مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


الگوریتم مرغ مگس خوار چه چیزی است؟ و چه تأثیری بر سئو سایت داراست؟
فرض نمایید یک کدام از دوستانتان سوالی درباره ی شایسته ترین رستورآن‌های تهران از شما می پرسد. با اینکه تا به درحال حاضر به یک‌سری رستوران خوب رفته‌اید ولی داده ها کافی در این زمینه ندارید. اولی کاری که میکنید چه می‌باشد؟ این که دیگر جای سوال ندارد! عبارت متبوع خویش را در گوگل تایپ کرده و با کلیک بر روی دکمه کاوش، لیست شایسته ترین رستورآن‌ها به یاروهمدم عکس، نشانی و نظرها مشتریان را در مشت شما قرار میگیرد. با خویش فکر‌میکنید که گوگل چقدر خوب مراد من‌را می فهمد!

انگیزه اصلی الگوریتم مرغ مگس خوار، شعور معنا و معنای عبارت کاوش شده‌است
در شرایطی که مطالعه این نوشته‌علمی برای شما مشقت بار میباشد می توانید محتویات آن را در یک ویدیو 7 دقیقه ای ببینید. درین ویدیو الگوریتم مرغ مگس خوار و کارایی آن به طور بدون نقص شرح داده شده‌است.

آیا جستجوی گوگل مدام اینقدر در شعور مضمون‌ خوب بوده؟

در شرایطی‌که به خاطر داشته باشید، در سال‌هایی خیر چندان به دور که الگوریتم‌های گوگل هنوز تا این حد هوشمند نبودند، وصال به جواب سوال شما به هیچ عنوانً به‌این آسانی نبود. تحت عنوان مثال، ممکن بود که عبارت یا این که سوال خویش را در گوگل کاوش فرمایید، ولی اولی نتایجی که به شما نشان داده می‌شدند صفحه های اسپم و نامرتبط باشند.

این وب سایت‌ها با به کار گیری از تکنیک‌های seo کلاه سیاه قصد گمراه کردن گوگل و یوزرها را داشتند. زمانی اولی سود گوگل را گشوده می‌کردید آبادی‌ها یا این که حتی صدها پاپ‌آپ تبلیغاتی آزاردهنده با سرازیر شما بازی میکرد.

ولی گوگل دست روی دست نگذاشت و با پر‌نور کردن سوله‌های الگوریتم سازی خویش، وبسایت‌های اسپمری که در جایگاه‌های برتر صفحه ها نتیجه ها قرار داشتند را به کلی وجود ندارد و نابود کرد. ولی چه الگوریتمی توانست به خیر و خوبی این جنبش نیکو را از خویش نشان دهد و صرفا نتایجی را نشان دهد که استفاده کننده حقیقتاً به آن نیاز داراست؟

مرغ مگس خوار گوگل راهی برای شناسایی معنا کلمات
ورود الگوریتم مرغ مگس خوار به گلشن وحش گوگل
فرض نمائید که دو سال پیش می‌خواستید یک نوشته‌علمی راجع‌به الگوریتم مرغ مگس خوار بنویسید. برای چشم شدن در نتیجه ها گوگل راهی نداشتید جز اینکه واژه کلیدی خویش (مرغ مگس خوار) را یک‌سری و چند دفعه در متن تکرار نمایید. این عمل منجر میشد که استفاده کننده رابطه خیر و خوبی با متن شما برقرار نکند و در فیض کیفیت محتوا کاهش یابد.

تکرار بیش تر از‌ اندازه‌ی عبارت کلیدی در محتوا منجر شد که گوگل برای نشان دادن حاصل مایحتاج استفاده کننده، به جای تمرکز بر واژه کلیدی، مفهوم و معنی لغت ها را ترازو خویش قرار دهد. الگوریتم مرغ مگس خوار یا این که Hummingbird رویه حلی بود که گوگل در ماه آگوست 2013 معرفی کرد، و با استعمال از آن پیروز به ادراک مراد مخاطبان خویش در نتیجه ها کاوش شد. شاید بتوان اذعان کرد یک کدام از مهم ترین الگوریتم‌های گوگل برای ارتقا قیمت تکنیک‌های بهینه سازی کلاه سپید همین مرغ مگس خوار بوده میباشد.

تحت عنوان مثال برای اینکه بدانید یک هنرپیشه تعدادی سال داراست، دیگر نیازی وجود ندارد که سوال خویش را به طور بی نقص از گوگل بپرسید. به عکس پایین توجه فرمائید:

جستجوی معنایی در گوگل با استعمال از الگوریتم مرغ مگس خوار
با جستجوی عبارت “سن شهاب حسینی“، میتوانیم ببینیم که گوگل به‌سرعت و در به عبارتی بالای ورقه، نتیجۀ ظریف (44 years) را به ما نشان میدهد؛ این جواب ظریف بدین مضمون‌ میباشد که گوگل مراد ما‌را عالم و دیگر نیاز وجود ندارد سوال «شهاب حسینی یک‌سری سال داراست؟» را به طور بی نقص تایپ کنیم.

نکته جذاب دیگر این میباشد که علاوه بر سن شهاب حسینی، اطلاعاتی از قبیل بیوگرافی کوتاه، اطلاعاتی راجع‌به خانواده، افتخارات و جوایز مهم این هنرپیشه را هم در سوی راست ورقه مشاهده می کنید. در واقع گوگل داده ها دیدنی دیگری که فکر میکند می تواند برای شما موءثر باشد را هم در اختیارتان قرار می دهد. گوگل حسابی هوای شما‌را دارااست!

چرا اسم این الگوریتم مرغ مگس خوار میباشد؟
همان گونه که می دانید اسم محصول ها گوگل مدام جذابیت خاصی داشته و گزینش اسم‌های پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار هم از این قاعده جدا نیست. شاید جذاب باشد که اشاره کنیم گوگل در گزینش اسم این الگوریتم ذوق وسلیقه متعددی به خرج داده میباشد؛ چون مرغ مگس خوار در واقع پرنده‌ای میباشد که با دو خصوصیت سرعت و اعتنا شناخته می شود.

علاوه بر دنیای حقیقی و واقعی، این پرنده در دنیای اینترنت و صفحه های اینترنتی هم با توجه و سرعت متعددی متن شمارا باز نگری می نماید و با شناسایی کلمه ها هم‌خانواده و مترادف و هم معنی، کارایی مینماید نزدیک‌ترین نتیجه ها را به استفاده کننده معرفی نماید.

علاوه بر این، در شرایطی که عملکرد فرمایید با استعمال از Keyword Stuffing، کلمه ها کلیدی متعددی را در محتوای خویش قرار دهید، جریمه مشقت درانتظار شما خواهد بود. ولی اذن دهید به طور ظریف‌تری هدف ها این الگوریتم را باز‌نگری کنیم.

انگیزه الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چه می‌باشد؟
می خواهیم یک رمز پهناور را به شما بگوییم! انگیزه الگوریتم‌هایی همچون پاندا، پنگوئن، رنک‌برین و … فهم و شعور خوی و کسب رضایت استفاده کننده میباشد. الگوریتم مرغ مگس خوار هم بیرون از این قاعده وجود ندارد و همت می کند با شعور مراد و معنا استفاده کننده، به عبارتی نتایجی را به وی نشان دهد که درپی آن میباشد. ولی همگی چیز به اینجا ختم نمی شود؛ چون گوگل حتی اطلاعاتی که استفاده کننده به‌دنبال آن وجود ندارد را به گونه ای جالب به وی اکران می دهد تا احساس فضولی استفاده کننده را برانگیزد.

بهینه سازی یعنی، احساس خوب کاوش
اذن دهید با یک نمونه بی آلایش این قضیه را پر‌نور کنیم. هنگامی عبارت “کیفیت شیر” را در گوگل سرچ می کنید، نتایجی که در سکو‌های برتر به شما نشان داده می گردد، داده ها مفیدی میباشد که گوگل می داند برای شما مهم میباشند و به کارتان میاید. به عبارت دیگر، گوگل با به کارگیری از داده‌های الگوریتم مرغ مگس خوار خویش، دیگر حاصل اسپم و نامرتبط با انگیزه جستجوی شما‌را نشان نمی‌دهد.

اکران نتیجه ها کاوش براساس رابطه معنایی کلمه ها
در گویش فارسی واژه و کلمه شیر معانی مختلفی داراست البته گوگل با به کارگیری از عباراتی که در کنار آن ظواهر می شوند تشخیص داده میباشد که شما دقیقا کدام شیر را می گویید. الگوریتم مرغ مگس خوار به گوگل امداد مینماید تا تاثیرِ لغات بر یکدیگر را ادراک کرده و حاصل را براساس معنا ایجاد گردیده اکران دهد.

درحال حاضر در‌صورتی‌که عبارتی مانند “سرعت شیر” را در گوگل کاوش کنیم متوجه خوا هیم شد که نتیجه ها به نحوه دیده‌گیری گوناگون خواهند بود. در‌این موقعیت گوگل فهم و شعور میکند که مراد شما از شیر به عبارتی شاه بیشه میباشد و حاصل را براساس این مضمون‌ نو به شما اکران می دهد.

تاثیر کلمات بر معنی کاوش گردیده به وسیله استفاده کننده
این یعنی چه؟ یعنی گوگل صحبت شما‌را عمیق‌خیس از گذشته می فهمد، می داند که در ادامه چه می باشید و صفحاتی را در معرض دیدتان قرار میدهد که نیاز شما‌را برطرف می کنند.

شاید این سوال برای شما اتفاق افتاده که گوگل چطور متوجه مراد یا این که انگیزه استفاده کننده خویش می شود؟ سوال بسیار خیر میباشد و ما هم قصد داریم این سوال را ذیل ذره‌در میان ببریم. چهت نیل به جواب این سوال لازم میباشد با دو مضمون‌ گراف علم و جستجوی معنایی گوگل آشنا گردید.

گراف علم گوگل (The Knowledge Graph)
گوگل با یاری گراف علم خویش، میتواند داده ها دیگری که ممکن میباشد کامل کننده یا این که مربوط به جستجوی شما باشد را در اختیارتان قرار دهد. به عنوان مثالً فرض نمائید قصد دارید بدانید یک هنرپیشه در چه فیلم‌هایی بازی نموده است. در اینجا گوگل با استعمال از گراف علم خویش و وب سایت‌هایی مانند ویکی پدیا و IMDB علاوه بر اینکه به سوال شما جواب می دهد، تمام داده ها تکمیلی همچون جوایز این هنرپیشه را هم در چنگ شما می گذارد.

شعور رابطه موضوعی صفحه های مستلزم الگوریتم‌های پیچیده‌ای میباشد که گوگل پیروز به پیاده سازی آنها گردیده. گراف علم عملکرد می کند رابطه در میان موضوعات و صفحه ها اینترنتی را فهم و شعور کرده و براساس داده ها عده‌آوری گردیده چکیده‌ای از آنچه مایحتاج شماست را در اختیارتان قرار دهد.

جعبه هایی محتوایی که در جهت راست کاغذ حاصل کاوش اکران داده می گردند معمولا فرآورده گراف علم میباشند.
به صورت نمونه تصویر تحت اکران نتیجه ها کاوش برای عبارت “اصغر فرهادی” میباشد و همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید بخشی از این داده ها از تارنما ویکی پدیا، بخشی از IMDB و بخش دیگری نیز از دیگر صفحه های اینترنت عده‌آوری شده‌است.

به کارگیری الگوریتم مرغ مگس خوار از knowledge graph برای اکران نتیجه ها
شما با کلیک کردن بر روی وبسایت‌هایی که در نتیجه ها مشاهده می کنید روز آپ تو دیت به گراف علم گوگل می افزایید؛ چون این حاصل به عبارتی‌ اطلاعاتی بودند که علاوه بر دارای ربط بودن با عبارت کاوش گردیده شما، بسیار دیدنی اعتنا نیز می باشند. در واقع گوگل از خلق شما، به علم خویش و شما طولانی تر می‌نماید!

همین زمینه نشان می دهد که گوگل حاذق به ادراک رابطه مفهومی دو ورقه از وب خواهد بود. صحیح به همین استدلال میباشد که در استراتژی‌های پیوند‌سازی فرنگی اعتنا ویژه‌ای به شباهت زمینه دو تارنما خوا هیم داشت.

جستجوی معنایی (Semantic Search)
دومی معنا با‌قیمت و مهم برای فهم خلق و خوی یوزرها، امکان جستجوی معنایی میباشد. جستجوی مفهومی یا این که معنایی چیزی بالاتر از یک جستجوی نکته به نکته میباشد. در جستجوی معنایی تمرکز فقط روی کلمه ها کاوش گردیده وجود ندارد، بلکه معنی و معنا آنها اهمیت دارااست. همین زمینه سبب ساز می‌گردد که دیگر نیاز نباشد فقط با استعمال از یک واژه مخصوص در جعبه کاوش، به جواب خویش برسید.

نمونهِ سرعت شیر و کیفیت شیر که در صدر نقل شده تایید کننده این امکان گوگل میباشد. اکنون فکر کنید که دوست دارید از رستوران سنسو یک خوراک توصیه دهید.

حتی با جستجوی عبارت “فست فود سنسو”، حاصل مرتبط با “رستوران سنسو” به شما نشان داده می شود. به عبارت دیگر الگوریتم مرغ مگس خوار به شباهت معنایی دو کلمه و واژه رستوران و فست فود واقف میباشد و توانسته به خیر خواسته شما‌را شعور نماید. صحیح مثل صورت تحت:

کاوش براساس لغت ها مترادف و هم معنی به وسیله الگوریتم مرغ مگس خوار
اکنون که به خیر و خوبی با این مفاهیم آشنا شدید، لازم میباشد یک گام به جلو برداریم و به شما بگوییم که چطور با رعایت کردن معیارهای الگوریتم Hummingbirdمی‌توانید سئوی وب سایت خویش را بهبود اعطا کرد تا بتوانید هم زمان استفاده کننده و گوگل را ذوق زده نمایید.

بهبود سئوی وبسایت با به کار گیری از الگوریتم Hummingbird
در صورتی به خیال و خاطر داشته باشید، گفتیم که یکی‌از هدف ها کلیدی الگوریتم Hummingbirdبهبود رضایت یوزرها میباشد. ولی چهت نیل به‌این انگیزه، گوگل بایستی چندین داده ها از اخلاق و رفتار استفاده کننده را در سیستم خویش تثبیت نماید. خبر خوب اینکه شما میتوانید با رعایت شرایطی که مرغ مگس خوار وضع و اوضاع کرده، سئوی وبسایت خویش را بهبود دهید. البته برای این چه کارهایی بایستی انجام بخشید؟

1- از کلمه ها کلیدی متنوع و لغات توصیفی به کار گیری فرمایید
شما نباید در محتوای وب سایت یا این که متن مقاله‌ها خویش همیشه یک واژه کلیدی را تکرار نمائید؛ بلکه بهتر میباشد، از مترادف و هم معنی‌ها و کلمات کلیدی طولانی (Long tail Keywords) به کارگیری فرمائید. مثلا زمانیکه راجع به اصغر فرهادی می‌نویسید، می توانید با استعمال از عباراتی مانند “فقط کارگردان اهل ایران موفق اسکار” معنا متبوع خویش را به استفاده کننده و گوگل منتقل فرمائید، فارغ از آنکه همیشه اسم این کارگردان را تکرار کرده باشید.

همینطور به کارگیری از لغت ها هم‌معنا یا این که هم‌خانواده بخت شما‌را برای گستردگی لغت ها کلیدی و کسب رده ارتقاء میدهد. بعنوان نمونه عبارت‌های ماشین/خودرو، هدیه/کادو، خرید/فروش از نگاه گوگل معنی تماما یکسانی را منتقل میکنند و می توانند در متن ورقه جایگزین یکدیگر شوند.

به‌این عمل اصطلاحا معنی‌گرایی در ایجاد محتوا می گوییم. تکنیک مضمون‌‌گرایی به همدم تمامی استانداردهایی که هنگام تایپ کردن محتوای نوشته‌ی‌علمی یا این که کالا بایستی رعایت شود را می توانید به طور رشته‌ای در سوله فراگیری استراتژی بهینه سازی و ساخت محتوا
یادگرفتن ایجاد محتوا - مسیر نگارش محتوای با ارزش از صفر تا صد

در سوله فراگیری ایجاد محتوا نخست الگوریتم های گوگل برای باز‌بینی محتوای ورقه را باز بینی کرده و در پی یک مسیر اجرایی برای پباده سازی و نگارش محتوای گران بها ارائه میکنیم.
در آکادمی وبسیما بیاموزید.

2- از نماد‌گذاری استاندارد (Schema) به کارگیری نمائید
برای اینکه بتوانید معنی محتوای خویش را به گوگل بفهمانید، نیاز دارید که به گویش خودش با وی حرف نمائید. این به عبارتی لهجه علامت‌گذاری گوکل میباشد که استعمال از آن تاثیر متعددی بر روی بهبود seo وب سایت داشته و منجر میشود موتورهای کاوش ریلکس‌خیس با تارنما رابطه برقرار کرده و بهتر آن را فهم نمایند. صد رد صدً فهم و شعور بهتر صفحه ها وبسایت به نفع شماست و منجر می گردد در کنار رعایت ضوابط موتورهای کاوش و بقیه اصول seo درجه خیر در موتورهای کاوش کسب نمائید.

تصویر ذیل مثال‌ای از نماد‌گذاری یک ویدیو میباشد که در آن تیتر، توضیحات، نشانی اکران، مقطع کلیپ، مورخ تکثیر، بعد ها و پوستر معین گردیده‌اند.

آیا استعمال از ویدیو در کاغذ بر بهینه سازی وب سایت تاثیرگذار میباشد؟
گوگل با به کارگیری از الگوریتم‌های متفاوت عملکرد مینماید زمینه کاغذ را شعور نماید. درحال حاضر چنانچه شما از سیستم نماد‌گذاری به کار گیری فرمایید به راحتی ادراک خواهد کرد که‌این برگه درباره ی معرفی و عیب گیری فیلم میباشد یا این که فضایی برای فروش فیلم. آرم‌گذاری استاندارد به شما امداد می‌نماید صفحه ها مختلفی مانند نوشته ی علمی، فرآورده، فیلم، فرمان طعام، رستوران، روی داد، عصر آموزشی و … را به گوگل معرفی کرده و محل قرار گیری داده ها مهم مانند تیتر، ارزش، سال ایجاد، شرایط موجودی و … را معلوم فرمایید.

علامت‌گذاری استاندارد بخشی از کدنویسی و طراحی وب شماست و برای استفاده کننده قابل مشاهده وجود ندارد. استانداردهای نماد‌گذاری و روش اجرای آن در کارخانه یادگرفتن بهینه سازی تکنیکال به طور بدون نقص باز بینی و یادگرفتن داده می شود.
 

  • ۹۹/۰۴/۲۱
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی