مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

UI چه میباشد؟


آیا میدانید UI یا این که رابط کاربری چه می‌باشد؟ آیا با مثال سازی، مؤلفه‌ها، اصول و فرایند پباده سازی UI شناخت دارید؟ سئو سایت  چنانچه پاسختان منفی میباشد یا این که نمی‌توانید با قاطعیت پاسخ مثبت بدهید می بایست این مقاله را مطالعه نمائید.

دوران‌هاست که پاراگراف معروفی در دنیای اینترنت و مخصوصاً بازاریابی و فروش بر رمز گویش‌ها افتاده با این مضمون که «محتوا سلطان میباشد». طبیعتاً به کار گیری از صفت فرمانروا برای محتوا حاکی از اهمیت فراوان آن میباشد. در واقع، چه در فضا اینترنت و چه در قابل انعطاف‌افزارهای رایانه‌ای و موبایلی، معمولاً چیزی که در غایت در‌پی ارائه آن به استفاده کننده و آن گاه انجام افتتاح‌های موردنیاز از آن هستیم، محتواست. البته نکته مهمی که علاوه بر کیفیت و تناسب محتوا می بایست مد لحاظ قرار بگیرد، روش ارائه محتواست. اعتنا داشته باشید که در‌حالتی که محتوای متبوع را به خیر و به سیرتکامل‌ای ارائه نکنید که به مذاق کاربر هدفتان خوش بیاید، چه بسا به هیچ وجهً خوانده نشود و به مرحله ارزیابی کلی و جلب دقت ایشان نرسد؛ چه برسد به اینکه بخواهد کاربر را به انجام کار متبوع شما (تبدیل) متقاعد و ترغیب نماید. 
ولی محتوایی که تهیه و تنظیم کرده‌ایم را چه‌طور می بایست ارائه نماییم تا لحاظ کاربر را به خویش جلب نماید؟ یکی مهمترین مباحثی که در جواب بدین سؤال به وجود آمده، مبحث UI) User Interface) یا این که رابط کاربری میباشد. درین مقاله همت میکنیم تا شمارا با این قضیه اساسی و تاثیرگذار و مؤلفه‌های مربوط به آن آشنا کنیم؛ ولی طبیعتاً قبل از هر چیزی بایستی ببینیم که رابط کاربری چه می باشد.
بیشتر بدانید: 10 شیوه بهبود تجربه کاربری برای پیروزی در کسب و فعالیت اینترنتی
 
UI چه میباشد؟
UI صورت اختصاری عبارت User Interface میباشد. اذن بدهید که در بالا با تعریف و تمجید Interface استارت کنیم. Interface یا این که رابط یک مکانسیم یا این که ساز و عمل برای تعامل میان دو سیستم میباشد. لذا User Interface یک Interface میباشد که برای تسهیل و بی آلایش خیس شدن تعاملات فی مابین سیستم و استفاده کننده پباده سازی شده‌است.
به صورت کلی دو نوع User Interface وجود داراست:
• Command Line Interface (CLI) یا این که رابط خط امر که صرفا متنی میباشد و عمدتاً نرم افزار‌نویس‌ها از آن به کار گیری می‌نمایند؛
• Graphical User Interface (GUI) یا این که رابط کاربری گرافیکی که ما درین مقاله به شرح و معرفی آن خوا هیم پرداخت. مواقعی مانند تصاویر، پنجره‌ها، آیکن‌ها و منوها در پایین این تیتر مکان میگیرند.
در‌این مقاله به صورت خاص بر آن نوعی از رابط کاربری تمرکز میکنیم که با آنچه که مخاطب پایانی مشاهده می‌نماید راز و عمل داراست؛ یعنی GUI.
در‌صورتی‌که هنوز دقیقاً مفهوم UI برایتان هویدا نشده، بخش آن گاه یعنی پباده سازی UI تمامی چیز را برای شما پر‌نور خواهد کرد.
 

 
UI Design یا این که پباده سازی رابط کاربری چه می‌باشد؟
UI Design یا این که پباده سازی رابط کاربری، مبحثی میباشد که به پباده سازی UI برای دستگاه‌ها، قابل انعطاف‌افزارها و همینطور دور و بر اینترنت میپردازد و بر تناسب و زیبایی تمرکز دارااست؛ با این مقصود که قابلیت به کار گیری بیشتر و بهتری از طرح و محتوای متبوع مهیا خواهد شد و تجربه کاربری بهتری برای کاربر تعیین شود. پباده سازی UI بخشی از مبحث پهناور تری با اسم پباده سازی UX (User Experience) یا این که تجربه کاربری میباشد که بیشتر بر روی رنگ‌ها و تایپوگرافی یا این که طرح نوشته‌ها تمرکز دارااست. به عبارت دیگر، UI متشکل از کلیه مؤلفه‌هایی میباشد که قابلیت و امکان تعامل مخاطب با سیستم یا این که جنس ما‌را آماده می‌نمایند، ولی  UXدستاورد کلی استفاده کننده از تجربه خویش در تعامل با سیستم یا این که مال ماست. به صورت خلاصه، پباده سازی UI معمولاً ترکیبی از مورد ها پایین میباشد:
• طرح بصری؛ یعنی اکنون و هوا و حسی که پیرو انتقال آن هستیم و
• پباده سازی تعامل؛ یعنی شیوه کارایی طرح ما و تأثیر آن بر تعامل استفاده کننده با طرح و محتوا.
با بیان یک نمونه می‌اقتدار به طور کاملً تفاوت پباده سازی UI و UX را شعور کرد. در‌صورتی‌که فرض را بر این بگیریم که میخواهیم یک دکمه به طرحمان اضافه کنیم، پباده سازی UX روی این تمرکز می‌نماید که دکمه متبوع را در کجا قرار بدهد تا استفاده کننده بتواند آن را به سادگی پیدا نماید؛ ولی پباده سازی UI بدین فکرمی‌کند که چطور می‌اقتدار دکمه مزبور را زیباتر و جالب‌خیس کرد تا مخاطب به فشردن یا این که لمس آن تمایل پیدا نماید.
 

  • ۹۹/۰۵/۲۶
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی