مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

 سئو سایت


محتوای تکراری چه است؟
هر شیت ، نوشته ، عکس و یا این که هر نوع فایلی با یک نشانی منحصر به اسم نشانی URL در وب مشخص و معلوم می‌گردد. محتوای تکراری محتوایی میباشد که در بیشتراز یک نشانی URL ظواهر خواهد شد.
تاثیر محتوای تکراری بر seo تارنما چه می باشد؟ درصورتی که چه از دید فنی مجازاتی برای محتوای تکراری نیست، محتوای تکراری میتواند گه گاه بر روی مرتبه بندی موتورهای کاوش تاثیر بگذارد. زمانی یک محتوا در بیشتراز یک نشانی URL تکرار شده‌است، تصمیم گیری برای موتورهای کاوش فعالیت دشواری میباشد که تشخیص دهند کدام ورژن به کوئری کاوش دارای ربط خیس میباشد.

چرا محتوای تکراری اهمیت دارااست؟

برای موتورهای کاوش

محتوای تکراری می‌تواند سه مورد مهم را برای موتورهای کاوش ساخت و ساز نماید:

آن ها نمی دانند کدام ورژن را در SERP اکران دهند و کدام ورژن را از SERP حذف نمایند.
آن‌ها نمی دانند که آیا شاخص های پیوند ( اعتماد, اعتبار، متن anchor و …) را به یک ورقه هدایت می نماید یا این که آن را میان یکسری ورژن مستقل نگه میدارد.
آن ها نمی انند کدام ورژن برای جایگاه بندی نتیجه ها کوئری مطلوب میباشد.
برای مالکان تارنما

وقتی که محتوای تکراری ظواهر می‌شود، ممکن میباشد صاحبان وب سایت از حیث جایگاه بندی و ترافیک در گیر زیان و زخم شوند. این ضررها اکثر اوقات از دو ایراد اساسی ناشی می‌شود:

برای ارائه شایسته ترین سود کاوش، موتورهای کاوش به تدریج تعدادی ورژن از به عبارتی محتوا را اکران خواهند بخشید. به این ترتیب بدون چاره خواهند شد احتمال زیاد شایسته ترین سود را تعیین نمایند. که‌این موجب می‌گردد بقیه نسخ در حاصل کاوش به دیده نیایند.
دستمزد مالکیت پیوند روشن خیس کار می نماید چرا‌که بقیه وبسایت ها نیز بایستی در میان محتوای تکراری یکی‌از را تعیین نمایند. به مکان کلیه لینک و پیوند های داخلی روی یک تکه از محتوا تاکید می نماید، به محتواهای چندگانه پیوند می‌دهند و بنابراین حقوق و دستمزد مالکیت پیوند را فی مابین ورژن های تکراری بسط می‌دهند. ازآنجاکه وجود لینک و پیوند های داخلی یکی‌از فاکتورهای درجه بندی در موتورهای کاوش میباشد، این آیتم میتواند بر امکان چشم شدن یک تکه از محتوا در موتورهای کاوش تاثیر بگذارد.
فیض: یک تکه از محتوا نمی تواند به چشم شدن در موتورهای کاوش سبب ساز گردد.

 

مسائل مرتبط با محتوای تکراری به چه شکل رخداد می افتد؟

در اکثر موردها صاحبان وب سایت عمدا محتوای تکراری ساخت نمی‌کنند. البته این به آن معنا وجود ندارد که‌این مسئله بیرون از در اختیار گرفتن میباشد. طبق آمارها، 29 درصد محتوای اینترنت از محتوای تکراری درست شده میباشد.

بیایید به بعضی از متداولترین روشهای تولید محتوای تکراری که به طور ناخواسته انجام می‌گیرد نگاهی بیندازیم:

تغییرات URL
پارامترهای URL، مانند ردیابی کلیکی و بعضی کدهای تجزیه و آنالیز، قادر است باعث به ساخت‌و‌ساز نقص‌ محتوای تکراری خواهد شد. این آیتم خیر صرفا می‌تواند بوسیله خویش پارامترهای URL شکل بگیرد، بلکه قادر است از حیث ترتیب پارامترها در URL نیز ساخت خواهد شد.

مثلا:

www.widgets.com/blue-widgets?c…
یک تکرار از
www.widgets.com/blue-widgets?c…&cat=3″ class=”redactor-autoparser-object”>www.widgets.com/blue-widgets و همینطور یک ورژن تکراری از
www.widgets.com/blue-widgets?cat=3&color=blue
میباشد.

به صورت شبیه، session ID ها یکی عارضه ها بروز محتوای تکراری میباشد. این واقعه هنگامی چهره می‌دهد که به هر کاربری که از یک URL معین در وبسایت بازدید می نماید، یک session ID متعدد که در URL ذخیره می‌شود تخصیص یابد.

 

ورژن های سازگار با چاپگر هنگام ایندکس شدن ورژن های چندگانه از صفحه های، می‌توانند باعث به بروز خطاها محتوای تکراری شوند.

نکته ای که وجود دارااست این میباشد که تا حد قابلیت و امکان از افزودن پارامترهای متفاوت به URL یا این که ساخت‌و‌ساز ورژن های شبیه URL در تارنما دوری نمائید.

HTTP در قبال HTTPS یا این که WWW در قبال صفحه ها فاقد WWW
در صورتیکه تارنما شما دارنده ورژن های جدا از www.site.com و site.com میباشد و محتوای هر دو نخسه یکی از میباشد، این قضیه سبب به ساخت محتوای تکراری برای هرمورد از صفحه ها وب سایت میگردد. این مسئله در امر ورژن های http:// و https:// نیز صحت می نماید.

محتوای نسخه برداری گردیده
محتوا خیر تنها دربرگیرنده پست ها وب لاگ و سرمقاله میباشد که دربرگیرنده صفحه های معرفی تولیدها نیز می گردد. در صورتی تعدادی تارنما یک کالا شبیه را به فروشمی رسانند و تمامی آن‌ها از توضیحات تولید کننده استعمال می نمایند، این مسئله باعث بروز محتوای تکراری در سراسر وب می گردد.

شیوه رفع نقص‌ محتوای تکراری
برای رفع ایراد محتوای تکراری یک راه‌حل مهم وجود دارااست: “معلوم نمایید کدام یک از ورژن های تکراری ورژن اساسی و درست میباشد. ”

هر وقت محتوای سایتی در URLهای متعدد اکران داده گردد، بایستی برای موتورهای کاوش ورژن مهم تمجید گردد. سه طریق برای انجام این عمل وجود دارااست: استعمال از ریدایرکت 301 به URL درست، به کار گیری از ویژگی rel=canonical، یا این که به کارگیری از ابزار parameter handling در گوگل سرچ کنسول.

ریدایرکت 301
در اکثری از مورد ها، شایسته ترین روش برای جنگ با محتوای تکراری، تهیه و تنظیم کردن ریدایرکت 301 از شیت محتوای تکراری به ورقه مهم محتواست. در این‌حالت رقابت در میان صفحه های با محتوای تکراری از فی مابین می رود و یک کاغذ تحت عنوان شیت اساسی محتوا به موتورهای کاوش معرفی میشود.

Rel=”canonical”
نحوه دیگر برای رویا رویی با محتوای تکراری استعمال از ویژگی rel=canonical می‌باشد. این ویژگی به موتورهای کاوش میگوید که بایستی با این کاغذ تحت عنوان یک شیت نسخه برداری گردیده از یک نشانی URL معلوم خلق خواهد شد. و همگی شاخص های محتوا و مرتبه بندی که موتورهای کاوش به‌این شیت اعمال کرده اند می بایست به یک نشانی URL معلوم تخصیص داده گردد.

ویژگی rel=canonical بخشی از کد HTML میباشد که در نصیب head ورقه اینترنت به صورت پایین قرار می‌گیرد:

…[other code that might be in your document’s HTML head]……[other code that might be in your document’s HTML head]…

این شیوه شبیه ریدایرکت 301 میباشد با این تفاوت که زیرا ریدایرکت 301 در سرور انجام می‌گیرد و ویژگی rel=canonical در هنگام اجرای کد HTML و روی وب سایت اجرا میشود براین اساس سرعت بیشتری در پیاده سازی داراست.
 

  • ۹۹/۰۶/۲۴
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی