مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

subdomain چیست


برخی از سوال ها که به خیل عظیم در رابطه بهینه سازی مطرح می گردد سئو سایت و در بعضی از موردها جواب صحیحی به آن داده نمیشود در نصیب پایین آمده میباشد:

- آیا مطالب سایت خویش ر ا باید در زیردامنه ها (subdomain) و یا این که در زیرپوشه ها (subfolders) در اختیار بگذاریم؟

- آیا بایستی در دامنه اصلی وبسایت برای جابجایی مطالب از rel canonical یا این که از روش انتقال 301 به کارگیری نماییم؟

- در حالتی که چند وبسایت داشته باشیم و همگی آنان‌را به وبسایت اصلی لینک دهیم این فعالیت به seo امداد می‌کند و یا این که به ضرروزیان بهینه سازی است؟

در‌این نوشته‌علمی به سوال ها مطرح گردیده در ابتدا جواب خوا‌هیم بخشید.

یکی سوالاتی که به فراوان پرسیده می گردد این میباشد که مطالب سایت را باید در زیردامنه ها یا این که در ذیل فایل ها در اختیار بگذاریم؟ یکی‌از دلایلی که خیلی ها مبتلا سردرگمی گردیده اند این زمینه میباشد که طی یکسری سال اخیر طی مذاکره هایی که با بعضی از اعضای گوگل مثل مت کات گردیده، جواب های متفاوتی به‌این سوال داده شده‌است.

زیردامنه ها در برخی مواقع بسیار آیتم اعتنا و استعمال قرار گرفته اند چون از لحاظ علم فنی مستلزم داده ها متعددی نمی باشند و برای گسترش وبسایت از روش پایین دامنه مستلزم پیاده سازی نمی باشید و به آسانی می‌توانید این عمل را انجام داده و وبسایت خویش را توسعه و گسترش دهید البته از لحاظ بهینه سازی این فعالیت بسیار خطرناک میباشد و ضررهای متعددی را به تارنما شما وارد می‌کند.

فرض فرمایید شما دارنده یک تارنما می باشید که دارنده بلاگ میباشد و از ذیل دامنه ها برای پیاده سازی بلاگ خویش به کارگیری کرده اید مثل: blog.yoursite.com. وقتی که به هرکدام از این تحت دامنه ها از بیرون از سایت پیوندی داده می‌شود ، درجه این ذیل دامنه ها ارتقاء پیدا مینماید و ممکن میباشد این پایین دامنه ها به دامنه اصلی یاری کند که مرتبه آن وبسایت اصلی ارتقاء پیدا کند.

برای آزمایش این زمینه تارنما ها و حیث سنجی های معتبری در جهان این مورد را آزمایش کرده اند و بارها و بارها مطالب مختلفی را نخست در پایین دامنه ها قرار داده و مرتبه تارنما را باز بینی نموده اند آن‌گاه به عبارتی مطالب را ذیل فولدر ها قرار داده اند و مجددا جایگاه سایت را اندازه گیری نموده اند. محاسبه گران درین آزمایش ها متوجه گردیده اند که در همگی جا رایج شده‌است که برای وبلاگها از ذیل دامنه مصرف شود. فیض ای که‌این آزمایش ها داشته میباشد این مورد میباشد که قرار دادن محتوا در ذیل دامنه ها بسیار خطرناک میباشد و میتواند ضررهای متعددی به seo سایت وارد کند و نمی قدرت تنها به رای زنی بعضا از اعضای مجموعه گوگل در‌این مورد بسنده کرد و محتویات وبسایت را به نادرست در پایین دامنه ها قرار بخشید.

یکی‌از دیگر از سوالاتی که زیاد مطرح می‌گردد این میباشد که آیا بایستی در دامنه اصلی وب سایت برای جابجایی مطالب از rel canonical یا این که از روش انتقال 301 به کار گیری نماییم؟ در‌صورتی‌که شما یک کاغذ اینترنت داشته باشید که می‌خواهید ورژن جدیدی از آن را منتشر فرمائید که در نشر تازه آن نیز نشانی کاغذ تغییر‌و تحول پیدا میکند بایستی از روش انتقال 301 این عمل را انجام دهید و به موتورهای کاوش از این نحوه بگویید که مطالب کهن به برگه نو منتقل شده‌است. اما در شرایطی که شما یک سری کاغذ داشته باشید که آنان محتوای یکسانی دارا‌هستند و بخواهید به موتورهای کاوش بگویید که کدام یک از آن ها مهمتر میباشد و آن را ایندکس کند، می‌توانید از rel cononicial به کارگیری تمایید. در صورتیکه سایت شما دارنده مطالب تکراری باشد و از rel canonical به کارگیری نکنید، گوگل شمارا جریمه خواهد کرد.

یک کدام از دیگر از سوالاتی که مطرح می‌شود این میباشد که در‌صورتی‌که تعدادی سایت داشته باشیم و کلیه آن‌ها‌را به سایت اصلی لینک و پیوند دهیم این فعالیت به بهینه سازی یاری مینماید و یا این که به زیان بهینه سازی هست؟ فرض نمائید که شما یکسری تارنما داشته باشید که در قضیه های متفاوت باشد و هرکدام از آن ها را به تارنما اصلی که مدنظرتان میباشد لینک دهید. خوب اخذ لینک و پیوند از وب سایت های دیگر ذیل حالت مختص میتواند به seo امداد کند و سبب ساز ارتقاء درجه وبسایت شود اما یک کدام از نکاتی که باید به آن بدقت اعتنا داشت این زمینه میباشد که چنانچه شما از وبسایت هایی که لینک اخذ فرمائید که با محتوای سایت شما هیچ ارتباطی نداشته باشد می‌تواند به سئوی سایت شما خسارت وارد کند.
 

  • ۹۹/۰۵/۰۴
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی