مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

بهینه سازی داخلی فوق العاده میباشد، این فوق العاده را به صورت فــــوق الــعـــاده بخوانید تا شم من‌را به خیر فهم نمایید. سال ها بر روی بهینه سازی داخلی وب سایت میزفا فعالیت کردیم و در بخش اعظمی از کلمه ها کلیدی مهم مرتبه عالی گرفتیم. این را گفتم تا اهمیت آن را هم در فعالیت شعور نمائید و هم بدانید که از لهجه کارشناس بهینه سازی می‌شنوید که ۷ سال صرفا در همین حوزه عمل نکرده میباشد، بلکه معاش نموده است.

برویم سراغ بعضی از مهم ترین فاکتورهای seo داخلی، البته صادقانه بیان کنم که نمیشود تمامی چیز را خاطرنشان کرد؛ تایپ کردن همگی چیز در seo داخلی شاید دست‌کم ۲ سال وقت بگیرد، البته سئو سایت  اینجانب در اینجا مهم ترین‌ها را می گویم.

Meta tags
در شرایطی‌که شما وارد یک وب سایت گردید و دکمه Ctrl + U را فشار دهید، کدهای HTML آن وب سایت را می توانید ببینید، در میان کدهای HTML یکسری کد متاتگ Meta Tag موجود است، درواقع متاتگ‌ها جزئی از کدهای مفهومی HTML میباشند که در بهینه سازی تاثیرگذار میباشد.

شاید بپرسید متاتگ چه کاری مینماید؟ متاتگ‌ها محتوای وبسایت شمارا برای ربات‌های گوگل تعریف می کنند. مهمترین متاتگ‌ها عبارت اند از متاتگ توضیحات (Meta Description) و متاتگ تیتر (Meta Title).

متاتگ های مهم در بهینه سازی
بعضا متاتگ های مهم در seo را در عکس ملاحظه کنید.
هر یک سری از دید بهینه سازی فنی، پیاده سازی متاتگ ها عمل رنج وجود ندارد. اما یاری شایانی به فهم و شعور و فهم و شعور بیش تر ربات ها می‌نماید.

به لحاظ اینجانب متاتگ تیتر و توضیحات به تنهایی تاثیر متعددی در ارتقا مرتبه تارنما شما و seo ندارد. برای اثبات کردن این مسئله کافیست از خویش بپرسید چرا هر کسی در تیتر و توضیحات خویش از واژه کلیدی “خرید تلفن همراه” به کارگیری می نماید مرتبه برتر گوگل وجود ندارد؟ هر تعدادی متاتگ به صورت کلی مهم میباشد اما نرخ کلیک یعنی CTR هم نیز بسیار بر اهمیت تیتر و توضیحات موءثر میباشد. شاید بپرسید CTR چه چیزی است؟ CTR به درصد کلیک‌ها نسبت به چشم شدن‌ها میباشد. برای مثال در شرایطی‌که ۱۰۰ نفر تارنما شما‌را در نتیجه ها مشاهده نمایند و ۱۰ نفر صرفا کلیک نمایند نرخ کلیک یا این که CTR میگردد ۱۰ درصد. (هر قسمتی از متن را چنانچه متوجه نشدید قطعا در نظرها این مورد را بیان نمائید، پاسخگوی بدون نقص شما خوا‌هیم بود).

اما اعتنا داشته باشید که خواسته ما این وجود ندارد که متاتگ تیتر Title و متاتگ توضیحات Description چندان اهمیت ندارد. بلکه در بهینه سازی بسیار مهم میباشد اما می بایست خاطر بگیرید که چطور یک تیتر خوب و توضیحات خوب بنویسید. از طرفی گهگاه گوگل تیتر و توضیحات را تغییر‌و تحول می دهد تا به جستجوی استفاده کننده نزدیک‌خیس نماید، این عمل گوگل اضافه هنگامی چشم می شود که شما یک تیتر مطلوب و یا این که توضیحات مطلوب ننویسید. و یا این که گهگاه گوگل برای بهبود تجربه کاربری بازدیدکنندگانش، چنین کاری را می‌نماید.

منزلت تیتر و توضیحات در SERP گوگل
منزلت تیتر و توضیحات در SERP گوگل
یادتان می آید SERP چه بود؟ به ورقه نتیجه ها در موتور کاوش SERP گفته میگردد.

ابزارهای بخش اعظمی می باشند که به شما در طرز seo تیتر، توضیحات، نشانی وب سایت، محتوا و … یاری می کنند اما بدانید که تنها این ابزارها نقش تذکر را دارا‌هستند. پلاگین دارای شهرت یوآست بهینه سازی Yoast وردپرس و پلاگین‌های شبیه دیگر یک افزونه می‌باشند و یا این که بهتر میباشد بگوییم مشابه یک ربات که تنها فاکتورهایی را یاد‌آوری می کنند و در بخش اعظمی از جاها انعطاف‌پذیر نیستند.

ذهن را متعلق به ربات‌ها نکنید، از آنها به کار گیری فرمائید و بگذارید ربات‌ها و پلاگین‌ها متعلق به ذهن خلق کننده شما باشند.

تیتر و توضیحات در یوآست seo وردپرس
تیتر و توضیحات در یوآست seo وردپرس
اعتنا داشته باشید که در حین تایپ کردن تیتر مستقل از آنکه فاکتورهای seo را رعایت میکنید به تجربه کاربری هم اهمیت دهید. در فصل ۷ تجربه کاربری را خوا هیم داشت. مبحثی بسیار مهم که تلاوت آن از نان شب واجب‌خیس میباشد ;)

آنالیز لیست بهینه سازی داخلی
به تعدادی محاسبه لیست در seo داخلی را اشاره خوا‌هیم کرد که میتوانید در هر جور سایتی از آن به کارگیری فرمایید و توجه داشته باشید که‌این نوشته‌علمی فقط یادگرفتن سئوی وردپرس وجود ندارد و برای هر گونه سایتی چه منحصر و چه غیر منحصر کاربردی میباشد.

۱ – پیشین از تایپ کردن نوشته‌علمی پیرو جستجوی یوزرها باشید
شما میدانید یوزرها چه چیزی کاوش می کنند تا بتوانید براساس جستجوی آنان در گوگل، مقاله را نشر دهید؟ آیا برای ایجاد محتوای خویش استراتژی مشخصی دارید؟ به عبارت دیگر آیا برنامه برای ایجاد محتوا دارید و برای مثال می دانید که هفته آتی و ماه‌های آتی چه چیزی می بایست مولف و یا این که متخصص ساخت محتوای شما تکثیر بدهد؟ آیا به تاءمل قیمت گذاری برای یوزرها در محتوای خویش می‌باشید؟

ساخت محتوا به همین راحتی وجود ندارد، همین نوشته‌علمی پیش روی شما کارایی ماه‌ها گروه میزفا بوده میباشد و هزینه مالی و هنگامی بخش اعظمی داشته میباشد. به همین مراد بایستی هدفمند به تاءمل ساخت محتوا باشید و چهت نیل بدین انگیزه می بایست کلمه ها کلیدی قابل قبولی پیدا فرمائید. می بایست به سوال ها بالا به توجه جواب دهید و چندان اهمیت ندارد که سایت شما نوشته‌علمی محور میباشد و یا این که یک دکان فرآورده.

طرق متعددی برای کشف کردن واژه‌های کلیدی موجود است و بدانید که تحقیق در رابطه لغت ها کلیدی یک فرمان دوری ناپذیر میباشد. ما در رابطه چگونگی تحقیق در رابطه لغت ها کلیدی در بخش ۵ به صورت بدون نقص اشاره خوا هیم کرد.

اهمیت تحقیق در لغت ها کلیدی
اهمیت تحقیق در لغت ها کلیدی
۲ – تیتر برگه و زیرعنوان‌ها
همت نمائید تیتر (Title) ، توضیحات (Description) و هدینگ های (خواسته H1 الی H6 میباشد) دیدنی رفتار نمایید. و همچنین در کارایی باشید تا از واژه کلیدی هدفمند خویش به صورت اصولی و با منطق در موضع‌های اشاره گردیده به کارگیری نمائید. به حافظه داشته باشید که توضیحات و عنوانی که می‌نویسید تاثیر اکثری بر روی نرخ کلیک یا این که به عبارتی CTR خواهد داشت.

تیتر و توضیحات، ابزارهای متقاعد کننده خیر و خوبی برای استفاده کننده و همچنین ربات‌ موتورهای کاوش می باشند تا از میان تارنما‌های جان دار، سایت شمارا اضافه کلیک نمایند.

نکات آموزشی مهم:

گوگل به اندازه ۷۰ کاراکتر تیتر و نسبتاً ۱۵۵ کاراکتر هم از توضیحات یک وب سایت را در حاصل نشان میدهد.
همت نمایید از تگ های مهمی همچون h1 تا h6 و … به صورت اصولی استعمال نمائید و خوانایی استفاده کننده را در حق تقدم قرار دهید.
همینطور چند ابزارهایی وجود دارا‌هستند که به شما گذشته از تکثیر نوشته‌علمی‌تان در گوگل، پیش اکران آن را در نتیجه ها خیالی خودشان نشان می دهند. همانند ابزار seositecheckup و یا این که چندین افزونه ها همانند پلاگین یوآست Yoast
تیتر جالب با توضیحات حقیقی و واقعی
تیتر دیدنی با توضیحات حقیقی وواقعی
۳ – داشتن یک URL کاربرپسند
در‌حالتی که در گوگل کاوش فرمایید که “url فارسی بهتر میباشد یا این که انگلیسی” نوشته‌ی‌علمی میزفا لینک و پیوند اولیه میباشد و در آنجا به صورت بسیار جامعی در رابطه نشانی صفحه های توضیح داده‌ایم. اما قصد نداریم شمارا به آن کاغذ ارجاع دهیم و در همین‌جا خلاصه‌وار به نکات مهم اشاره خوا هیم کرد.

www.example.com/2019/01/23/post332320f2
فرض نمایید شما مشابه به نشانی بالا را در سایتی ببینید. طبیعتا با دیدن نشانی متوجه نخواهید شد که در آن برگه در رابطه چه چیزی کلام شده‌است و از طرفی به خیال و خاطر سپردن آن هم دشوار خواهد بود.

www.example.com/blog/سئو-training-topics/
اما در نشانی بالا به نیکی معین میباشد که یک محتوا موجود است (blog) و در آن محتوا در رابطه سرفصل های یادگرفتن seo سخن شده‌است (سئو training topics).

در صورتیکه یک تارنما منحصر دارید کارایی فرمایید در نشانی از کلمات مفهومی کلیدی به کار گیری فرمائید. حالا قادر است نشانی فارسی باشد و یا این که انگلیسی، به حیث اینجانب پوریا آریافر نشانی انگلیسی تجربه کاربری (UX) بهتری داراست و عشق و علاقه به به کارگیری از این مدل نشانی را دارم با این هم اکنون نشانی فارسی هم میتواند مطلوب باشد.

در صورتی از سیستم مدیر محتوای وردپرس به کار گیری می کنید در نصیب پیکربندی -> پیوندهای یکتا را گزینش فرمائید. و سفارش میشود بر روی آیتم “اسم نوشته” تهیه و تنظیم نمائید.
 

  • ۹۹/۰۴/۱۱
  • شایلین عباسی

سئو سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی