مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


نمونه هایی از نگارش متا دیسکریپشن
ما از یک‌سری وب سایت برای دسته بندی مثالها به کارگیری کرده ایم. که مهم‌ترین آن‌ها وب لاگ yaost است.  سئو سایت  Yoast ساخت و ساز نمایند افزونه بهینه سازی برای یکی دوست داستنی ترین قابل انعطاف افزارهای رئیس محتوای متن گشوده میباشد. گزینش این وب لاگ برای بیان نمونه قادر است راهنمای بسیار خیر برای تایپ کردن توضیحات مطلوب برای صفحه ها باشد. وب سایت دیگری که مرجع کل بهینه سازی کاران در سراسر جهان می‌باشد، وبسایت webmasters.googleblog.com میباشد، که بلاگ قانونی گوگل برای اطلاع مخاطبان از تغییرات و روش عملگرد الگوریتم های گوگل میباشد. این وب سایت مانند کتاب مقدسی برای هر seo عمل میماند، که هر روز می بایست به آن مراجعه نماید و مطالب آن را بخواند. نکته قابل توجه در رابطه این وب سایت این میباشد که‌این تارنما در سال 2009 اعلام کرده بود، که توضیحات تارنما در الگوریتم های گوگل برای گزینش جای یک وبسایت در نتیجه ها کاوش اثری ندارند. بلکه رابطه در میان این توضیحات و محتوا میباشد که سبب ارتقا نرخ کلیک وب سایت ها گردیده و درجه تارنما ها را در حاصل کاوش ارتقا می‌دهد.

1- رعایت ارتفاع مطلوب برای توضیحات
به تصویر پایین نگاه فرمایید در اولی مورد تعداد کاراکتر توضیحات 30 کارکتر میباشد و در دومی مورد تعداد کاراکتر توضیحات ورقه 76 کاراکتر بوده میباشد که گوگل فقط 29 کاراکتر آن را اکران می دهد. ما از 76 کاراکتر در توضیحات گوگل در همین نوشته ی علمی سخن کرده بودیم. البته در کار میتوان روئت کرد که در اکثر اوقات مورد ها در نتیجه ها گوگل توضیحات وبسایت ها از 40 کارکتر بیشتر نمی‌شود. میتوان روءیت کرد، که به طور تقریب همگی تارنما هایی که توضیحاتی بیشتراز 40 کاراکتر داشته اند، محتوای توضیحات شیت آن‌ها به وسیله گوگل شکسته شده‌است. براین اساس شایسته ترین طرز برای گزینش تعداد کاراکتر نگاه به الان اکران توضیحات تارنما بوسیله گوگل میباشد. یکی دلایلی که گوگل ممکن میباشد، نصیب توضیحات تارنما را برای اکران گزینش نکند طولانی بودن آن میباشد. گوگل در فعالیت در بیشترین شرایط 76 کاراکتر از متن توضیحات را به شما نشان خواهد بخشید. به این ترتیب از این عدد بالاتر نروید، البته همان گونه که گفتیم بهتر میباشد از تعداد کمتر از 40 کارکتر به کارگیری نمایید.

2- متن توضیحات را بصورتی بنویسید که استفاده کننده را به عملی تشویق نماید:
در تصویر پایین می‌بینید که در متن توضیحات کاغذ یوزرها را به تلاوت متن تشویق نموده است. می توانید این عمل را با یک سوال و جواب انجام دهید. به عنوان مثال : آیا می‌خواهید یک تارنما با فروش بالا داشته باشید؟ مقاله ها بازاریابی ما‌را دنبال فرمایید. و با راهکارهای صدها مشتری غالب ما آشنا گردید. عباراتی مانند این، سبب می‌گردد که وبسایت شما حتی فارغ از آنکه سکو یک گوگل را داشته باشد کلیک بیشتری اخذ نماید.

3- استعمال از CTA
فراخوانی برای انجام خرید، مانند عبارت شرایط فعلی این محصول را به بها ... خریداری فرمایید. و یا این که تخفیف برای خرید تا 24 ساعت آینده 20% و مانند آن معمولا روی دکمه های خرید موجب ارتقا فروش یک جنس می‌شود. در نوشته‌ی علمی Call to actionچیست و چه گونه یک CTAتاثیر گذار پباده سازی کنیم؟بصورت بی نقص در رابطه روش ساخت و ساز یک CTAموثر سخن کرده ایم. میتوان CTAرا در قسمت توضیحات کاغذ اضافه کرد، تا یوزرها تمایل بیشتری به کلیک روی برگه داشته باشند.

4- استعمال از محتوای ساختاری در توضیحات
محتوای ساختاری، محتوایی میباشد که خصوصیت های یک متاع و یا این که یک سرویس را ذکر میکند، وقتی که در یک مغازه به ورقه توضیحات مال می رویم، محتوایی که مشاهده می‌کنیم، محتوای ساختاری برای آن جنس است. میتوان در توضیحات یک برگه از این نوع محتوا برای ارتقا واحد سنجش کلیک یا این که CTRاستفاده کرد.

5- توضیحات دارنده لغت ها کلیدی
همان طور که گفتیم اهمیت توضیحات در ارتباطش با محتوای کاغذ است. یکی بزرگترین نکات برای نگارش توضیحات یک برگه به کارگیری از کلمه ها کلیدی در توضیحات میباشد. سفارش می دهیم کلمه و واژه کلیدی مهم را در اولِ توضیحات خویش به کارگیری فرمائید.

 

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، عبارات کلیدی در توضیحات به وسیله گوگل بصورت پر رنگ (بولد) اکران داده می‌شوند. این قضیه منجر دقت بیشتر به‌این لغات بوسیله استفاده کننده میشود و در صورتی‌که هنگام تنظیم محتوا به رابطه در بین محتوا و عبارات کلیدی دقت موردنیاز را داشته باشید. این مورد یوزرها وبسایت شما‌را ارتقا خواهد اعطا کرد.

متا دیسکریپشن را در کجاها می‌ بینیم؟
متا توضیحات را معمولا در کاغذ حاصل جستجوی گوگل و هنگام بازنشر لینک و پیوند وبسایت در کانال‌های اجتماعی مانند توییتر و رخ‌بوک می بینیم. 

متا تگ توضیحات چه می‌ نماید؟
توضیحات متا یک تگ  HTMLاست که در کد کاغذ وارد میشود. مقصود از  این توضیحات ترغیب یوزرها به کلیک کردن بر روی لینک و پیوند تارنما شماست. به ذکر دیگر، توضیحات متا هدفشان بالا بردن نرخ کلیک از سمت موتورهای کاوش گر میباشد. موتورهای کاوش گر بارها اعلام کرده‌اند که توضیحات متا هیچ‌سیرتکامل تاثیری بر مرتبه وب سایت ندارند و از آنها به کار گیری نکنید؛ البته توضیحات متا تاثیر غیرمستقیمی دارا هستند: گوگل با به کارگیری از نرخ کلیک (CTR) وبسایت شما، متوجه ترازو محبوبیت وبسایت شما می‌گردد و موجب ارتقای مرتبه وب سایت شما میگردد. به همین استدلال، متا توضیحات هنوز اهمیت داراست.

خصوصیت‌های متا توضیحات خوب چه می باشد؟
1.        تعداد کاراکترها : تعداد کاراکترها در بی نقص و درست نشان داده شدن توضیحات متای وبسایت شما تاثیر دارااست. معمولا ۱۵۵تا ۱۶۰کاراکتر عدد ایده الی برای متا تگ توضیحات میباشد؛ ولی فراموش نکنید که گزاره‌بندی درست توضیحات متا اهمیت متعددی داراست. بهتر میباشد از اعداد و ارقام استعمال نکنید و لغت ها کلیدی را بی‌مقصود در توضیحات متا متوالی ستون نکنید.
2.        محتوای جالب : متا توضیحات اصولا دعوت‌طومار‌ای به تارنما شماست، ولی قرار وجود ندارد با تعریف‌های به دور و دراز، یوزرها را وسوسه فرمایید. مهم ترین و ارزشمندترین سرفصل‌ها را به طور مربوط به به کارگیری از یک‌سری واژه و کلمه کلیدی اساسی، در متا تگ توضیحات درج نمایید.
3.        گنجاندن مورد فراخوان : مورد فراخوان(CALL TO ACTION) یکی‌از ترفندها برای ترقیب کردن یوزرها به تارنما میباشد. شما با به کارگیری از این مورد در توضیحات متا میتوانید بخشی از مقاله را ذکر کرده و یوزرها را به ورود به سایتتان ترغیب فرمائید. عباراتی مثل «بیشتر بدانید»، «به طور بدون‌پول مقاله را اخذ نمائید» و لغت ها شبیه، موثر خواهد بود.
4.        واژه و کلمه کلیدی هدفمند : اعتنا داشته باشید که در‌حالتی که واژه و کلمه کلیدی کاوش گردیده به وسیله یوزرها با بخشی از متن متا تگ توضیحات مطابقت و همخوانی داشته باشد، گوگل رغبت متعددی به استعمال از آن و پر رنگ کردن توضیحات متا در نتیجه ها کاوش دارااست. براین اساس نرخ کلیک وبسایت خویش را بالا می برید.
5.        پررنگ‌کردن خصوصیت فرآورده یا این که سرویس ها : در حالتی که در حوزه تکنولوژی فعالیت میکنید، تاکید و پررنگ‌کردن خصوصیت‌های خاص فرآورده، قیمت ارزان و خصوصیت‌هایی از این دست، ترفند خیر و خوبی برای ترغیب یوزرها میباشد. همت فرمایید مهمترین و مفیدترین داده ها را در متا تگ توضیحات درج نمائید تا برای کلیک کردن بر روی لینک و پیوند وبسایت شما، یوزرها لحظه‌ای درنگ نکنند.
6.        منطبق محتوا : مهمترین خصوصیت متا توضیحات، هم خوانی با محتوای برگه میباشد. این مسئله از آن جهت اهمیت دارااست که گوگل از بی‌رابطه بودن متا با محتوای وب سایت شما آگاه میگردد و در شکل تخلف، وبسایت شمارا پنالتی می‌نماید.
7.        منحصربه شخص بودن : برای هر کاغذ تگ متا توضیحات مخصوص بنویسید، در غیر این شکل تجربه کاربری وب سایت شما در گیر مشکل می شود .
8.        نسخه برداری نکنید : از درج توضیحات متا به طور نسخه برداری گردیده، پرهیز کنید و کارایی نمائید توضیحات متا را از جدید بنویسید.

چه وقتی نیازی به تایپ کردن متا تگ توضیحات وجود ندارد؟
منطق قاضی بر seo به شما حکم می‌نماید که مدام برای صفحه های تارنما خویش، متا توضیحات‌ خوب بنویسید؛ ولی مدام نیاز به انجام این عمل وجود ندارد. در‌صورتی‌که مطلبی که در یک ورقه قرار داده‌اید، یک‌سری واژه کلیدی را غرض خویش قرار داده میباشد، بهتر میباشد توضیحات متا را ننویسید و این فعالیت را به عهده موتورهای کاوش بگذارید. زیرا هنگامی که اینترنت مسترها در کد کاغذ لغت ها کلیدی را مشخص و معلوم می‌نمایند، موتورهای کاوش از سایر کلمه ها که کلمه ها کلیدی شبیه را دارا هستند، به کار گیری می‌نمایند تا یوزرها را به تارنما شما هدایت نمایند. به این ترتیب ممکن میباشد با دقت بر روی یک کلمه و واژه کلیدی، نصیب بزرگی از یوزرها را از دست بدهید. فراموش نکنید در حالتی‌که که از تگ توضیحات متا برای شیت خویش به کارگیری نمیکنید، او‌لین گزاره جان دار در متن شما، موتورهای کاوش را هدایت می‌نماید. 

چرا می بایست از متا تگ توضیحات (متا دیسکریپشن) به کارگیری کنیم؟
با اعلان گوگل بر طبق اینکه دیگر سکو وب سایت‌ها بر پایه ی متای توضیحات تغییر تحول نمی‌نماید، شاید بعضی متخصصان seo با خویش بگویند «زمانی این توضیحات در الگوریتم جایگاه بندی به حساب آوردن نمی شوند، چرا از آنان استعمال کنیم؟» جواب به‌این پرسش معمولی میباشد: شما بایستی توضیحات متا را فاکتوری در ارتقاء نرخ تبدیل در حیث بگیرید. تارنما MOZسه استدلال معمولی برای به کار گیری از متا تگ توضیحات را چنین بیان می‌نماید:
1.        کلمه ها کلیدی در حاصل کاوش پررنگ میشوند: کلمه ها کلیدی جانور در توضیحات متا، به شما یاری می‌نماید تا به بازدیدکنندگان محتوای کلی ورقه را اطلاع دهید. لغات کلیدی در توضیحات متا به وسیله موتورهای جستجوBold  می شود و به ارتقا نرخ کلیک تارنما شما یاری می‌نماید.
2.        کانال‌های اجتماعی از آن به کار گیری می‌نمایند: هنگامی که محتوای شما در کانال‌های اجتماعی مانند جی پلاس، توییتر، رخ‌بوک و… به اشتراک گذارده می شود، توضیحات متا به سایرین یاری می‌نماید که محتوای وب سایت شما‌را دریابند. در صورتی‌که که محتوای هدفمندی تهیه و تنظیم نکرده باشید و برگه متبوع متا توضیحات نداشته باشد، گزاره نخستین متن تحت عنوان متا تگ توضیحات نشان داده میگردد. به این ترتیب به تایپ کردن توضیحات متا برای صفحه ها خویش، اهمیت بدهید.
3.        از توضیحات متا وبسایت شما در social bookmarking network  به کار گیری می‌گردد: کانال‌های اجتماعی زیادی برای تبادل لحاظ و نشان‌کردن مطالب اثر گذار وجود دارااست که مطالب اثرگذار و اساسی در منطقههای متعدد در ان آرم‌گذاری میگردند. برای مثال My سئو Community، Digg وBizSUgar  از این کانال‌ها می‌باشند. توضیحات متای تارنما درین کانال‌ها قابل ادیت کردن میباشد البته بهتر میباشد متا تگ توضیحات را موثر و خلاصه بنویسید تا ناچار به ادیت آن نباشید؛ چون طبیعی میباشد که کنترلی بر مطالب بازنشر گردیده از وبسایت خویش نداشته باشید.
 

  • ۹۹/۰۶/۰۱
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی