مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

انگیزه  الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چه میباشد؟

می خواهیم یک رمز وسیع را به شما بگوییم! انگیزه الگوریتم‌هایی همچون پاندا، سئو سایت پنگوئن، رنک‌برین و … شعور خوی و کسب رضایت استفاده کننده میباشد. الگوریتم مرغ مگس خوار هم بیرون از این قاعده وجود ندارد و تلاش می کند با فهم و شعور خواسته و معنی استفاده کننده، به عبارتی نتایجی را به وی نشان دهد که پیرو آن میباشد. ولی تمامی چیز به اینجا ختم نمی شود؛ چون گوگل حتی اطلاعاتی که استفاده کننده پیرو آن وجود ندارد را به طوری دیدنی به وی اکران می دهد تا احساس فضولی استفاده کننده را برانگیزد.

 

بهینه سازی یعنی، شم خوب کاوش

اذن دهید با یک نمونه بی آلایش این مورد را پر‌نور کنیم. زمانی عبارت “کیفیت شیر” را در گوگل سرچ میکنید، نتایجی که در درجه‌های برتر به شما نشان داده می شود، داده ها مفیدی میباشد که گوگل میداند برای شما مهم می‌باشند و به کارتان میاید. به عبارت دیگر، گوگل با به کار گیری از داده‌های الگوریتم مرغ مگس خوار خویش، دیگر نتیجه ها اسپم و نامرتبط با انگیزه جستجوی شما‌را نشان نمی‌دهد.

 

 

در گویش فارسی واژه و کلمه شیر معانی مختلفی داراست اما گوگل با استعمال از عباراتی که در کنار آن ظواهر میشوند تشخیص داده میباشد که شما دقیقا کدام شیر را میگویید. الگوریتم مرغ مگس خوار به گوگل یاری می کند تا تاثیرِ کلمه ها بر یکدیگر را فهم کرده و حاصل را براساس معنی ایجاد گردیده اکران دهد.

 

درحال حاضر چنانچه عبارتی مانند “سرعت شیر” را در گوگل کاوش کنیم متوجه خوا هیم شد که حاصل به روش دیده‌گیری مختلف خواهند بود. درین وضعیت گوگل فهم و شعور مینماید که خواسته شما از شیر به عبارتی فرمانروا بیشه میباشد و حاصل را براساس این معنی تازه به شما اکران می دهد.

 

 

این یعنی چه؟ یعنی گوگل کلام شما‌را عمیق‌خیس از قبلی می فهمد، میداند که به‌دنبال چه می باشید و صفحاتی را در معرض دیدتان قرار می دهد که نیاز شمارا برطرف می‌نمایند.

 

شاید این سوال برای شما اتفاق افتاده که گوگل چطور متوجه مراد یا این که انگیزه استفاده کننده خویش میشود؟ سوال بسیار نیکی میباشد و ما هم قصد داریم این سوال را تحت ذره‌دربین ببریم. چهت نیل به جواب این سوال لازم میباشد با دو معنا گراف علم و جستجوی معنایی گوگل آشنا گردید.

 

گراف علم گوگل (The Knowledge Graph)

گوگل با یاری گراف علم خویش، میتواند داده ها دیگری که ممکن میباشد تکمیل کننده یا این که مربوط به جستجوی شما باشد را در اختیارتان قرار دهد. برای مثالً فرض فرمایید قصد دارید بدانید یک هنرپیشه در چه فیلم‌هایی بازی نموده است. در اینجا گوگل با به کار گیری از گراف علم خویش و وبسایت‌هایی مانند ویکی پدیا و IMDB علاوه بر اینکه به سوال شما جواب می دهد، تمام داده ها تکمیلی همچون جوایز این هنرپیشه را هم در مشت شما میگذارد.

 

شعور رابطه موضوعی صفحه ها مستلزم الگوریتم‌های پیچیده‌ای میباشد که گوگل پیروز به پیاده سازی آنان گردیده. گراف علم کارایی میکند رابطه در میان موضوعات و صفحه ها اینترنتی را فهم و شعور کرده و براساس داده ها توده‌آوری گردیده چکیده‌ای از آنچه موردنیاز شماست را در اختیارتان قرار دهد.

 

جعبه هایی محتوایی که در سوی راست کاغذ حاصل کاوش اکران داده می گردند معمولا کالا گراف علم می باشند.

به صورت نمونه تصویر پایین اکران حاصل کاوش برای عبارت “اصغر فرهادی” میباشد و همان گونه که در تصویر مشاهده میکنید بخشی از این داده ها از تارنما ویکی پدیا، بخشی از IMDB و بخش دیگری نیز از دیگر صفحه های اینترنت توده‌آوری شده‌است.

 

 

شما با کلیک کردن بر روی وب سایت‌هایی که در نتیجه ها مشاهده می کنید روز آپدیت به گراف علم گوگل می افزایید؛ چون این حاصل به عبارتی‌ اطلاعاتی بودند که علاوه بر دارای ربط بودن با عبارت کاوش گردیده شما، بسیار دیدنی اعتنا نیز می باشند. در واقع گوگل از خلق و خوی شما، به علم خویش و شما بیش تر می‌نماید!

 

همین مورد نشان میدهد که گوگل قوی به فهم و شعور رابطه مفهومی دو ورقه از وب خواهد بود. صحیح به همین ادله میباشد که در استراتژی‌های پیوند‌سازی فرنگی اعتنا ویژه‌ای به شباهت مورد دو وبسایت خوا هیم داشت.

 

جستجوی معنایی (Semantic Search)

دو‌مین معنا با‌قیمت و مهم برای فهم اخلاق و رفتار یوزرها، امکان جستجوی معنایی میباشد. جستجوی مفهومی یا این که معنایی چیزی بالاتر از یک جستجوی حرف به حرف میباشد. در جستجوی معنایی تمرکز فقط روی عبارات کاوش گردیده وجود ندارد، بلکه مضمون‌ و مضمون‌ آنها اهمیت دارااست. همین قضیه سبب می شود که دیگر نیاز نباشد فقط با استعمال از یک کلمه و واژه مخصوص در جعبه کاوش، به جواب خویش برسید.

 

نمونهِ سرعت شیر و کیفیت شیر که در صدر نقل شده تایید کننده این قابلیت و امکان گوگل میباشد. درحال حاضر فکر کنید که دوست دارید از رستوران سنسو یک طعام پیشنهاد دهید.

 

حتی با جستجوی عبارت “فست فود سنسو”، حاصل مرتبط با “رستوران سنسو” به شما نشان داده میشود. به عبارت دیگر الگوریتم مرغ مگس خوار به شباهت معنایی دو کلمه و واژه رستوران و فست فود واقف میباشد و توانسته به خیر و خوبی خواسته شمارا شعور نماید. صحیح مثل صورت ذیل:

 

 

هم اکنون که به نیکی با این مفاهیم آشنا شدید، لازم میباشد یک گام به جلو برداریم و به شما بگوییم که چطور با رعایت کردن معیارهای الگوریتم  Hummingbirdمی‌توانید سئوی تارنما خویش را بهبود اعطا کرد تا بتوانید هم زمان استفاده کننده و گوگل را شادمان فرمائید.

 

بهبود سئوی وبسایت با به کارگیری از الگوریتم Hummingbird

در صورتیکه به خیال و خاطر داشته باشید، گفتیم که یکی هدف ها کلیدی الگوریتم  Hummingbirdبهبود رضایت یوزرها میباشد. ولی چهت نیل بدین انگیزه، گوگل بایستی یکسری داده ها از خلق و خوی استفاده کننده را در سیستم خویش تثبیت نماید. خبر خوب اینکه شما میتوانید با رعایت شرایطی که مرغ مگس خوار وضع و اوضاع کرده، سئوی تارنما خویش را بهبود دهید. ولی برای این چه کارهایی بایستی انجام اعطا کرد؟

 

1- از عبارات کلیدی متنوع و کلمه ها توصیفی استعمال نمائید

شما نباید در محتوای وبسایت یا این که متن مقاله ها خویش همیشه یک واژه و کلمه کلیدی را تکرار نمائید؛ بلکه بهتر میباشد، از هم معنی‌ها و کلمه ها کلیدی طولانی (Long tail Keywords) به کارگیری فرمائید. مثلا زمانیکه در خصوص اصغر فرهادی می‌نویسید، میتوانید با به کار گیری از عباراتی مانند “فقط کارگردان اهل ایران غالب اسکار” معنی متبوع خویش را به استفاده کننده و گوگل منتقل نمائید، فارغ از آنکه همیشه اسم این کارگردان را تکرار کرده باشید.

 

همینطور استعمال از کلمات هم‌معنا یا این که هم‌خانواده بخت شما‌را برای گستردگی لغات کلیدی و کسب منزلت ارتقاء می دهد. بعنوان نمونه عبارت‌های ماشین/خودرو، هدیه/کادو، خرید/فروش از نگاه گوگل معنا به طور کامل یکسانی را منتقل می نمایند و میتوانند در متن ورقه جایگزین یکدیگر شوند.

 

بدین فعالیت اصطلاحا معنی‌گرایی در ایجاد محتوا میگوییم. تکنیک معنا‌گرایی به یار و همدم تمامی استانداردهایی که هنگام تایپ کردن محتوای نوشته‌ی علمی یا این که فرآورده بایستی رعایت شود را می توانید به طور رشته‌ای در سوله فراگیری استراتژی seo و ساخت محتوا در آکادمی وبسیما بیاموزید.

 

  • ۹۹/۰۵/۰۶
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی