مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

نقشه وب سایت xml


نقشه وب سایت xml یکی‌از رویکرد‌هایی هستش که با تولید اون میتونید تا سرعت ایندکس صفحه ها سئو سایت خودتون را در موتورهای کاوش ارتقا دهید. همونطوری که میدونید موتورهای کاوش در هر توشه که یک وبسایت را آیتم خزش قرار داده و آنالیز می‌نمایند همه پیوند‌هایی که در صفحه های یک وبسایت وجود دارااست را تحلیل می‌نمایند، هم اکنون اگرکه لینکی از قبلی ایندکس گردیده باشه مجددا محاسبه گردیده و در شرایطی که که تغییری در اون ساخت و ساز گردیده باشه به‌روز شود، البته در صورتیکه پیوند جدیدی وجود داشته باشه که ایندکس نشده باشه در‌این‌صورت در موتور کاوش ایندکس شود. پس میشه ذکر کرد که در صورتیکه یکی صفحه ها ما در هیچ کجای تارنما بهش پیوند نشده باشه پس نمیشه ازش انتظار داشت که به موتور کاوش اکران داده گردیده و ایندکس گردد. مثال چنین صفحاتی کاغذ‌های وردپرس می‌باشند که در صورتی پیوند اونها را در منو و یا این که نوشته‌های خودمون قرار ندیم ایندکس نخواهند شد مگر اینکه در مسیر نقشه تارنما معرفی گردیده باشند که در‌این حالت نقشه وبسایت هم صحیح مثل بقیه صفحه ها کار کرده و این پیوند رو به موتور کاوش اکران خواهد اعطا کرد.

نقشه ی وبسایت چه می باشد؟
همونطور که از نام نقشه وبسایت مشخصه نقشه وبسایت دربرگیرنده یک نشانی اینترنتی می باشد که هر برگه‌ای در وب سایت شما منتشر بشه لینک و پیوند اون در‌این شیت ظواهر گردیده و در این حالت با معرفی نشانی نقشه تارنما خودتون به موتورهای کاوش می‌تونید تا سرعت ایندکس مطالب خودتون را فراتر ببرید. هنگامی شما مبادرت به معرفی وب سایت مپ به گوگل کرده باشید در‌این‌حالت‌ گوگل در هر توشه آنالیز وب سایت شما در آغاز به سراغ نقشه تارنما میره و همگی پیوند‌هایی که در اینجا وجود دارا هستند را چک میکنه در این‌حالت نوشته‌ها، صفحه‌ها، رسانه‌های آپلود گردیده در وردپرس، دسته‌بندی‌ها و برچسب‌هایی که در وب سایت منتشر کردید سریعتر از قبلی ایندکس خواهند شد. پس میشه اعلام کرد که حتی در حالتی‌که تو وبسایت شما به صفحه ها منتشر گردیده هم لینکی داده نشه گوگل قاد خواهد بود تا از روش نقشه وب سایت xml صفحه های شما‌را پیدا کرده و اونها را ایندکس نماید.

یادگرفتن ساخت‌و‌ساز نقشه وبسایت xml وردپرس
یکی‌از شایسته ترین پلاگین sitemap وردپرس که با به کار گیری از اون میتونید تا مبادرت به ساخت وب سایت مپ در وردپرس بکنید با به کارگیری از پلاگین بهینه سازی وردپرس می باشد. براین اساس در‌این یادگرفتن قصد دارم تا به روش ساخت‌و‌ساز نقشه وبسایت با yoast بهینه سازی بپردازم که در یادگرفتن پیشین با طرز نصب و فعال‌ساز‌ی بی نقص پیکربندی پلاگین seo وردپرس آشنا شدیم. یکی‌از دیگر از امکان‌های کلیدی پلاگین بهینه سازی وردپرس که شما‌را در بهبود شرایط با صرفه‌سازی سایتتون امداد میکنه قابلیت و امکان تولید نقشه وب سایت XML میباشد تا با به کارگیری از اون کاغذ نقشه تارنما وردپرس را بسازید و بعد از آن با معرفی اون به موتورهای کاوش نظیر گوگل سرعت ایندکس و محاسبه صفحه ها خودتون را بهبود ببخشید.

برای ساخت و ساز نقشه تارنما با yoast سئو در آغاز لازمه تا به منوی seo> همگانی> تجهیزات مراجعه کرده و بعد از آن آیتم نقشه‌های XML وب سایت را روی شرایط پر‌نور قرار به‌این تا نقشه وب سایت براتون فعال بشه.

 

در غایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمائید تا نقشه وب سایت شما ساخت و ساز گردیده و فعال خواهد شد.

درحال حاضر برای مشاهده نقشه وب سایت کافیه تا به نشانی اون رجوع‌کنید. برای این خواسته عبارت sitemap.xml را پس از نشانی دامنه خودتون وارد نمائید تا نقشه وب سایت شبیه تصویر بالا به شما اکران داده خواهد شد. برای مشاهده مثال نقشه تارنما هم میتونید تا از نقشه وب سایت مقر علم صاحب خانه‌فا که در نشانی https://mizbanfa.net/blog/sitemap_index.xml قابل دسترسی میباشد نقشه xml وردپرس را تحلیل فرمائید.

یادگرفتن معرفی وب سایت مپ به گوگل
هم اکنون پس از اینکه نقشه وب سایت XML وردپرس را ساختید لازمه تا اونو به گوگل معرفی کنیم. براین اساس به خواسته معرفی وبسایت مپ به گوگل در وردپرس نخست از روش نشانی https://www.google.com/webmasters وارد کنسول جستجوی خودتون در گوگل گردیده و بعد از گزینش وب سایت شبیه تصویر ذیل به مسیر Crawl> Sitesmap رجوع نمایید.

حال همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در سمت و سوی راست بالای کاغذ دکمه‌ای با اسم ADD/TEST SITEMAP قرار داره، روی اون کلیک نمایید و در فیلد گشوده گردیده عبارت sitemap_index.xml که بعداز نشانی دامنه وجود داره را وارد فرمائید و در غایت روی دکمه Submit کلیک فرمایید. پس از این عمل با رفرش کردن شیت و مراجعه به انتهای اون خواهید رویت کرد که نقشه تارنما شما به گوگل اضافه گردیده و با کلیک روی اون به طور دسته‌بندی گردیده هر نوع پست تایپ و taxonomy را در نقشه xml گوگل که برای سایتتون تثبیت کردید مشاهده خواهید کرد.
 

  • ۹۹/۰۵/۱۵
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی