مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

سئو سایت هر کسی اولین بار مقدمه به تولید محتوا برای وبسایت خود می‌نماید، با سوالهای و ابهامات زیادی روبرو میگردد. یکی‌از موضوعات لبریز چالشی که به نظر می رسد هیچ کس جواب قانع کننده ای برای آن ندارد، مربوط به فارسی یا انگلیسی بودن آدرس صفحه ها تارنما است.

ولی اجازه دهید یک قدم به عقب برداریم و ببینیم چه چیز سبب ساز می شود که همچین موضوعی برای ما دغدغه شود.

ابهام فارسی یا انگلیسی بودن آدرس صفحات از کجا نشأت میگیرد؟
بدون شکً تا به اکنون متوجه شده اید که بیشتر سئوکارها و تولید کنندگان محتوا، به‌دنبال بهترین و تاثیرگذارترین روش بهینه سازی وبسایت میباشند. یعنی ما همیشه بدین مسئله فکرمی‌کنیم که شیوه A سریع تر جواب میدهد یا طرز B؟ در‌حالتی که A، بهترین نحوه اجرای آن چه است؟

url صفحه ها سایت چه تاثیری در بهینه سازی وب سایت دارند؟
وقتی این وسواس در ذهن ما فیس می‌گیرد که همیشه یک روش بهتر موجود است، موضوعات کوچک و پیش و پا افتاده ای مانند آدرس صفحات، خود به خود تبدیل به یک بحران پهناور میشوند. پس میتوانیم اینطور نتیجه بگیریم که عامل شکل گیری این ابهام، ذهن وسواس گونه ماست. برای مثال همه ما میدانیم که هیچ تعداد ایده آلی برای یک مقاله وجود ندارد، ولی با این درحال حاضر ما یک مقاله نوشتیم با عنوان تعداد کلمه ها نوشته‌ی علمی چقدر باید باشد !!

این نوشته‌ی‌علمی چه هدفی داراست؟

درین نوشته‌علمی نمیخواهیم به سوال «آدرس صفحات فارسی باشد یا انگلیسی» جواب دهیم، تنها قصد داریم از واحد سنجش ابهام آن معدود کنیم. یعنی چی؟ یعنی زمانی دارید یک کاغذ نو برای سایت خود ایجاد می کنید، دیگر این سوال به ذهنتان نمیرسد که شرایط کنونی آدرس و فارسی برای کاغذ انتخاب کنم یا انگلیسی؟ چون شما درین نوشته‌ی‌علمی با استدلال و منطق میفهمید که کدام یک شیوه بهتری برای شما خواهد بود.

آدرس کاغذ فارسی باشد یا انگلیسی؟ یک باز‌بینی دو جانبه برای پایان دادن دائمی به این سوال
گذشته از نوشتن این نوشته‌علمی، خیلی به این زمینه تامل کردیم که جواب ما به این سوال چطور باید باشد تا دیگر هیچ نقطه مبهمی برای شما باقی نماند. آن گاه بدین سود رسیدیم که بهتر می باشد این گزینه را از دو نگرش تحت بازنگری کنیم:

گوگل راجع به گویشِ آدرس صفحه ها چه می گوید؟
بیشتر وبسایت های برتر در نتایج آدرس فارسی دارند یا انگلیسی؟
پس اجازه دهید سوای هیچ حرف دیگری، در زمینه ی نحوه نخستین حرف کنیم.

گوگل راجع‌به فارسی یا انگلیسی بودن صفحه های سئو شده چه حرفی میزند؟
جان مولر، متخصص و به حساب آوردن گر وب مستر در گوگل در یکی‌از ویدئوهای خود، به طور کامل در زمینه‌ی زبان آدرس صفحه ها سخن کرده. به گفته او استعمال از زبان غیرانگلیسی برای سایت های غیر لهجه انگلیسی هیچ مانعی نداره و گوگل قادر است این صفحات را به سادگی کراول و ایندکس کند.

John Mueller در پی حرف هایش اظهار کرد:

«بهتر می باشد به جای‌اینکه در باب زبان url صفحه ها دعوا فرمائید، به این اندیشه باشید که چطور میتوانید آدرس صفحه ها را به بهترین فیس برای گوگل با صرفه نمائید.

شاید بپرسید منظور گوگل از بهینه بودن آدرس صفحات چه می‌باشد؟ بخش بعدی به طور مفصل درباره همین گزینه می باشد.»

به شما سفارش میکنیم به ورقه نکات مهم سئو از لهجه گوگل مراجعه‌نمایید تا از زبان جان مولر با نکات کلیدی seo بیش تر آشنا شوید.

نکات مهم seo از لهجه جان مولر
به جای نگرانی راجع‌به لهجه url، آدرس صفحه های را برای گوگل و کاربر بهینه نمایید
از آن جایی که تجربه کاربری یکی از مهم ترین اهداف گوگل در بهینه سازی بوده و میباشد، می‌توانیم نتیجه بگیریم هر چیزی که به مذاق کاوش گر خوش آید، گزینه پسند گوگل هم هست.

دراین مورد هم همین زمینه وجود دارد.

گوگل پیشنهاد میدهد آدرس صفحه های طوری باشد که کاربران هنگام لینک و پیوند دادن به آنها، با مشکلی مواجه نشوند. برای مثال به کار گیری از ویرگول، کاما، اسپیس، اعداد و کدهای نا مفهوم و هر کاراکتر ویژه ای که آدرس را از خوانایی کامل خارج کند میتواند برای کاربر نقص‌ ساز باشد.
در‌حالتی که خواستید کلمه ها را از هم دیگر جداگانه نمائید، بهتر می باشد از علامت dash (-) به کار گیری کنید. بعضی افراد به جای دش، underscore (_) را ترجیح می‌دهند که این مورد هم گزینه ای ندارد. گوگل به دیدن دش در آدرس صفحه ها عادت دارد و در شرایطی که از همین آرم استفاده نمایید، ممکن است سرعت ایندکس شدن صفحه ها بالا رود.

همچنین در شرایطی‌که سایت شما چندزبانه است، سفارش ما این می باشد که آدرس صفحات با همان زبانی باشد که لهجه وب سایت با آن بالا آمده. به طور خلاصه، به کار گیری از آدرس فارسی مانعی ندارد و ما به کار گیری از آن‌ها را پیشنهاد میدهیم.

پیشنهاد گوگل درباره آدرس صفحات وبسایت
نتیجه ها برتر کاغذ حاصل، آدرس فارسی دارا‌هستند یا انگلیسی؟ بازبینی یک نمونه موردی seo محتوا
خیلی ها می‌گویند صحبت گوگل سند است و بس!

اما زیاد پیش آمده که گوگل حرفی بزند و سئوکارها از آن تبعیت نکنند و در کمال تعجب نتیجه هم بگیرند.

به عنوان مثالً تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه یا کلاه خاکستری.

پس برای اینکه این شک وتردید را از دربین برداریم، خصوصی زدیم به وبسایت های برتر ورقه نتیجه ها تا ببینیم بهترین صفحه ها آن ها از نگاه سئو، آدرس فارسی دارا هستند یا انگلیسی.

برای اینکه آزمایش را تا حد امکان معمولی، مختصر و موثر انجام دهیم، فیلتر خود را صرفا بر روی وب سایت های حوزه seo با 2 عبارت کلیدی «آموزش بهینه سازی» و «الگوریتم های گوگل» انجام دادیم.

ارتباط بین آدرس صفحات و جایگاه بهینه سازی آن ها در ورقه نتیجه ها که به نظر می رسد URL انگلیسی تعداد بیشتری از URL فارسی داشته باشد
با یک باز نگری کلی فهمیدیم که وبسایت های برتری که در حوزه بهینه سازی کار دارا هستند، معمولاً از آدرس انگلیسی برای صفحات خود استعمال می کنند.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که این آیتم ممکن می باشد در حوزه های گوناگون تماماً برعکس باشد اما از آن جایی که تمرکز اصلی وب سایت آکادمی وبسیما آموزش سئو می باشد و مخاطب های این سایت هم معمولاً دراین باره فعالیت دارا هستند، تصمیم گرفتیم این بررسی موردی را انجام دهیم.
 

  • ۹۹/۰۳/۲۵
  • شایلین عباسی

سئو سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی