مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


فراگیری بهینه سازی خرید هاست و seo

متاسفانه در چند نوشته‌علمی اطلاعاتی را در باره خرید هاست و تاثیر آن بر بهینه سازی دیدم سئو سایت که تماما خطا و غلط بودند این بود که تصمیم گرفتم یک نوشته‌ی علمی دراین باره منتشر کنم.

هاست ها و اینکه هاست شما داخلی باشه و یا این که فرنگی روی seo تاثیر متعددی نداره البته همون تاثیر معدود هم دقیقا بر عکس چیزی که اکثر مقاله‌ها فارسی داعیه می نمایند.

برخلاف اکثر سایتهای داخلی که داعیه میکنند هاست فرنگی بهتر از هاست داخلی میباشد. البته متاسفانه این صحبت به طور کامل غلط میباشد .

گوگل روز بروز هوشمند خیس می‌گردد و بطور نمونه شما در کره جنوبی از یک سرور از ایالات متحده بخرید گوگل خیلی سریعتر از یوزرها وب سایت شما به وبسایت دسترسی دارااست نکته ای که شاید سال‌ها پیشین برای بهینه سازی موءثر بود اما امروزه گوگل این نکته را در حیث می‌گیرد که بیشترین مخاطب شما از کدام نقطه میباشد و بر پایه ی آن مسافت مخاطب را تا هاست مبتنی بر دوران پاسخگویی هاست تحلیل و به وب سایت شما نمره میدهید. جذاب میباشد بدانید که حتی گویش های هاست شما هم می تواند بر روی سود گوگل اثرگذار باشد یعنی یک هاست کره جنوبی به لهجه کره ای برای یک وبسایت جان دار در کره جنوبی بهتر از یک هاست در کره جنوبی با لهجه انگلیسی میباشد. اما اعتنا داشته باشید که رنکینگ گوگل چندان به قضیه هاست اهمیت نمی دهد مگر اینکه حقیقتا شما در کره جنوبی هاست خویش را از ایالات متحده خریده باشید که سرعت یوزرها تارنما خویش را به شدت کاهش داده اید.

یک نمونه برای اشخاصی که هنوز قانع نشده اند. اکثر موسسات پباده سازی بازی های رایانه ای در مرزوبوم های گوناگون هاست می‌خرند و بازیکنان هر ناحیه را به هاست به عبارتی حیطه متصل می نمایند. این دلیلی بجز ارتقا سرعت اجرای بازی ندارد . سرعت برای یوزرها تارنما را گزینه اعتنا قرار دهید چون این موضوعی میباشد که گوگل هم به آن اهمیت می‌دهد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


چقدر از بازه خویش را در طی شبانه روز به مطالعه کتاب‌های گوناگون میپردازید؟ تا کنون یک‌سری کتاب غیر درسی مطالعه کرده‌اید؟ 

شاید خیلی از ما انسان‌ها نداشتن وقت کافی را عذروبهانه‌ای می کنیم برای ننشستن در کناره‌ای دنج و نخواندن چندین برگه از یک کتاب ولی امروزه با وجود تکنولوژی‌های گوناگون، در هر دوران و هر لحظه میتوانید یک سری ورقه از کتاب آیتم عشق خویش را بخوانید و یا این که به فولدر صوتی آن گوش دهید. نکته قابل توجه این میباشد که‌این تکنولوژی‌ها می بایست به سیرتکامل‌ای پباده سازی شوند که به راحتی یوزرها با آنان رابطه برقرار نمایند و در کوتاه‌ترین برهه زمانی ممکن به مراد‌ها و نیازهای آنان جواب داده خواهد شد. 

مروری کوتاه بر تاریخچه کتاب‌های الکترونیکی
در سال ۱۹۷۱ میلادی، جنبشی به عنوان پروژه گوتنبرگ با غرض تبدیل کتاب‌های کاغذی به کتاب‌های الکترونیکی مبنا‌گذاری شد و سال ها بعد از آن در سال ۱۹۹۵ آمازون کار خویش را با فروش کتاب‌های الکترونیکی آغاز کرد به سیرتکامل‌ای که اکنون از آمازون تحت عنوان پهناور‌ترین و معتبرترین کتاب‌فروشی آنلاین حافظه می شود. 

با سپری شد مدت کتاب‌های الکترونیکی در سراسر عالم فراگیر شدند و مخاطبان متعددی را به سوی خویش جلب کردند.  طراحی اپلیکیشن  در جمهوری اسلامی ایران نیز  تارنما‌ها و نرم‌افزار‌های متعددی در این مورد پباده سازی گردیده‌اند مانند فیدیبو، طاقچه، کتابراه و… که در‌این نوشته‌ی‌علمی با اپ فیدیبو بیشتر آشنا خوا هیم شد.

فیدیبو یک کدام از نرم افزار‌هایی میباشد که در سال ۱۳۹۲ برای مطالعه‌ی رسمی کتاب‌های الکترونیک و صوتی پباده سازی شده‌است و به یوزرها خویش این قابلیت و امکان را میدهد تا بتوانند کتاب الکترونیک را دانلود، طبقه‌بندی و مطالعه نمایند.


ولی امروزه با وجود اپ‌هایی مانند فیدیبو، همچنان سرانه مطالعه‌ی سرزمین به ترازو مناسب خویش نرسیده و این پرسش در ذهن ما نقش بست که چرا با وجود همگی‌ این کتاب‌های الکترونیکی و صوتی همچنان عموم سراغ کتاب‌های آیتم عشق خویش نمی‌پروسه؟

در سود تصمیم گرفتیم به تحلیل فیدیبو که یکی‌از برنامه‌هایی میباشد که دراین باره عمل می‌نماید، بپردازیم تا پاسخ سوالی که اتفاق افتاده میباشد را بیابیم. پیرو این نوشته ی علمی میخواهیم فرآیند طی گردیده برای چک این اپ را با شما به اشتراک بگذاریم. 

پرسونا فیدیبو که می باشد؟
هر کسب و فعالیت و یا این که محصولی که پباده سازی میگردد دارنده جامعه هدفی میباشد که فرآورده متبوع در سوی مراد‌ها و نیازهای آنان پباده سازی میگردد. قبل از پباده سازی مال تلاش نمایید با جامعه مقصود خویش آشنا گردید تا محصولی که قرار میباشد ارائه دهید مشکلی از خطاها آنها را حل نماید. 

پرسونا یا این که به صورت کلی جامعه غرض فیدیبو اشخاصی در ر‌نج سنی ۲۵ تا ۳۵ سال میباشد که به جهت مشغله زیاد دوران کافی برای مطالعه کتاب‌های آیتم عشق خویش پیدا نمی کنند در سود مورد نیاز دارا‌هستند راهی پیدا نمایند تا در حین‌های کوتاه دربین امور و شغل ها خویش بتوانند به مطالعه بپردازند.

فیدیبو و برنامه‌های نظیر آن بایستی به سیرتکامل‌ای پباده سازی شوند که در طی کوتاه نیاز یوزرها خویش را بر طرف سازند و داده ها لازم آنها‌را اکران دهند.

به دنبال با خصوصیت‌هایی از فیدیبو آشنا می‌شویم که با یاری آنان کارایی کرده حالت خیر و خوبی را برای یوزرها خویش رقم بزند.

مزایای فیدیبو
طی کلام‌های با یوزرها و داده ها به دست‌آمده از آن ها متوجه شدیم نصیب‌هایی از فیدیبو، منجر رضایت و عشق و علاقه‌مندی آن ها گردیده و در حالتی که که کاستی‌های نقل شده در ابتدا حل شوند دیگر فیدیبو یوزرها خویش را از دست نمی‌دهد و یوزرها دارای مسئولیت متعددی پیدا خواهد کرد. موردها پایین نصیب‌هایی از فیدیبو میباشد که گزینه رضایت یوزرها قرار گرفته شده‌است:

پیش نمایشی از یک سری شیت نخستین کتاب: برای یافتن کتاب آیتم عشق و علاقه علاوه‌بر این‌که می بایست بدانیم در کدام دسته‌بندی جای‌دارد، اسم آن چه است، مولف آن که می باشد، موردنیاز میباشد صفحاتی از کتاب و یا این که خلاصه آن را بخوانیم تا متوجه بشویم به عبارتی کتابی میباشد که دنبالش هستیم یا این که خیر. فیدیبو این قابلیت و امکان را به یوزرها خویش داده تا بتوانند قبل از خرید هر کتابی صفحه های نخستین آن را بخوانند در صورتیکه که خوششان آمد خریداری نمایند.
امکاناتی که هنگام گوش دادن به کتاب‌های صوتی ارائه نموده است: هنگام گوش دادن به کتاب‌های صوتی فیدیبو امکاناتی قرار داده مثلا سرعت پخش، مقطع خواب و وضعیت رانندگی. هما‌ن‌طور که در تصویر ذیل مشاهده می کنید با به کارگیری از آیتم مقطع پخش می‌قدرت معلوم کرد تا چه هنگامی قصد دارید به‌این کتاب صوتی گوش دهید و یا این که در صورتی شتاب دارید سرعت پخش آن را به معیار دلخواه ارتقاء دهید. 

داده ها ما یحتاج و کافی که هر شخص درباره ی کتاب‌ها نیاز دارااست را اکران می دهد: اسم کتاب، اسم مولف، ترجمه کننده، ارزش، امتیازات بقیه افراد، اثر ها دارای ربط و… . موردها روایت شده مجموع اطلاعاتی میباشد که هر شخص قبل از تعیین کتاب، مایحتاج میباشد تا تصمیم بگیرد کتاب متبوع را بخرد یا این که خیر.
فیدیبو با در لحاظ به دست آوردن موردها بالا کارایی نموده است وضعیت گزینش، یافتن و حتی قرائت کتاب را سهل وآسان‌خیس و دسترس‌پذیرتر نماید تا اشخاص بیشتری عشق‌مند به کتاب و قرائت کتاب شوند.

نقشه هجرت مشتری چه است و چه طور می‌قدرت آن را پباده سازی کرد؟
آزمایش کاربردپذیری
همان طور که میدانید درین ایام اکثر اوقات عموم در منزل‌های خویش می باشند و دسترسی به یوزرها برای گفت‌و‌گو و انجام آزمایش‌های مورد نیاز برای سنجش معیار مطلوبیت تجربه کاربری فعالیت راحتی وجود ندارد، البته این برهان نمی شود از یوزرها تحت عنوان هسته اساسی پژوهش ها خویش استعمال نکنیم.

در مرحله نخستین از یک‌سری دوستان و آشنایان خواستیم برای او‌لین توشه نرم‌افزار فیدیبو را نصب نمایند و دو تسک برای آنها تعریف‌و‌تمجید کردیم که بعد از نصب آنها‌را انجام دهند و از فرآیند طی گردیده به سیرتکامل‌ای که تکان انگشتانشان بر روی ورقه اکران معلوم باشد فیلم بگیرند. تسک‌های تعیین گردیده عبارتند از:

کاوش کتاب ملت علاقه و خرید آن
تعیین یک کتاب بدون‌پول به دلخواه و قرائت سه شیت از آن
بعد از چک فیلم‌های ارسال گردیده بوسیله دوستان متوجه شدیم اشخاصی که از تلفن همراه‌های آیفون به کار گیری می‌نمایند موقع کلیک کردن دکمه خرید کتاب متبوع خویش، متوجه نمی شوند کتاب وارد سبد خرید گردیده به این ترتیب مجدد برروی خرید کتاب کلیک می‌نمایند، که درین هنگام با پیام خطایی رو به رو میگردند با این تیتر که‌این کتاب در سبد خرید جان دار میباشد.

درصورتی که که با به کارگیری از رنگ و یا این که موشن به راحتی می‌اقتدار این اختلال را برطرف کرد. همانگونه که در تصویر پایین مشاهده میکنید در ورژن اندروید، فیدیبو با امداد رنگ‌ها توانسته این ایراد را به راحتی حل نماید.


پرسشنامه غیر حضوری
درین مرحله قصد داشتیم با کاربرهایی رابطه برقرار کنیم که از فیدیبو استعمال کرده‌اند و از آنها بخواهیم نظرها و تجربیات خویش را با ما به اشتراک بگذارند.

چنانچه تجربه ارسال پرسشنامه برای یوزرها را داشته باشید قطعا می دانید اکثر اوقات یوزرها به رنج ملازمت می‌نمایند به خصوص در شرایطی‌که به طور مجازی با آنان در رابطه باشید. در سود ما لیست کوتاه از سوالاتی را تهیه و تنظیم کردیم که جواب آن ها برای ادامه مسیر مایحتاج و ضروری بود. همت کردیم تعداد سوالهای تا مکان ممکن نادر و کوتاه باشند تا مدت متعددی برای جواب دادن به آن ها موردنیاز نباشد تا یوزرها از پاسخ دادن طفره نروند. 

لیست سوال های به طور پایین بود: 

نهایی دفعه‌ای که از فیدیبو به کارگیری کردید چه تجربه و رمانتیک داشتید؟
همچنان از فیدیبو به کارگیری می کنید؟ در شرایطی که خیر چرا؟
از کدام قسمت آن بیشتر خوشتان آمده؟ 
کدام قسمت را میخواهید تغییر و تحول دهید؟
موبایل شما اندروید میباشد یا این که آیفون؟
چه‌گونه یوزرها را پیداکنیم؟
شرایط کنونی وقت آن رسیده تنی چند از یوزرها فیدیبو را بیابیم و سوالهای را برای آنها ارسال کنیم. ما هیچ‌سیرتکامل دسترسی به یوزرها نداشتیم و می بایست خودمان در ادامه آنها بگردیم، در فیض با یاری اعضای گروه از روش رسانه‌های مجازی (تلگرام و…) در پی کاربرانی که با فیدیبو آشنا بودند گشتیم، هر یک تنی چند از یوزرها را پیدا کرده و سوال های پباده سازی گردیده را برای آن ها ارسال کردیم. 

در پی برخی حاصل به دست‌آمده از جواب‌های یوزرها را به ترتیب حق تقدم با شما به اشتراک میگذاریم:

نداشتن همگی کتاب‌های مو جود در بازار: اکثر زمان ها اشخاص(حدودا ۴۰٪) از پیدا نکردن کتاب‌های متبوع خویش گلایه داشتن و به همین عامل فیدیبو را تمیز کردند. 
گران بودن کتاب‌ها: استدلال دوم اکثر زمان ها یوزرها ارزش کتاب‌ها بود که با بها کتاب‌های چاپی هم‌خوانی ندارند.
افزودن خواص هایلایت متن کتاب‌ها: بعضی خواهان اضافه شدن خصوصیت برای هایلایت کردن متن ها و یا این که نسخه برداری کردن نصیب کوچکی از آن بودند.
فضای نرم‌افزار برایشان تجربه خیر و خوبی رقم نزده بود: اکثر وقت ها عده ای که‌این لحاظ را داشتند با موبایل‌های آیفون از این اپلیکیش استعمال کرده بودند.
مسلما گفتمان و ارسال پرسشنامه به تعداد اشخاص بیشتر حاصل بهتر و ایده‌های دیدنی‌تری را ارائه میدهد البته با تعداد اشخاص محدود نیز می‌اقتدار نتایجی به دست‌آورد که عملی کردن آنها برای بهبود جنس بسیار اثر گذار خواهد بود.

کلام انتها
مدام این قضیه را به حافظه داشته باشید برای پباده سازی هر کالا، یوزرها عنصر مهم عمل می باشند و هیچ‌گاه نباید آنها‌را از مسیر پباده سازی بدور نگه‌داشت. در حیث داشته باشید فرآورده شما فارغ از استفاده کننده هیچ مفهوم و مفهومی ندارد پس ذیل هر قوانینی می بایست یوزرها خویش را پیدا نمائید، در مسیر پباده سازی با آنها در تعامل باشید و از آنها امداد بخواهید.

تولید ها دیجیتالی به جهت اطراف سرد و ناآشنایی که دارا هستند یوزرها دشوار با آن ها رابطه برقرار می‌نمایند البته هنگامی که شما با استفاده کننده یاور گردید و نقاط درد، منظور‌ها و نیازهایش را بشناسید، میتوانید فرآورده بی عیب و نقصی پباده سازی فرمائید و مطمئن گردید با سپری شد بازه یوزرها خویش را از دست نخواهید اعطا کرد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


خواسته از “واژه و کلمه کلیدی” به عبارتی عبارتی میباشد که ما دوست داریم سئو سایت  هنگامی کسی در گوگل سرچ میکند ، وبسایت مارا چشم و وارد وب سایت ما گردد.

بهینه سازی ، سوای پژوهش ها لغات کلیدی مثل مسافرت فارغ از مقصد می باشد…

در صورتی‌که قصد یک گردش و تفریح بی آلایش برای دل خودتان را دارید ، می توانید فارغ از مقصد هجرت نمایید. ولی توقع نداشته باشید به مقصد خاصی برسید.

در‌حالتی که قصد دارید با سرچ یک عبارت خاص در ورقه نخستین گوگل ظواهر گردید “می بایست” لغات کلیدی مشخصی داشته باشید.

در‌این نوشته‌ی علمی به فراگیری پژوهش ها لغت ها کلیدی می پردازیم و به طور تماما کاربردی و عملی درباره‌ی قسمت های گوناگون آن در سئو وب سایت برای گوگل کلام می کنیم…

یک فولدر صوتی کوتاه در خصوص تمجید “واژه کلیدی” + معنی “پژوهش ها لغت ها کلیدی” : (پیوند ورقه فراگیری بهینه سازی محتوا)

پخش‌کننده صوت

00:00
00:00

برای ارتقاء یا این که کاهش صدا از کلیدهای بالا و ذیل به کارگیری فرمایید.
آنچه در‌این مقاله یاد خواهید گرفت  اکران سرفصل ها 
پیش از هرچیز، به هیچ عنوان کلمه و واژه کلیدی یعنی چی؟
واژه کلیدی، به عبارتی عبارتی می باشد که مخاطب در طی نیاز به متاع، سرویس ها یا این که یادگرفتن خاصی، در موتور کاوش سرچ میکند و ما دوست داریم با آن در گوگل بالا باشیم.

از جمله فردی تحت عنوان یک فروشنده رایحه، دوست دارید با واژه کلیدی”بو” لینک و پیوند یک گوگل را بگیرد تا هنگامی عموم این واژه و کلمه را سرچ میکنند وارد تارنما وی شوند.

درحال حاضر در شرایطی‌که این متنی که سرچ می شود بیشتر از 1 واژه و کلمه باشد به آن “عبارت کلیدی” یا این که keyphrase می‌گوییم.

از جمله شاید خویش شما با سرچ عبارت کلیدی “تحقیق واژه کلیدی” وارد این ورقه گردیده باشید.

همینطور هنگامی این عبارت کلیدی بیش تر از 3 واژه باشد به آن Long Tail Keyword یا این که عبارت کلیدی دم دراز گفته می‌شود.


 

درد! یا این که Pain نکته طلایی پشت هر واژه کلیدی
یک نکته خیلی اساسی که خیلی از اشخاص به آن توجهی نمی‌کنند مشاجره “درد پشت کلمه و واژه کلیدی” می‌باشد.

منظورم از درد، به عبارتی نیاز مخاطب می باشد که به آن استدلال سرچ کرده.

اذن بدید یک نمونه بزنم:

چرا یک نفر در گوگل سرچ میکند “سبک مانتو”؟

یا این که به عبارت دیگر; چه نیاز یا این که دردی سبب ساز گردیده تا شخصی عبارت “سبک مانتو را در گوگل جسنجو نماید؟

مسلما این شخص نیاز داشته تا تصاویری از گونه های سبک مانتو ببیند.

یا این که چرا شخصی در گوگل سرچ میکند “خرید اسکوتر”؟ یا این که “شایسته ترین راءس ماساژ تهران”؟

پشت هر یک از این لغت ها و لغت ها کلیدی یک درد (Pain) میباشد که ما تحت عنوان مالک تارنما بایستی آن را به معالجه (Gain) برسانیم.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

خوشبختانه گوگل ابزار Mobile Site Testing را ارتقاء داده و اکنون گزارش های خیر سئو سایت  از وبسایت به ما می‌دهد که می اقتدار از آنان در بهبود موقعیت تارنما مبادرت کرد.

هر سیرتکامل شیت میانی میان شیت کلیک گردیده و برگه دارنده محتوای اساسی را حذف نمایید. مانند صفحاتی که داری برچسبی (Tag) با اسم تیتر شیت می‌باشند و شما بعد از ورود به برگه برچسب، مجدد بایست بر روی ادامه مقاله کلیک فرمائید تا ورقه اساسی و دارنده محتوا را ببینید. سماجت گوگل بر حذف این سیرتکامل صفحه های بش از پیش شده‌است و برای اینکه از جریمه گوگل بگریزید، بهتر میباشد هر چه سریعتر این صفحه های میانی را از دربین ببرید.

پروژه Android Instant Apps گوگل نشان واضحی از راه و روش تازه گوگل نسبت به پارامتر سرعت می‌باشد. یوزرها عشق ای به نصب و لود برنامه های منقطع را ندارند. این پروژه به آن‌ها اذن می‌دهد که سوای تجربه مشکلاتی که در هنگام نصب ساخت‌و‌ساز می گردد، به استعمال از نرم‌افزار ها بپردازند. این پروژه فعلا برای تمامی بسط دهندگان گشوده میباشد و بها آزمون کردن را داراست.

تارنما AMP Project اکنون دارنده یادگرفتن های مختلفی برای فعال سازی AMP برای توسعه و گسترش دهندگان وب سایت ها میباشد تا سرعت بارگزاری وب سایت را ارتقاء دهند. همینطور افزونه هایی نیز برای سیستم های رئیس محتوا مانند وردپرس و جوملا منتشر شده‌است که اشخاص میتوانند سوای داشتن داده ها تخصصی، AMP را در وبسایت خویش فعال کرده و از مزیت های آن به کارگیری کنند.

از AMP در صفحه ها لندینگ (Landing Pages) گوگل AdWords به کار گیری فرمایید. گوگل در‌این راستا پیشنهاد های نیکی برای صاحبین وب سایت و تبلیغ کنندگان داراست.

گوگل لیستی از کارداران اثر گذار بر seo وبسایت داراست که مشتمل بر درحال حاضر اشکال متعدد وبسیات های کوچک وسیع می گردد. با این درحال حاضر این مورد ها و نکات صرفا جز اصول اول seo تارنما برای ایندکس شدن صفحه های محسوب میشوند و برای رقابت در بازارهای وسیع نیاز به داده ها بسیار بیشتری دراین باره می باشید.

دقت داشته باشید که قرار میباشد بعضا چیز ها را قربانی سرعت بیشتر تارنما نمایید. AMP یک آیتم عالی برای بار گذاری سریعتر صفحه های میباشد، ولی مطمئنا درین راستا از بار گذاری بخش اعظمی از فولدر های جاوا اسکریپت خودداری می گردد. این موضوع ممکن میباشد به کاهش تجربه کاربری سبب ساز خواهد شد، بدین ترتیب پیش از فعال‌سازی AMP و حذف بعضا از المان ها به مزایا و معایب آن توجه نمایید.

به معنی دسترسی صرفا به معنی فنی آن تمرکز نکنید. محتوای هر کاغذ شما بایستی قابل دسترس برای کاربرانی که خواستار آن می‌باشند باشد. ابزارهایی مانند تارنما Readable.Io به شما امداد می نمایند که مطالبی با حد صدق از پیچیدگی بنویسید.

سیگنال های شرکت کردن یوزرها

تغییر و تحول ذائقه یوزرها در در به کارگیری از تلفن همراه به مکان دسکتاپ، گوگل را نیز وادار به تغییر تحول متودولوژی خویش در مرتبه دهی به تارنما ها و ایندکس صفحه ها نموده است. این موضوع بسیار پیچیده خیس از چیزیست که به لحاظ می‌رسد به دلیل آنکه دست اندرکاران متعددی در آن دخیل می باشند. به همین خیال و خاطر گوگل اجرای تمامی جانبه پروژه Mobile-First Index را به تاخیر انداخته و اکنون این پروژه را وبسایت به وبسایت پیش میبرد.

 

Gary Ilyes یکی‌از کارشناسان گوگل در سخنرانی اخیر خویش به این شکل در رابطه Mobile-First Index کلام کرد:

 

وب سایت های موبایلی دارنده داده های متا به اندازه ورژن های دسکتاپی نیستند. مقصود ما نیز اجرای این پروژه با بالاترین کیفیت میباشد. ما قصد نداریم که تجربه منفی را در هنگام کاوش از طرف یوزرها مشاهده کنیم. ما می خواهیم سیگنال هایی که در دنیای اینترنت تلفن همراه، تا به امروز به آنان توجهی نشده میباشد را با الگوریتم های جان دار عوض کنیم.

 

این یک بیانیه تماما شایان توجه برای متخصصین بهینه سازی بود. گوگل قصد دارااست که به مکان الگوریتم های سنتی در مرتبه دهی تارنما ها از سیگنال های نو که متعلق به محتوا وجود ندارد به کارگیری نماید. هیچ شکی وجود ندارد که راه‌اندازی Mobile-First Index به همین خیال و خاطر به ارتفاع انجامیده تا تماما ظریف و صحیح راه‌اندازی خواهد شد.

 

در کنار کاهش کیفیت داده های متا در ورژن موبایلی وب سایت نسبت به دسکتاپ، دقت به‌این نکته ضروریست که اهمیت لینک و پیوند ها در دنیای گوشی کمتر از دسکتاپ میباشد. یوزرها محتوای گزینه عشق شان را اکثر اوقات در نرم افزار های پایین اینترنت به اشتراک می‌گذارند و این مورد موتور های کاوش را که متعلق به لینک و پیوند میباشند را در گیر خلل نموده است.

 

یکی‌از مزیت های RankBrain که در سال 2015 فعال‌سازی شد، فهم و شعور رضایت یا این که عدم رضایت یوزرها از حاصل کاوش بود. گوگل اینک برهه زمانی هنگامی را که مخاطب بعد از کلیک بر روی سود کاوش در یک تارنما میماند را محاسبه کرده و رجوع مجدد آن ها به نتیجه ها کاوش را برای جستن سود بهتر، تثبیت می نماید. مطمئنا فقط نسبت کلیک به اکران (CTR) در چک سایتها کافی نمیباشد. گوگل نیاز داراست که بداند مخاطب در درون یک تارنما چه رفتاری دارااست.

 

مطالعه اخیری که سال پیش انجام شد نشان بخشید که فاکتور های تجربه کاربری (UX) که وبسایت های موبایلی را ارتقاء میدهند در seo و سکو دهی تارنما ها موثرند، بک پیوند ها نیز در‌این بین اهمیت وب سایت ها را بیش تر از پیش می نمایند.

 

بک پیوند ها در بهینه سازی گوشی همچنان موثرند ولی محدوده این پارامتر عوض شده و کم شده میباشد. این یک خصوصیت خوب میباشد، به دلیل آن که بک پیوند ها مشابه سازی می گردند و یا این که حتی خریداری میگردند. البته جعل کردن فاکتور های مرتبط با خوی یوزرها در وبسایت در یک عصر هنگامی بلند برهه زمانی، عمل بسیار سختیست.

 

این مسائل در کنار یکدیگر ما‌را متقاعد می نماید که برای بهبود رضایت یوزرها در وب سایت، موارد ذیل را در ذهن داشته باشیم:

 

تحلیل اطلاعات بایست سنگ بنای اقدامات مرتبط با seo وب سایت باشد. چک چگونگی دستیابی یوزرها به وبسایت، چک خلق و خوی آن‌ها در تارنما و نقطه خروج آنان در وبسیات به عنوان مثال نکات مهم این عمل میباشد. برای این عمل از ابزارهایی بایستی به کار گیری نمائید تا در هر لحظه داده ها یوزرها خویش را داشته باشید. تماما مطمئن باشید که گوگل نیز از ابزارهای شبیه در تحلیل رضایت یوزرها از وب سایت شما به کار گیری می نماید.

نگاهی به صفحه ها لندینگ (صفحاتی که یوزرها در آغاز وارد آنان می گردند) خویش را نمایید و رابطه در بین فاکتور های شرکت کردن یوزرها (مانند بانس ریت، بازه زمانی برهه زمانی حضور یوزرها و غیره) و جایگاه وبسایت را آنالیز فرمائید. اکثر وقت ها مشاهده می‌کنید که صفحاتی که شایسته ترین تجربه کاربری را به یوزرها ارائه داده اند، از لحاظ بهینه سازی نیز بسیار رویش کرده اند.

بک لینک و پیوند ها همچنان اصلی می باشند. البته نوع نگاه ما به آن ها بایست تغییر و تحول نماید. اعتنا فرمائید که اساسی اینست که بک لینک و پیوند ها موجب ورود ترافیک به وبسایت شوند وگرنه فاکتور تعداد بک پیوند های وب سایت یک پارامتر نسبتاً منسوخ شده‌است.

پارامترهای UX (تجربه کاربری) و نرخ تبدیل تارنما را در پروژه های seo خویش در حیث داشته باشید. فارغ از ارتقاء تجربه کاربری تارنما، هیچ ارتقاء سکو ای، مدام برقرار نمی ماند.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


بک پیوند های edu و gov
به دست آوردن بک لینک و پیوند همیشگی از وبسایت‌هایی با پسوند edu و gov یک طرز بسیار کارآمد سئو سایت  برای بهبود بخشیدن به مرتبه اینترنت‌وب سایت شما در حاصل جستجوی گوگل میباشد.

مرحله اولیه برای سئو اینترنت‌وب سایت از باطن تارنما آغاز می‌گردد. یعنی شما بایستی مطالب اختصاصی ، دارای ربط و لبریز تماشاچی را باطن وب سایت خویش منتشر فرمایید تا بازدید کنندگان به سمت وب سایت شما روان شوند، در هیچ مرحله‌ای فراموش نکنید که استفاده کننده بایستی به راحتی مطلبی را که میخواهد باطن تارنما شما پیدا نماید.

در مرحله سپس مشاجره معرفی و اکران دادن اینترنت‌وب سایت به مخاطبین پیش میاید! (که شایسته ترین شیوه بهینه سازی ی وبسایت شماست) به هر اکنون یک اینترنت‌تارنما جالب و بی نیاز از محتوای خوب می بایست به شایسته ترین صورت ممکن معرفی گردد و این فعالیت دقیقا به عبارتی چیزی میباشد که از پس وب سایت‌هایی با پسوند edu و gov بر می آید.

در یک موتور جستوجو برای سکو دادن به اینترنت‌وبسایت از تعداد و کیفیت بک پیوند‌های آن به کارگیری میشود. با کیفیت در پیوند سازی به شما یاری می‌نماید تا سریع‌خیس به درجه‌های برتر در لیست موتورهای جستوجو برسید.

بایستی بدانید که پیوند‌هایی که از وبسایت‌ها با پسوند edu و gov گرفته میگردد، بالاترین کیفیت را در میان مجموع بک لینک و پیوند‌ها دارا هستند. در ظاهر این نوع لینک و پیوند‌ها در برخورد بهتر وبسایت شما تاثیر بیشتری دارا‌هستند.

 

قیمت این بک لینک و پیوند‌ ها به جهت دشواری بدست آوردن‌شان میباشد. دامنه‌هایی که از پسوند‌های edu و gov استعمال می‌نمایند، اکثر زمان ها مربوط به شرکتهای آموزشی و یا این که سازمان‌های دولتی می‌باشند، بدین ترتیب اخذ بک لینک و پیوند از چنین وب سایت‌هایی به طبع در سکو‌بندی وب سایت شما تاثیر مثبت و بسزایی می گذارد. اکثری از کارشناسان این حوزه می گویند که یک بک‌پیوند edu و یا این که gov برابر ۱۰ بک لینک و پیوند com بها دارااست.

طریق تولید بک لینک و پیوند های gov و edu
هیچ چیز ناممکن وجود ندارد؛ حتی از چنین دامنه‌هایی نیز به راحتی می‌اقتدار با ایجاد محتوای بی نیاز بک‌لینک و پیوند گرفت. در صورتیکه دنبال به چنگ آوردن بک پیوند از دامنه‌های edu و gov میباشید، می بایست یک سازمان دولتی را پیدا نمائید که قابلیت نشر مقاله ها یا این که محتوا در اینترنت‌وب سایت آنها وجود داشته باشد.
سازمان‌های متعددی میباشند که از بلاگ و انجمن در اینترنت‌وبسایت خویش به کار گیری می‌نمایند و یا این که دست کم در بخش نظرها نشانی اینترنت‌تارنما شمارا میگیرند. اما دقت فرمائید که نظراتی ارسال گردیده در‌این اینترنت‌تارنما‌ها با تمرکز بالا نظارت می شوند و آن‌گاه منتشر خواهند شد! پس در صورتیکه کامنت قابل قبولی برای پست‌های آنها درج نکنید، مطعنا در اینترنت‌تارنما آن ها درج نمی شود و شما نیز بک لینکی اخذ نمی کنید.

در هر اکنون در‌حالتی که سایتی را پیدا کردید که امکان ارسال محتوا را داشت، کوشش فرمائید شایسته ترین محتوای ممکن را اعم از کلیپ، عکس، متن و… برای آنان ارسال فرمائید تا در غایت در تارنما‌شان منتشر خواهد شد.

بهتر میباشد !
ترجیحا عملکرد فرمائید سراغ اینترنت‌تارنما‌های دارای ربط بروید! از جمله در حالتی‌که اینترنت‌تارنما شما در امر یک کمپانی روغن موتور میباشد، بهتر میباشد سراغ یک اینترنت‌وب سایت دولتی در مسئله حفاظت از فضا زیست بروید و محتوای دارای ربط‌‌‌تان را در آن منتشر فرمایید. در چنین اینترنت‌وبسایت‌هایی به راحتی با تایپ کردن مقالاتی در مورد اینکه چه‌گونه روغن‌های امروزی قابلیت و امکان کاهش آلودگی اطراف زیست را آماده می‌نمایند و یااینکه چه گونه روغن‌های امروزی کارکرد موتور را با صرفه می‌نمایند و… می توانید نوشته‌ی‌علمی‌تان را منتشر نمایید و بک‌پیوند گزینه نظرتان را اخذ کنید.

حتی در صورتیکه اینترنت‌وب سایت سازمان مرتبطی برای منتشر کردن مقالاتتان در مملکت پیدا نمیکنید، توصیه میکنیم سراغ و اینترنت‌تارنما‌های سازمان‌های بیرون مرز و بوم و بقیه دولت‌ها بروید ولی نوشته ی علمی‌تان را در یک وبسایت دارای ربط منتشر نمائید. در هر شکل (چه دارای ربط و چه غیرمرتبط) مجموع این سازمان‌ها از پسوند‌های gov استعمال می‌نمایند و تاثیر یکسانی در مرتبه بندی شما خواهند داشت.
طرز اخذ پیوند‌های edu نیز مانند پیوند‌های gov میباشد. از آن‌جایی که دامنه‌های edu بیشتر برای اینترنت‌وب سایت‌های علمی دارای اعتبار به فعالیت گرفته میشوند، بک پیوند به دست آوردن از آنها نسبت به دامنه‌های gov بسیار ریلکس‌خیس خواهد بود! به دلیل آنکه دامنه دانش بسیار بزرگ‌خیس از سازمان‌های دولتی میباشد و به راحتی می توانید اینترنت‌وب سایت‌های متنوع و زیادی مربوط به کسب‌وکارتان پیدا فرمائید.
بگذارید به عبارتی نمونه روغن موتور را در اینجا هم به عمل بگیریم. کافی میباشد شما یک اینترنت‌تارنما علمی دارای اعتبار پیدا فرمایید و در آن نوشته‌علمی‌ای در زمینه‌ی فرمول بندی امروزی روغن موتور ویا آخری پیشرفت‌های ساخت نفت منتشر نمایید. در اینجاهم در‌حالتی که سایتی مرتبطی داخل مرز و بوم پیدا نکردید، میتوانید سراغ تارنما‌های فرنگی بروید.

استخدام افراد فن‌ای برای تولید لینک و پیوند‌های gov و edu شما
کمپانی‌های فعال در حوزه seo معمولا بک‌لینک و پیوند‌های gov و edu را هم ارائه می‌نمایند. (یکی‌از سرویسهای پرطرفدار وبمسترسلام اخذ بک لینک و پیوند همیشگی از سایتهای EDU , GOV میباشد .) اکثری از این مجموعه‌ها حاضرند برای شما محتوای اورجینال ساخت نمایند و در چنین اینترنت‌تارنما‌هایی برای اخذ بک‌لینک و پیوند منتشر کنند، شما حتی برای اطمینان بیشتر، منابع ایجاد محتوا را میتوانید از آنان بخواهید.


استعمال از لینک و پیوند‌های gov و edu برای جایگاه تصاحب کردن در کاوش گر‌ها یک راه و روش حقیقتا مشقت بار البته کاربردی و دوست داستنی میباشد. سوای این‌ها ما ساخت‌و‌ساز محتوای جالب و مخاطب پسند را بیشتر به شما پیشنهاد میکنیم! ساخت چنین محتواهایی بیشتر از هر چیز دیگری به شما در جایگاه دریافت کردن امداد می‌نمایند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


seo چه می‌باشد؟ و چرا seo اصلی میباشد؟ آیا تا به حالا به سئوی وبسایت تان تاءمل نموده اید؟  سئو سایت  بهینه سازی و سئو تارنما یک کدام از مهم‌ترین و حیاتی ترین موضوعات درباره‌ی هر وبسایت میباشد  که شما بایستی به آن بپردازید، و چنانچه هم که بدین مشاجره پرداخته نشود، قادر است برای وبسایت شما ایراد ساز خواهد شد. اکثر زمان ها راهنما های seo که در وب قرار دارا هستند، به طور کلی بدین مبحث پرداخته اند که درک آن برای اشخاص مبتدی و تازه کار مقداری دشوار گردد. در شرایطی‌که که شما هم به‌دنبال راهی برای ارتقا ترافیک وبسایت تان می باشید، در‌این‌صورت‌ مسلما می بایست به محاسبه سئوی تارنما تان پرداخته و به سئو آن بپردازید.

درین مقاله، شایسته ترین نکات و ترفند های ارتقا بهینه سازی را با شما به اشتراک خوا هیم گذاشت، که با رعایت این نکات تارنما وردپرس شما seo گردیده و سبب ارتقاء ترافیک تارنما شما شود.

به طبع شما هم تا به درحال حاضر شنیدید که اشخاص ماهر می‌گویند که وردپرس با seo سازگار میباشد، به همین ادله میباشد که اشخاص اکثری وردپرس را تعیین می نمایند. هم زمان با این مورد که وردپرس کد هایی ایجاد می نماید که با بهینه سازی سازگار میباشد، در عین درحال حاضر شما هم می بایست اطمینان نتایج فرمائید که شغل های ما یحتاج را برای ارتقاء بهینه سازی تارنما تان انجام می دهید. با ما به دنبال این مقاله یادگرفتن seo مجانی یاور باشید.

seo چه می‌باشد؟

بهینه سازی یا این که سئو  مخفف گزاره ی (Search Engine Optimization) به معنای seo وب سایت برای موتور های کاوش میباشد. استراتژی ای میباشد که بوسیله مدیران تارنما ها به فعالیت گرفته می گردد تا ترافیک بیشتری را بوسیله امتیاز به دست آوردن از موتور های کاوش به سایت خویش جاری نمایند.

seo (سئو) یا این که seo تارنما به معنای ترفند زدن و یا این که بدور زدن موتورهای کاوش نمی‌باشد. بلکه به معنای ساخت وب سایت سایتی با کد های seo شده‌است که موتور های کاوش بتوانند به راحتی تارنما شمارا پیدا نمایند. اما این فقط کناره ای از تعریف‌و‌تمجید بهینه سازی است، تعاریف و قسمت های دیگر seo را در پی خوا‌هیم داشت.

هنگامی که یوزرها متفاوت وب، برای موضوعاتی که شما درمورد آنها مقاله می نویسید کاوش می نمایند، در‌این‌حالت‌ در صورتیکه که مطالب شما برای موتور های کاوش سئو گردیده باند در ستون ها و درجات بالاتری اکران داده خواهند شد، که‌این دستور منجر ارتقاء ترافیک تارنما شما شود.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


آیا سرعت تارنما تاثیری بر بهینه سازی آن داراست؟
جواب کوتاه آری میباشد. گوگل، به طور ویژه، تیتر نموده است که آنان در هنگام انتخاب درجه بندی  سئو سایت سایت دوران بازگذاری آن را نیز در حیث خواهند گرفت. آنچه که مشخص و معلوم وجود ندارد این میباشد که معیار تاثیر این ترازو بر روی نتیجه ها شما دقیقا چه است.

یکسری سال پیش Moz – یکی‌از تاکسی های مشورت ای در مسئله seo موتورهای کاوش – تحقیقاتی درباره‌ی اینکه چه طور سرعت تارنما بر روی حاصل موتور کاوش تاثیر می‌گذارد، انجام اعطا کرد که هنوز ظریف ترین مطالعه دراین باره میباشد. آن‌ها یک لیست متشکل از بیشتراز ۱۰۰،۰۰۰ تارنما با سکو بالا برای جستجوهای تصادفی گردآوری کردند و آنان را تست کردند تا ببینند این سایت ها چطور با صرفه گردیده اند.

به صورت شگفت انگیز، نتیجه ها آنان رابطه مستقیمی میان بازه موردنیاز برای لود بی نقص وبسایت – رندر شدن بی نقص وبسایت – و جایگاه بندی آنان پیدا نمی نماید. در قبال، آن‌ها متوجه شدند که Google به اندازه گیری مقطع او‌لین بایت (TTFB) و استعمال از آن‌ها برای تأثیرگذاری بر حاصل آن اعتنا نموده است.

به حیث فنی، سود این پژوهش ها به‌این معناست که دربین بازه زمانی لود و بهینه سازی رابطه وجود دارااست، ولی خیر به شیوهای که ممکن میباشد تصور کنید. در واقع، TTFB این میباشد که چه مقطع ارتفاع می‌کشد تا سرور وبسایت شما به یک کارایی ارتباطی جواب دهد. ممکن میباشد سایت شما دارنده معدل ۰.۳ ثانیه برای TTFB باشد، در حالی که رندر بدون نقص آن ۱.۲ ثانیه ارتفاع می‌کشد.

با اعتنا به‌این قضیه، در پی دو متغیر اساسی که می‌تواند بر TTFB وب سایت شما تأثیر بگذارد را تیتر می‌کنیم:

سرعت وب بازدید کنندگان شما. این مورد بر دوران هنگامی که ارتفاع می‌کشد تا اتصال به سرور شما برقرار گردد، تاثیر می‌گذارد.

تلاش سرور شما. کوشش سرور بر بازه زمانی هنگامی که ارتفاع می‌کشد تا درخواست نخستین پردازش و به آن جواب داده خواهد شد، تاثیرگذار میباشد (به عبارت دیگر برای ارسال او‌لین بایت به مخاطب).

از‌آنجا که شما نمی توانید سرعت وب بازدید کنندگان خویش را در دست گرفتن فرمائید، در سود شایسته ترین شیوه برای بهبود TTFB شما این میباشد که کوشش کلی بهتری را از سرورهای خویش به دست آورید. بیایید در رابطه شیوه انجام این فعالیت دعوا کنیم.

چه‌گونه TTFB تارنما خویش را برای کسب حاصل بهتر در موتورهای کاوش seo کنیم؟
رویکرد های متعددی برای سرعت بخشیدن به بازه بار گذاری بی نقص تارنما وجود داراست. البته زمانی که مشاجره TTFB به بین می‌آید، شما در زمینه ی اموری که میتوانید انجام دهید، محدود می‌شوید. در اکثر زمان ها مورد ها، میزان عمدتا زیر تاثیر تلاش سرور شما میباشد، که شما‌را با دو آیتم مواجه می نماید.

از یک ارائه دهنده ی میزبانی به کار گیری فرمایید که به همت خدمت های خویش حق تقدم بالایی میدهد.
همان طور که می‌دانید، کل ارائه دهنده های خدمت میزبانی برابر نمی باشند. بعضی از ارائه دهندگان همت را بیشتر و بدون شوخی خیس مدنظر قرار میدهند که‌این مسئله به داشتن سرورهای بهتر و باصرفه خیس سبب میشود. تحت عنوان یک استفاده کننده، می بایست همت فرمائید تا شایسته ترین کمپانی میزبانی مو جود را پیدا نمایید و پلانی را تعیین نمائید که متناسب با نیازهای وبسایت شما باشد.

یک کانال توزیع محتوا (CDN) را به وبسایت خویش اضافه فرمائید.
CDN ها مرکز ها داده ای می باشند که در سراسر عالم پخش می‌شوند، جایی که شما میتوانید نسخه برداری های cache گردیده از سایت خویش را ذخیره فرمایید. وقتی که کسی کارایی می نماید به محتوای وبسایت شما دسترسی پیدا نماید، CDN آن را از مجاورت ترین راءس داده ارسال می نمایند، که به نوبه خویش در معنای فشار نادر بر روی سرور شما و مدت بار گذاری کلی بهتر برای بازدید کنندگان شما میباشد.

 

ممکن میباشد که فکر کنید، این نوع سرویس ها معمولا به طور غیر بدون پول ارائه میشوند. با این هم اکنون، Cloudflare اپ ی مطلوب برای استارترها را به طور بدون پول ارائه میدهد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


گوگل مانند یک کمپانی گسترده اینترنتی روزمره صاحب خانه هزاران استفاده کننده میباشد که برای انجام کارها کاری خویش  سئو سایت  به صفحه های اینترنتی مراجعه می‌نمایند. تارنما‌ها پرسنل این مجموعه وسیع و الگوریتم های گوگل مدیرانی می‌باشند که در فواصل متفاوتی به استخدام این مجموعه درآمدند.

مقصود گوگل ارائه شایسته ترین سرویس ها به یوزرها اینترنتی میباشد. به همین استدلال به پرسنل خویش اظهار کرد که در حالتی که می خواهید در این مجموعه به فعالیت خویش ادامه دهید و تحت عنوان کارمند مثال گزینش گردید، بایستی طبق قانون ها کمپانی کار نمائید. تارنما‌ها یا این که پرسنل کمپانی برای این که جزو شایسته ترین نیروهای گوگل شوند کارایی کردند که به نحوه‌های مختلف لحاظ گوگل را به خویش جلب نمایند. در دنیای وب و صفحه های اینترنت بدین طریق ها باصرفه‌سازی برای موتورهای کاوش یا این که seo گفته می‌گردد.

رقابت فی مابین کارکنان مقدمه شد. از‌آنجا که تعداد پرسنل کمپانی زیاد بود و گوگل نمی‌توانست به تنهایی آنها‌را در دست گرفتن نماید تصمیم گرفت برای هر بخش از کمپانی مدیرانی زبده استخدام نماید. پس از محاسبه‌های مختلف، یک گروه مدیریتی در قالب الگوریتم های گوگل ایجاد کرد و به هر مورد از آنان وظیفه‌ای خاص محول کرد. شناخت با این مدیران و طرز فعالیت آنها، برای seo اهمیت اکثری داراست بدین ترتیب مارا پیرو این نوشته‌ی علمی ملازمت نمایید.

بیشتر بخوانید : الگوریتم E.A.T چه چیزی است و چرا بایستی آن را دورازشوخی بگیریم؟
الگوریتم چه میباشد و چه کاربردی دارااست؟
الگوریتم به گروهی از راهبرد‌ها و فرمول‌ها گفته میگردد که با غرض حل موضوع قدم به قدم اجرا می گردند. الگوریتم‌ها داده ها را اخذ و ارزیابی می‌نمایند و پس از انجام پژوهش ها موردنیاز، یک سود معلوم به ما نشان میدهند.

اشکال الگوریتم های گوگل
چنان که گفتیم مدیران یا این که اگوریتم‌های گوگل اشکال مختلفی دارا‌هستند و هریک سرگرم انجام وظیفه خاصی میباشند. درپی با این مدیران آشنا می‌شویم:

الگوریتم هیل تاپ یا این که تپه Hilltop Algorithm
الگوریتم هیل تاپ او‌لین مدیریت و الگوریتم کمپانی گوگل بود که در سال ۲۰۰۳ کار خویش را ابتدا کرد و با ورود به کمپانی تاثیرات قابل توجهی روی موتورهای کاوش گذاشت. وظیفه هیل تاپ شناسایی وبسایت‌های مرجع و دایرکتوری‌های دارای اعتبار بود و با به کارگیری از اطلاعات دردسترس در‌این دایرکتوری‌ها کوشش داشت شایسته ترین نتیجه ها را در دست یوزرها قرار دهد.

 

دایرکتوری‌ها اصولا انبار داده ها اصلی صفحه های اینترنتی بودند و الگوریتم هیل تاپ مدیر این بخش بود. وب سایت‌هایی که در انبار حضور داشتند حکم موجودی انبار را داشتند. داده ها این دایرکتوری‌ها با عنوان ها مختلف در دسته‌بندی‌های مختلف در انبار کمپانی گوگل حفظ می‌شدند. طرز فعالیت بدین شکل بود که الگوریتم هیل تاپ با اعتنا به درخواست یوزرها و موجودی انبار، وبسایت یا این که وبسایت‌هایی که می‌توانستند به یوزرها امداد نمایند را به آنان معرفی میکرد .

اکنون الگوریتم هیل تاپ جزو بازنشستگان کمپانی گوگل محسوب میشود و یکسری سال میباشد که دیگر فعالیتی در کمپانی ندارد.

الگوریتم پاندا Panda Algorithm
دومی گزینه از الگوریتم های گوگل، الگوریتم پاندا میباشد که در سال ۲۰۱۱ استارت به عمل کرد. اصولا الگوریتم پاندا رئیس در دست گرفتن کیفیت محتواهای مو جود در وب سایت‌ها بود. وی با چک کیفیت مقاله‌ها و محتواها از اکران مطالب بی کیفیت در صفحه ها کاوش ( SERPs ) پرهیز می‌نماید. در‌صورتی‌که قصد دارید که با گوگل پاندا ارتباط صمیمانه ای داشته باشید به موارد ذیل توجه نمائید :

گوگل پاندا انجام چه کارهایی را منع می‌نماید؟
اسکن کردن مقاله ها و مطالب از وب سایت‌های دیگر
استعمال از مطالب غیر مربوط به کار تارنما
آپ تو دیت رسانی نکردن مطالب جانور در وبسایت
به کار گیری بیش تر از حد از تبلیغات
گوگل پاندا انجام چه کارهایی را توصیه می‌نماید ؟
بالا بردن دوران مدت حضور و ماندگاری یوزرها در تارنما
بالا بردن گردش در صفحه ها داخلی وب سایت ( ارتقا ترافیک وبسایت )
کاهش دادن واحد سنجش فراروگریز از وبسایت
عمل در کانال‌های اجتماعی
مارک‌سازی

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


سرعت، کاوش و امنیت!

سرعت
نوشته‌ها و کاغذ‌های وردپرس، با Lazy Load یا این که بارگذاری تنبل، سریعتر  سئو سایت  گشوده میشوند!

تصاویر، در متن‌های وب لاگ شما منجر خوانایی راحتتر و دیدنی خیس شدن متن می شوند؛ اما برخی وقت‌ها سبب ساز کاهش سرعت بارگذاری وب سایت میشوند!

در وردپرس 5.5، تصاویر فقط وقتی دانلود می شوند که روی به عبارتی قسمت از برگه اسکرول گردد. در واقع بدین آیتم Lazy Load یا این که بار گذاری تنبل میگویند.

اما تا قبل از این هم این لود تنبل را می‌توانستیم با پلاگین‌های متفاوت ارتقاء سرعت وبسایت (مثل LiteSpeed یا این که WP Rocket) داشته باشیم.

در گوشی هم این لود تنبل اثر گذار میباشد. در واقع تصاویر و فولدر‌هایی که مرتبط با سایزهای دیگر میباشد، بارگذاری نمی شود!

کاوش
نقشه‌ی XML یا این که تارنما مپ در هسته‌ی وردپرس 5.5!

تارنما‌های درست شده با وردپرس، خیلی خوب برای موتورهای کاوش با صرفه شدند و عمل می‌نمایند!

در وردپرس 5.5 بطور پیش فرض (فارغ از هیچ پلاگین‌ای!) نقشه‌ی وبسایت XML وجود داراست!

در نقشه‌ی وب سایت، با نشر یک مقاله نو در وب سایت‌تان، آن را به موتورهای کاوش اطلاع میدهد و سبب ساز بهبود سئوی وب سایت شما میشود!

امنیت
در WordPress 5.5 می توانید بروزرسانی اتومات و خودکار را برای قالب‌ها و پلاگین‌های وردپرس، فعال فرمائید! یعنی سوای اینکه شما روی دکمه‌ی بروزرسانی کلیک فرمایید، بصورت اتوماتیک آپ دیت میشود!!

همینطور از این به آنگاه برای بروزرسانی پلاگین‌ها یا این که قالب‌ها، با آپلود پوشه ZIP هم بروزرسانی انجام می گردد و خبری از بروزرسانی از فولدر‌های wp content وجود ندارد!


بروزرسانی خود کار پلاگین و قالب وردپرس در وردپرس 5.5
تغییرات دیگر؟!
خب، تا اینجا سه تغییر تحول اصلی و اصلی وردپرس 5.5 رو با هم ارزیابی کردیم!

وردپرس، تغییرات دیگری هم داشته!

ویرایشگر بلوک وردپرس!
در WordPress 5.5، خصوصیت‌های تازه و هیجان انگیزی برای ویرایشگر بلوک وجود دارااست!!

مورد ها و تغییراتی مثل: الگوهای بلوک، دایرکتوری نو بلوک، بازنویسی تصویر و موردها بسیار دیگر…

دسترسی
در هر ورژن از وردپرس، دسترسی و عمل با وردپرس راحتتر میشود!

تغییراتی در بلوک‌های وردپرس انجام یافته، امکان جابجایی متا جعبه‌ها با صفحه کلید وجود داراست و… .

برای گسترش‌دهندگان!
در غایت مواقعی برای دولووپر ها صورت گرفته که برای داده ها بیشتر، اینجا را بخوانید.

توده بندی
خب، همون طور که دیدید وردپرس 5.5 تغییرات متعددی داشت! سرعت، امنیت، seo سه گزینه از تغییرات اساسی در WordPress 5.5 بود. در کنارش، بروزرسانی‌هایی با خصوصیت‌های جذاب و دارای هیجان مثل بلوک‌های وردپرس، دسترسی راحتتر و مواقعی برای اپ‌نویس‌ها بود که آنالیز کردیم.
 

  • شایلین عباسی