گزینش کنید، نمایش آن در 90 درصد مواقع به درستی و به فیس بی نقص در میان نتایج کاوش انجام می شود . ولی در رخ گزینش بیش از 60 کاراکتر، به احتمال دوچندان برخی از واژه های آن بوسیله موتورهای جستجو سناریو داده نخواهد شد .

دلیل

اهمیت Title Tag : تگ تیتر یا این که تایتل یکی از عوامل حساس در کمک به موتورهای کاوش برای فهم و شعور محتوای صفحه های اینترنت می باشد و وی‌لین موردی میباشد که یوزرها در قضیه صفحات وبسایت شما آن را مشاهده می نمایند . این Tagدر 3 مکان مهم نمایش داده می شوند : (1) صفحه ها نتایج کاوش (SERPs) (2) مرورگرهای اینترنت (3) شبکه های اجتماعی .

نمایش

در میان نتایج موتورهای کاوش
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو سایت seo وبسایت در شرایطی‌که شما دسترسی مدیر یا همان administrator را برای فردی آماده کنید، قدرتمند خواهد بود تا هر تغییری در تنظیمات وب سایت شما ایجاد کند و حتی مشکلاتی را برای شما موجب شود. بعنوان مثال ممکن است وبسایت شما رابه کلی از نتایج گوگل حذف کند، نقشه وبسایت شما را پاک کند و یا محتویاتفایل robots.txtرا تغییر و تحول دهد. انجام هر یک از این کارها فارغ از داشتن علم کافی و یا از روی عمد به قصد تخریب قادر است مشکلات جبران ناپذیری برای شما بهمراه داشته باشد.
ولی در شرایطی که شخص دسترسی محدود یا restricted به وبمستر گوگل ما داشته باشد امکان تغییر تحول چیزی را نداشته و فقط قادر است با مشاهده آمارها، خطاها و عملکرد نقشه وب سایت، شما‌را در بهبود وضعیت وب سایت ارشاد کند. در فایده تنها زمانیکه فرد قصد اعمال تغییرات بر روی وبمستر شما را دارد دسترسی کافی به او بدهید و در غیر اینصورت دسترسی محدود برای باز‌بینی حالت وبسایت شما کافی خواهد بود.

برای اینکار پس از ورود به بخش مدیریت وبمستر سایت خود، بر روی آیتم تنظیمات که با آیکون چرخ دنده مشخص شده است (سمت راست و بالای برگه) کلیک کرده و گزینه Users & Site Owners را انتخاب فرمائید. دقت داشته باشد که این دسترسی فقط برای حساب های کاربری Gmail ممکن خواهد بود و نمیتوانید افراد را با آدرس ایمیلی غیر از آن ( مانند yahoo ) معرفی نمائید.

تنظیمات وبمستر گوگل

در این بخش شما لیستی از کاربران وبمستر خود بهمراه واحد سنجش دسترسی و سیرتکامل نقش هر کدام مشاهده خواهید کرد. این لیست براساس آدرس جی میل افراد معلوم شده است.

رئیس کاربران وبمستر تولز گوگل

برای اضافه کردن یک کاربر تازه با فشردن دکمه قرمز Add new user پنجره کوچکی مانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد که با وارد کردن آدرس جی میل فرد مورد نظر و انتخاب دسته دسترسی میتوانید قابلیت مدیریت وبسمتر گوگل و یا مشاهده آمارها دارای تعهد محدود را برای او مهیا فرمایید.

گوگل وبمستر تولز

در صورتی‌که به هر دلیل قصد حذف یک کدام از کاربران و دسترسی او به وبمستر خود را داشتید با فشردن دکمه آبی رنگ Manage site owners را بزنید، با اینکار به کاغذ جدیدی منتقل خواهید شد که در پایین آن لیستی از کاربران قرار داده شده که با زدن دکمه unverify دسترسی هریک به وبمستر شما از فی مابین خواهد رفت.

توجه داشته باشید که شما قابلیت حذف افرادی که خودتان معرفی کرده اید را خواهید داشت ولی در حالتی‌که شخصی خودش را با یکی‌از روش های معمول وبمستر مانن آپلود فایل مربوطه در هاست بعنوان مدیر وبمستر وبسایت شما معرفی کرده باشد حذف او به این سادگی نبوده و باید در بالا فایل آپلود شده یا کد قرار داده شد در هدر تارنما را پاک نمائید.

در‌حالتی که هنوز وبسایت خود را در وبمستر گوگل ثبت نکرده اید، بهتر است خیلی سریع این کار را انجام دهید زیرا در زمان تولید اشتباهات مانند کاهش بازدید یا جریمه سایت بهترین منبع برای یافتن دلیل اصلی و رفع خطاها همین وبمستر تولز می‌باشد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو سایت ولی این به به‌این مضمون‌ وجود ندارد که شرکتها تلاشی نمیکنند. در آمریکا، تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۱۸ در مسیری میباشد که بزودی تبلیغات تلویزیونی را بطور بدون نقص کنار می‌زند. به گفته کمپانی رسانه ای Magna، بازارهای جهانی، بیشتراز ۴۰ درصد میزان دارایی تبلیغات رسانه ای خویش را به دیجیتال مارکتینگ اختصاص می‌دهند.

ولی ارتقاء میزان دارایی دیجیتال مارکتینگ هنوز هم کفاف نمی دهد
امروز موسسه ها غالب نیز درحال تغییر و تحول طرز های کاری خویش میباشند. تکنیک های بازاریابی کلاسیک ، از گزاره بخش بندی (segmentation) گسترده، کمپین های تک نفره با یک سری واسطه و قیف های بازاریابی که از روش آن‌ها همگی مصرف کنندگان در کنار هم قرار می‌گیرند، در دیجیتال مارکتینگ هیچ جایگاهی ندارند.

در شرایطی‌که کمپانی شما هنوز عمدتا به نحوه های کاری که دهه پیش به شما سرویس نموده است متکی باشد، دوره تغییر و تحول سریع، فرا رسیده میباشد.

امروز چه روشی در دیجیتال مارکتینگ پاسخ می‌دهد؟
شرکتهای پیشرو در سه بخش سپرده گذاری میکنند که اصولا جور بازاریابی را متحول کرده اند:

دسترسی به مقدار متعددی از داده ها آماری در لحظه، برای به کارگیری در کمپین ها
بضاعت در تولید رابطه ها طولانی مقطع و تعدادی کاناله با مصرف کنندگان
انعطاف پذیری برای پیاده سازی مفاهیم گوناگون و گردآوری برخورد آنی از مشتریان
BCG و بخش تبلیغات فیسبوک با شرکتهای پر رنگ ای در گستره ی وسیعی از صنعت های گوناگون سهم دار شدند تا تکنیک های دیجیتال مارکتینگ توسعه یافته را تحت عنوان یک بحرانِ کسب و عمل پیاده سازی نمایند. ما مثال هایی از کمپانی هایی را که ارتقاء سپرده گذاری در بازاریابی دیجیتال را ابتدا کرده اند، به اشتراک میگذاریم و تغییراتی را که موسسه ها بایستی برای کسب بها فوق العاده ی دیجیتال مارکتینگ ساخت نمایند، معرفی می‌کنیم، با ویرلن هم پا باشید؛

چرا در حال حاضر عصر تغییر تحول میباشد؟

روش های رابطه مصرف کنندگان با رسانه ها، در سالهای اخیر به صورت چشمگیری عوض شده اند بدین ترتیب شیوه های بازاریابی می بایست مبتنی بر آن ها بازتولید شوند. این تغییر تحول به شعور دور و بر تازه امداد می‌کند.

خوی مصرف کننده با گاز در حالا تغییر‌و تحول میباشد. خبرنامه ها و مجلات چاپی برای نسل برنا دیگر جذابیت ندارد و اکثر زمان ها مردم رسانه های دیجیتال را ترجیح می دهند ، و تلویزیون نیز عرصه را از دست خواهد بخشید. این به این مفهوم وجود ندارد که مردم رسانه ها را دیگر دنبال نمی کنند. برعکس، مشاهده و پیگیری رسانه ها در سالهای اخیر ارتقاء یافته میباشد. ولی مردم تنها وقت کمتری صرف رسانه های سنتی میکنند. در اروپا، طبق آمار، ترازو کلی تماشا، از ۴۴ ساعت در هفته در سال ۲۰۰۹ به ۴۸ ساعت در سال ۲۰۱۵ ارتقاء یافته میباشد، البته رسانه های سنتی ۲٫۵ ساعت کاهش داشته در حالی که مصرف دیجیتالی ۶٫۵ ساعت ارتقا یافته میباشد.

داده های فیسبوک نیز نشان میدهد که در آمریکا، یک شخص عادی فعلا حدود ۶۰ دقیقه روزمره در فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر وقت صرف می‌کند.

علم مصرف کنندگان نیز از دید دیجیتالی طولانی تر شده‌است و هم اکنون مردم به صورت فزاینده ای در مقابل تکنیک های بازاریابی سنتی و محتوا و پیام های مزاحم یا این که غیر دارای ربط نادر صبرتر می باشند. به گفته کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، بیشتراز ۲۵ درصد از یوزرها موبایل های هوشمند، بلاک کننده های تبلیغاتی را نصب کرده اند، و این رقم به‌سرعت در حالا ارتقا میباشد.

هنگام تعیین تولید ها و سرویس ها نو، مصرف کنندگان بیش تر از پیش به پیشنهادات اشخاصی که می‌شناسند و اعتماد میکنند، توکل می‌نمایند. پیشنهادهای اشخاص در حال حاضر پنج برابر بیش تر از بازاریابی مارک، آیتم به کارگیری قرار گرفته میباشد.

digital Marketing

تبلیغ کنندگان ، مصرف کنندگان را آنلاین دنبال می‌کنند.
در‌صورتی‌که چه کل هزینه تبلیغات هنوز نسبت به ایجاد ناخالص داخلی در هم اکنون رویش میباشد، البته طولانی تر این رویش، در تبلیغات دیجیتال میباشد. طبق گفته Magna، از سال ۲۰۱۱، مخارج ویدئویی آنلاین موبایل نسبت سال قبلی دو برابر شده‌است و مخارج تبلیغات در توییتر و بقیه رسانه های اجتماعی از ۴۰ به ۶۰ درصد در سال، ارتقا یافته میباشد. ما به‌سرعت در اکنون وصال به نقطه ای هستیم که موسسات دوره بیشتری را صرف شبکه های عمومی، رپورتاژ اطلاع رسانی در خبرگزاری ها، seo تارنما، ویدئوی آنلاین و تبلیغات کلیکی مینمایند، نسبت به پلتفرم های سنتی. ولی این تنها مدل تبلیغات وجود ندارد که عوض شده میباشد. نوآوران، تکنیک های تبلیغاتی جدیدی را به بازار آورده اند که تبلیغات هدفمند و فردی سازی گردیده را ارائه میدهند.

خصوصیت های نو تبلیغاتی که بارگزاری کلیپ را قابلیت پذیر مینمایند، با گاز جایگزین تبلیغات بنری سوای تنوع میگردند. فعلا می قدرت تبلیغات خاصی را برای یک مخاطب یا این که جور مصرف کننده انگیزه ، آیتم استعمال قرار بخشید. اطلاعات و تجزیه و استدلال ها، امتحان و غلط و خرید از روش پلتفرم ها و مزایده های اتوماتیک را تشویق می نمایند. تمامی موافقند که تبلیغات فردی سازی گردیده، میتواند در پهنا سه عدد پنج سال ۸۰ درصد از میزان دارایی های دیجیتال مارکتینگ را تشکیل دهد.

یادگرفتن دیجیتال مارکتینگ

مزایای مهم دیجیتال مارکتینگ
سه نیروی محرک پهناور، بازاریابی را متحول می نمایند و مزیت رقابتی عظیمی را برای اشخاصی که میتوانند بر این موج سوار شوند، تولید می نمایند.

بازاریابی اینک میتواند از داده های فراوان و به لحظه به کارگیری نماید. برای ده سال ها، بازاریابان صرفا به داده ها محاسبه های مبنی بر پژوهش ها فروش در ماههای پیشین، برای تقریب موقعیت شبکه بازاریابی، متکی بودند. ولی موسسات درحال حاضر می‌توانند داده ها داده های رسانه ای مصرف کننده، داده های مدیر داده های مشتری، داده های رئیس رابطه با مشتری (CRM)، داده های به کارگیری از برنامه و مورد ها دیگر را تجزیه و چک نمایند تا بدانند که مصرف کنندگان در مهاجرت خویش چه چیزی را دنبال می نمایند، چه هنگامی در درحال حاضر کاوش می‌باشند، و روش جواب آن ها به پیام های تبلیغاتی یگانه، چطور میباشد؟

فعلا موسسات می‌توانند به صورت فزاینده ای مصرف کنندگان را دنبال نمایند و با توجه بیشتری آن‌ها را گزینه انگیزه قرار دهند .

بازاریابی در درحال حاضر غربت از معاملات یک باره(معملاتی که صرفا یک توشه حادثه می‌افتند) میباشد و به ارتباط ها مداوم با مصرف کنندگان برای هدایت قیمت تجاری تکان می کند. بازاریابان مدام به تولید وفاداری و علاقه نسبت به اسم تجاری ، رغبت داشته اند، البته تا کنون آنان توانسته اند این عمل را صرفا از روش تعاملات یک باره انجام دهند که تماس بدون واسطه با مصرف کننده را محدود می‌کرد. شبکه های دیجیتالی ارتباط ها دو جانبه ای را تولید مینمایند که میتواند وفاداری و حمایت را در حین قدمت مصرف کننده و در تمام نقاط خرید به وجود آورند. بازاریابی از انعطاف پذیری و سرعت دنیای “دیجیتال” منفعت می‌برد.

برای ده سال ها، بازاریابی در نزدیکی دنیای آرام تلویزیون و تبلیغات چاپی رخ می گرفت که مستلزم فرآیندهای خلاقانه طولانی، و عدم اطمینان بسیار در زمینه ی برخورد بازار بود. البته بازاریابی امروزی از انعطاف پذیری ذاتی دیجیتال برای کاهش دوره و هزینه و ارتقاء عملکرد به کارگیری می‌نماید. برای مثال، موسسات اینک از آزمایش A / B به کار گیری می‌کنند تا به صورت موازی و با برخورد فوری، یک سری محتوا را به عمل گیرند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو سایت همانگونه که می‌دانید در سراسر دنیا موتورهای جست و جو مخاطبان زیادی دارند. نسبتاً می توان ذکر کرد چیزی حدود 98 درصد از کاربران اینترنتی برای رفع نیاز خود اولین کاری که می کنند مراجعه به موتورهای جست و جو است. از این رو دریافت ترافیک از موتورهای جست و جو برای ما بسیار اهمیت داراست و اثر گذار خواهد بود.

چراکه موتورهای جست و جو بهترین نتیجه ها را به کاربران نمایش می دهند. یعنی در صورتیکه بتوانیم تارنما خود را در کلماتی که کاربرانمان جست و جو میکنند با صرفه کنیم و در صدر نتیجه ها جست و جو قرار بگیریم مطلقا بازدید کنندگان ارزشمندی را به دست می آوریم.

دقیقا به همین استدلال است که مشتریان اعتماد بیشتری به ما مینمایند چون خودشان دنبال ما گشته اند و ما را پیدا کرده اند. ولی در دیگر شیوه های تبلیغات اینترنتی ما به زور در روئت کرد آن ها قرار می‌گیریم.

همین سبب ساز می‌شود تا بهینه سازی به یکی بهترین استراتژی ها در دنیای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی تبدیل شود و سرمایه گذاری در دراز زمان روی آن سبب میشود تا در آینده هزینه های کمتری برای جذب مخاطب و مشتری داشته باشیم.

جمعاَ ما سایت مان را بهینه سازی می‌کنیم تا :

ترافیک بیشتری دریافت کنیم
کاربران وبسایت مان اضافه شوند
مشتریان هدفمند بیشتری دریافت کنیم
اعتماد افراد بیشتری را جلب کنیم
دیگر به تفکر تبلیغات مالامال هزینه نباشیم
رقبا را پشت رمز بگذاریم
برند خود را تقویت کنیم
در وب بدرخشیم و دست نیافتنی شویم


تجربه ثابت کرده است سرمایه گذاری روی سئو به مراتب بهتر می باشد سرمایه گذاری روی دیگر طریق های تبلیغاتی میباشد. اما اضافه کلام راز زمان می باشد و مجموعاَ بهینه سازی نسبت به دیگر نحوه ها سرمایه کمتری می طلبد!

چیزی که ثابت شده این است که سئو اثر بخشی بیشتری نسبت به دیگر راه‌های تبلیغاتی دارد. یعنی مشتریانی که از موتورهای جست و جو جذب می‌کنید به مراتب بهتر و با کیفیت تر از مشتریانی هستند که به عنوان مثال از تبلیغات بنری یا کلیکی دریافت می‌کنید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو سایت  


برای استارت کسب و فعالیت آنلاین و پیروزی در آن ، راه‌اندازی یک تارنما کفاف نمیدهد . برخی از اشخاص بر این باورند که با ایجاد یک وبسایت میتوانند در بستر وب به کسب و فعالیت آنلاین بپردازند . فرض فرمایید یک فروشگاه در انتهای یک خیابان تاسیس شده است این دکان در ماه های نخستین کار خویش شاید دستکم 20 بازدید کننده داشته باشد که تنها نیمی از آنان مشتری باشند . صاحب و مالک دکان نباید درانتظار باشد تا بازدیدکنندگانش به مرور عصر ارتقاء یابند ، فارغ از تبلیغات به صورت حتم آن فروشگاه سالیان مشتری متعددی نخواهد داشت . بخش اعظمی از اشخاص محلی شاید از وجود آن دکان اطلاعی نداشته باشند . نقش تبلیغات در رونق هر کسب و کاری پررنگ میباشد . با استعمال از تبلیغات عمل هر شغلی به مشتری معرفی می گردد .

در فضای وب که یک فضای وسیع میباشد ، فعال‌ساز‌ی یک وب سایت و استارت به فعالیت آن برای هیچ کاربری نمایان نمی‌شود مگر آن که یوزرها نشانی تارنما متبوع را داشته باشند که آن هم می بایست بوسیله تبلیغات چهره گیرد .

برای آنکه یک وبسایت بتواند یوزرها و بازدید کنندگان بخش اعظمی داشته باشد می بایست در ورقه نخستین حاصل موتور های جست و جو قرار بگیرد و این فعالیت میسر نمیشود مگر آنکه سایت متبوع باصرفه گردد . سئو سایت که به آن سئو : Search Engine Optimization seo میگویند ، سلسله مقررات و فاکتور هایی میباشد که مبنی بر آن ها یک تارنما برای قرار به دست آوردن در کاغذ اولیه حاصل جست و جو عبارات کلیدی گوگل ، مطلوب و باصرفه می‌شود . سئو و بهینه سازی راهی میباشد که توسط آن سایت ها باکیفیت و مطلوب بازدید میگردند .

زمانی اینترنت سایتی در ورقه اولیه نتیجه ها باشد بی تردید بازدید کننده بیشتری خواهد داشت . یک وبسایت زمانی سبب برد میگردد که باصرفه باشد .seo یک عملیات یگانه وجود ندارد که با انجام آن یک باره وبسایت باصرفه شود بلکه تیم عملیاتی می‌باشد که می بایست به طور مداوم انجام گیرد . این عملیات بیش تر از 200 فاکتور است که بخش اعظمی از seo کاران تنها با انجام تنی چند از آن‌ها یک سایت را به ورقه اولیه حاصل منتقل می‌نمایند .

فاکتور های مهم بهینه سازی مشتمل بر :

Back link سازی
آپدیت رسانی و ایجاد محتوا
بازاریابی محتوا
به کارگیری از اینفوگرافیک ها و ویدئو های آموزنده
اشتراک گذاری در شبکه‌های‌عمومی
سازش با گوشی Responsive
چک و ارتقا سرعت تارنما
استعمال از کانال تحویل محتوا CDN : Content Delivery Network
رعایت چگالی عبارات کلیدی
بهبود تجربه کاربری UX : User Experience
تبلیغات و مارک سازی
استعمال از پروتکل HTTPS به جای HTTP
یکی‌از رایج ترین فاکتور های seo که تاثیر دیده گیری بر سکو تارنما در گوگل داراست ، بک پیوند سازی می‌باشد که در رخ انجام غلط آن می قدرت اثرات مخربی بر روی سکو تارنما بگذارد .

مراحل تولید بک لینک و پیوند Link Building
بک پیوند back Link یا این که پیوند محل ورود ، قرار دادن نشانی یک کاغذ از یک وب سایت در یک برگه از سایتی دیگر میباشد .گوگل برای درجه بندی سایت ها و قرار دادن آن ها در کاغذ اولیه خویش بایستی از سه جا سیگنال اخذ نماید این سیگنال ها از بک پیوند سازی ، محتوای وبسایت ، رنک برین Rank Brain ارسال می‌شود . این نکته بر اهمیت بک لینک و پیوند تاکید دارااست .

بک پیوند قادر است دو طرفه یا این که یک طرفه باشد. پیوند متقابل یعنی در حالتی‌که پیوند برگه وبسایت شما در سایتی دیگر قرار گرفت ، شما نیز پیوند یک ورقه از آن تارنما را در صفحه های سایت خویش قرار دهید . لینک و پیوند یک طرفه هم به معنای این میباشد که پیوند یک برگه از تارنما در یک وبسایت دیگر قرار بگیرد .

جدیدا گوگل به بک لینک و پیوند های متقابل امتیازی نمی دهد و در شرایطی که زیاد صورت بپذیرد در مرتبه سایت ها تاثیر منفی می‌گذارد .

پیوند بیلدینگ Link Building چه میباشد ؟ پیوند بیلدینگ به سلسله کار هایی که در سمت و سوی تولید و اخذ هایپر پیوند از یک تارنما به سایتی دیگر انجام می‌گیرد ، اطلاق می گردد . مراد از هایپر پیوند hyperlink به عبارتی پیوند هایی هست که استفاده کننده توسط آن به سایتی دیگر هدایت می گردد ربات های گوگل از هایپر لینک و پیوند ها برای تعقیب تارنما ها و محاسبه آن صفحه های به کارگیری می‌نمایند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو سایت امروزه یکی ترفندهای جذابی که میشه برای بهینه سازی استفاده نمود، فارغ از اینکه دنبال قضیه نو برای محتوا بگردیم و یا این که دردسرهای سرچ واژه و کلمه کلیدی رو داشته باشیم، محتوای تازه ساخت کنیم ! در واقع میشه اعلام‌کرد که چطور پست‌های کهن رو به پست‌های نو بلاگ تبدیل کنیم ؟!


با اعتنا به الگوریتم‌های بهینه سازی گوگل، بروزرسانی پست‌های سابق بلاگ، تاثیر متعددی در امتیاز و بهبود درجه تارنما داره چرا‌که با تغییراتی که رو پست‌ها تولید می کنید گوگل اون تغییرات رو تحت عنوان یه آپ دیت و پست به روزشده اکانت می‌کنه و تحت عنوان پست نو به مخاطب‌ها نشون میده، پیرو چندتا از مهم ترین طریق‌هاش رو بازبینی میکنیم :

رفع ایرادات فرمان گویش و هجی

با تصحیح خطا‌های املایی و اصلاحات نگارشی ، تجربه خوندن متن باکیفیت‌تری رو به مخاطب می‌روئت کرد و این در جذب مخاطب موثره که به صورت غیرمستقیم و یا این که حتی بی واسطه رو بهبود seo تارنما شما اثر گذاره.

حذف پیوند‌های حاد

بعضی وقتها در پست‌های سابق به تارنما‌هایی پیوند‌دهی کردیم که حال حاضر دیگه وجود ندارند و یا این که پست‌ها و صفحه ها وبسایت خودمون که حذف شدن، پس بهتره با تصحیح پیوند‌های حذف گردیده و پیوند‌های وخیم پست‌های سابق رو به روز کنیم تا این url های وخیم به جایگاه تارنما زخم نزنن!

باصرفه‌سازی لغات کلیدی

معمولا با سپری شد عصر، طریق سرچ کردن بشر‌ها گوناگون میشه و این به طور کامل رو وب سایت شما هم موثره ! چرا‌که شما با به کار گیری از ابزارهایی مثل گوگل ترند کلمه ها کلیدی پرطرفداری رو گزینش کردید که حال با سپری شد دوره دیگه سرچ نمیشن! پس بایستی پست‌های کهن رو باز‌نگری نمایید واگر نیاز است عبارات کلیدی اون‌ها رو با نیازهای نو مخاطب‌ها جایگزین نمایید.

براین اساس اگه قصد دارین فارغ از تایپ کردن، محتوایی نو ایجاد نمایید، کافی یه راز به پست بروزرسانی پست‌های دیرین و تاثیر آن بر بهینه سازی وب سایت در سایت میجو بزنین و با راهکارهای معمولی اون آشنا بشین.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو سایت  آیا برای کسب مرتبه بالاتر در گوگل آماده می‌باشید؟ ما قوانینی را به شما میگوییم که با توان لینکسازی داخلی بیشتر آشنا شوید. بهره این فعالیت با رتبه سایت شما درباره است.


عصر جامع آموزش سئو

جلسه ۳: قوانین لینکسازی داخلی (آکادمی)
درس قبل
درس بعدی 
درین نوشته‌ی علمی ۹ قانون حرفه‌ای برای بهبود ساختار لینکسازی داخلی وب سایت خود را فرا میگیرید.. هدف اصلی این دستور نه صرفا روشن کردن یک زمینه پیچیده در seo بلکه بهبود بازاریابی محتوای شماست. ما در‌این نوشته‌ی‌علمی علاوه بر صحبت درباره روش‌های لینک داخلی با ساختار خوب، درباره ساختار پیوند داخلی هوشمند سروکار هم سخن می‌کنیم.

به عنوان یکی‌از اصلی‌ترین موضوعات در جذب مشتری نو و استراتژی‌های محافظت مشتری‌های موجود، لینکسازی داخلی باید توسط افراد جدید‌کار و تازه کار انجام شود. 

لینک‌های داخلی، برد سئو را جادو می‌نمایند!

لینکسازی داخلی معمولا به عنوان یکی از تاکتیک‌های کم ارزش و نادیده گرفته شده در seo بوده می باشد. درپی ۹ قانون برای لینکسازی را با هم بخوانیم.

قانون شماره ۱: تعداد زیادی کاغذ داخلی ساخت فرمایید
غلط اصلی سئو، بازاریابی با محتوای نادرست می باشد. مطالب زیاد سبب میشود لینک دهی هم برای شما سهل وآسان شود. لطفاً سعی نمائید تا صفحات با کیفیتی را ایجاد کنید که کاربران عشق و علاقه داشته باشند آن را با دوستان عزیز خود به اشتراک بگذارند.

قانون شماره ۲: از انکر تکست و تصاویر لینک و پیوند شده به درستی استفاده فرمایید
استفاده از متن لنگر (انکر تکست) بسیار عادی می باشد. فقط با متن لنگر خود عبارات طبیعی را در مطالب خود تولید نمایید یا از آن‌ها به کارگیری نمایید، معمولاً دربین ۳ تا ۵ واژه و کلمه، عبارت را برجسته نمائید، آن را لینک و پیوند دهید و تمام.

متن موجود در لینک می بایست با کلمه ها کلیدی مورد نظر در صفحه ارجاع شده هم خوانی داشته باشد و از همگی مهمتر دارای ارتباط باشد. هنگامی که این کار به درستی انجام شد، به کارگیری از متن لنگر سبب ساز افزایش ارتباط می گردد و قادر است به بهبود محتوا یا مقام سایت شما در ورقه نتایج موتور جستجو کمک کند.

در حالتی که می خواهید از تصاویر خاصی به منظور اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی به مراد جلب توجه اضافه به کار گیری کنید، مطمئن شوید که تصاویر به صدق پیوند داده شده و تگ مناسبی دارا‌هستند.

قانون شماره ۳: ارتباط عمیق یک ضرورت می باشد
بهترین و طبیعی‌ترین پیوندها در یک استراتژی بازاریابی محتوا در ساختار عمیق یک سایت وجود دارا هستند که دربرگیرنده ورقه اصلی، تیم‌ها و صفحات شخصی شماست. فعلا ما در زمینه ی لینک داخلی کلام میکنیم.

با یاد آوری این نکته که صرفا باید به صفحات مربوطه در وبسایت خود پیوند دهید، این قانون را دنبال فرمائید. این کار را بیش تر با اضافه کردن مدل‌بندی‌های اضافه، یا منوهای جانبی به وبسایت انجام دهید.

فرآیند عبور از این روند ارزشمند میتواند بسیار وقت‌گیر باشد اما بها این را دارد که به سئو تارنما کمک کند، تارنما خود را به عنوان منشاء دسترسی هدایت فرمایید و صفحه ها مشاهده شده به وسیله هر بازدید کننده را افزایش دهید.

قانون شماره ۴: پیوندها را در صفحه اصلی و صفحات IA رها فرمایید
خواسته مارا غلط متوجه نشوید. منظور ما این نیست که دیگر نباید به صفحه اصلی خود لینک دهید. ما می گوییم صرفا در صورتی‌که برگه اصلی یا شرکت شما سیگنال قدرتمندی را به موتورهای جستجو ارسال کند، در غیر این رخ تقویت سئوی کلی وبسایت خود را در حق اولویت قرار دهید.

در ابتدا با تقویت صفحه ها داخلی و سپس پیوند دادن به صفحه اصلی خود این عمل را انجام دهید.

صفحاتی که از نظر معماری اطلاعات (IA) بسیار پراهمیت می‌باشند، صفحاتی هستند که فقط به اندازه یک کلیک از صفحه اصلی فاصله دارا هستند. براین اساس در صورتی می‌خواهید اکثر پیوندهای خود را در صفحه اصلی رها نمائید، همچنین می بایست در این صفحات مرتبط نیز لینک قرار دهید.

هرچه تعداد پیوندهای بیشتری به کاغذ اصلی خود اضافه فرمایید، کیفیت بیشتری به صفحه ها IA شما منتقل می‌شود. و هرچه پیوندهای بیشتری به صفحه ها IA خود بیش تر فرمائید، کیفیت بیشتری از سمت نردبان به سوی ورقه اصلی شما منتقل میگردد.

قانون شماره ۵: شیوه تمرکز بر کاربر را توسعه و گسترش دهید
برای اطمینان بخشیدن به کاربر، بها و اطلاعات بیشتری به محتوای خود طولانی تر فرمایید.

افرادی که به فنون پیوند داخلی تسلط پیدا کرده‌اند، ثابت می کنند که یک استراتژی لینکسازی داخلی صحیح جمعاًَ تعامل کاربران را بهبود می بخشد. در این صورت، اطمینان نتایج نمائید که داشبورد یا برنامه پیوند داخلی شما متمرکز بر کاربر می باشد.

صفحاتی ساخت کنید تا مطمئن شوید که بازدید‌کننده پیوندی آموزنده را در سایت شما مشاهده می کند. آنگاه، پیوندی محکم به صفحه ها مربوطه ایجاد کنید تا بازدیدکننده بتواند مطالعه خود را ادامه داده و به صفحه مربوطه بعدی حرکت کند. بهبود تجربه کاربر، حیاتی‌ترین ادله تبدیل در هر وب‌سایت یا کمپین بهینه سازی می باشد.

و گام بعدی اطمینان نتایج کردن از این گزینه است که بازدیدکنندگان زمان بعدازظهر بیشتری را در سایت شما می‌مانند و با به اشتراک گذاشتن مطالب شما بیشتراز هر زمان دیگری با وب‌سایت شما سرگرم می‌شوند.

قانون شماره ۶: لینک و پیوند‌ها، توان تارنما را افزایش می‌دهند
یک استراتژی لینک داخلی قدرتمند، در طریق صحیح لینکسازی داخلی به صفحات مرتبط و استفاده از پیوندهای دارای ارتباط، بیشترین قدرت خود را پیدا می نماید. هنگامی که به صورت آراسته محتوای مرتبط، موءثر و عملی را ایجاد میکنید، به یک وب سایت قوی تبدیل خواهید شد.

برای پیوندهای داخلی می‌توان از صفحه ها غیر وابسته استفاده نمود. برای فراهم کردن کیفیت طولانی تر، همت کنید جهت‌یابی طولانی تر یا صفحات فرعی دیگری را به صفحه ها مرتبط با آن بیشتر فرمایید. یا همچنین می‌توانید جهت‌یابی یا مدل‌بندی‌ها یا منوهای نوار کناری خود را با عبارات کلیدی مرتبط غنی سازی فرمائید.

سوالی که باید پرسید این است: آیا من به خوانندگانم ارزشی بیشتر میکنم؟

قانون شماره ۷: فاصله خود را از «rel = nofollow» محافظت کنید
ویژگی rel=nofollow در پیشین به صورت داخلی مورد به کارگیری قرار می‌گرفت و در جایگاه اولیه برای ارتقا کیفیت لینک به یک برگه و هجران از تکان جریان به صفحات دیگر استعمال می شد. آیا nofollow هنوز هم دارای ارتباط است؟

این ایده در طول پیشین بسیار شایع بود. برای دوری از سردرگمی طولانی تر، اجازه دهید تا از لینک و پیوند nofollow برای صفحات داخلی پرهیز کنیم و بگذاریم تا لینک به صورت آزاد جریان داشته باشد.

قانون شماره ۸: شماره جادویی برای پیوندهای داخلی
هیچ شماره جادویی وجود ندارد. شما به حجم زیادی احتیاج ندارید بلکه تنها باید از تعداد معقولی لینک و پیوند داخلی به کار گیری کنید.

همین امروز نوشته‌ی علمی‌ای با بیشتراز ۱۰۰۰ کلمه و واژه بنویسید و آن را به کاغذ داخلی مرتبط با آن پیوند دهید. روز بعد همین عمل را انجام دهید ولی آن را به یکی از تولید ها خود پیوند دهید. همین کار را برای روز بعد انجام دهید اما آن را به یک پست وبلاگ پیوند دهید.

مراقبت تعادل در بین پیوندهای ورودی و خروجی نیز مهم می باشد. میتوانید تعداد بخش اعظمی را اضافه فرمائید اما مطمئن شوید که هر پیوند برکاربر متمرکز و دارای ارتباط است و کیفیت لینک را مسدود نمی‌کند. در صورتیکه سایتی بیش تر از ۴۰ پیوند برون مرزی در یک صفحه مختص داشته باشد، موتورهای جستجو می توانند از نگاه طراحی مشکوک شوند.

لینکسازی داخلی
 

  • شایلین عباسی