مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


Mobile Usability در سرچ کنسول تازه یکی‌از نصیب‌های اصلی آن میباشد که به محاسبه  سئو سایت  امکان به کار گیری از تارنما در تلفن‌های یاروهمدم می پردازد. سرچ کنسول تازه گوگل حق تقدم ایندکس صفحه های را بر مبنای امکان به کارگیری در تلفن‌های همپا تهیه و تنظیم نموده است. این موضوع با دقت به ارتقا به کارگیری از موبایل‌های هوشمند قابل پیش‌بینی بود با این اکنون سبب ساز شد بخش اعظمی از تارنما‌ها مجبور شوند ساختارهای خویش را بهبود ببخشند. اکنون این مورد در seo اهمیتی حیاتی پیدا نموده است.

در‌این نوشته‌ی علمی به ارزیابی قسمت Mobile Usability و روش فعالیت با آن میپردازیم و ارورها یا این که خطاهایی را که ممکن میباشد در این مورد با آنان مواجه گردید چک می کنیم.

بیشتر بخوانید :  یادگرفتن به کار گیری از قسمت performance در سرچ کنسول تازه
 خواسته از امکان به کار گیری در موبایل چه می‌باشد؟
خواسته از امکان به کارگیری در گوشی این میباشد که محتوای وبسایت در تلفن همراه به خیر اکران داده گردد و فعالیت با آن ریلکس باشد. این زمینه را نباید با پباده سازی نرم افزار موبایلی نادرست بگیرید. بعضا فکر‌می کنند درصورتی که برای تارنما‌شان یک برنامه اندروید و ios پباده سازی نمایند، امتیاز این قسمت را از سوی گوگل اخذ خواهند کرد. این طور وجود ندارد. داشتن نرم‌افزار موبایلی سود‌های فراوانی دارااست البته مکان باصرفه‌سازی ساختار وب سایت برای تلفن همراه را نمی‌گیرد.

ارتقا قابلیت و امکان استعمال در موبایل، به کدنویسی منعطف و ساختار ریسپانسیو یا این که برخورد‌گرای وب سایت برمی‌شود. در واقعیت می بایست وبسایت را به سیرتکامل‌ای پباده سازی فرمایید که خویش را با گوشی، تبلت و دسکتاپ و هر دستگاه دیگری سازگار نماید.

قسمت Mobile Usability در سرچ کنسول تازه


زمانی که روی آیتم Mobile Usability در سرچ کنسول کلیک نمائید با دو جعبه مواجه می شوید. جعبه نخستین نمودار اشتباهات و صفحه ها تاییدشده را نشان میدهد.

در بخش Errors یا این که ایرادات، می توانید تعداد و نمودار صفحاتی را که اکران آنها در گوشی با ایراد مواجه میگردد ملاحظه کنید. این نمودار تعداد ایرادات، تعداد صفحه های و تاریخ فیس دادن نادرست را نشان میدهد.

با کلیک روی بخش Valid تعداد و نمودار صفحاتی را می بینید که از حیث امکان استعمال در تلفن همراه مشکلی نداشته‌اند و تایید گردیده‌اند. اعتنا داشته باشید که‌این عدد به معنای این وجود ندارد که صفحه ها دیگر رد گردیده‌اند و ایندکس نمی شوند. پروسه آنالیز صفحه ها بوسیله گوگل مقطع میبرد. ممکن میباشد تنی چند از صفحه های هنوز آنالیز نشده باشند. در بخش سمت راست بالای برگه میتوانید تاریخ نهایی به روز داده ها را ملاحظه کنید.

در جعبه دوم و پایین تیتر Details می توانید جزئیات خطاهایی که در وبسایت صورت داده میباشد برررسی فرمایید. درین بخش مشکلات فهرست گردیده‌اند و با کلیک روی هر کدام از آنها می توانید آنالیز فرمایید که‌این اشتباه در چه صفحاتی فیس داده میباشد. فهرست ایرادات را در‌پی به طور مفصل ارزیابی میکنیم.

قسمت Details آیتم دیگری به اسم Mobile Friendly Pages  دارااست. برای این که بتوانید این قسمت را ملاحظه کنید بایستی در جعبه بالایی روی آیتم Valid کلیک کرده باشید. درین نصیب میتوانید پیوند‌هایی را که در گوگل تلفن همراه ایندکس گردیده‌اند ملاحظه کنید. در نصیب سمت راست بالای ورقه تاریخ آخری آپدیت رسانی داده ها این گزارش روایت شده میباشد.

در‌این بخش میتوانید شرایط یک کاغذ را در لحظه آنالیز فرمائید. کافی میباشد روی یک لینک و پیوند کلیک و بعد از آن  مورد  TEST LIVE PAGE  را تعیین فرمایید. بعداز چندین دقیقه گوگل موقعیت فعلی ورقه را از دید سازش با گوشی به شما نشان میدهد.

گهگاه ممکن میباشد در نصیب بالای شیت با پیغام page loading issues مواجه گردید. این پیغام یعنی برخی از پوشه‌های وبسایت ممکن میباشد در لود اختلال ساخت‌و‌ساز نمایند. این پیام بیشتر در خصوص صفحاتی چشم میشود که مشتمل بر فولدر‌های JS یا این که CSS باشند.

بیشتر بخوانید :  راهنمای بدون نقص نصیب Manual Action در سرچ کنسول تازه
خطاهای نصیب Mobile Usability در سرچ کنسول نو


در‌این نصیب به چک خطاهایی می پردازیم که ممکن میباشد در قضیه امکان به کارگیری در موبایل با آن مواجه گردید:

خطای Flash usage
این غلط در Mobile Usability در سرچ کنسول تازه به به کار گیری از پوشه‌های نشانه گر در صفحه ها اشاره دارااست. اکثری از مرورگرهای گوشی توان شناسایی صفحاتی را که مبنی بر مکان نما پباده سازی گردیده‌ باشند، ندارند. بدین ترتیب یوزرها تلفن همراه نمی‌توانند محتوای باطن مکان نما، کارتن و لینک و پیوند‌هایی که در آن پوشه وجود دارااست را ببینند. به همین ادله گوگل پیشنهاد می‌نماید برای اکران کارتون و افکت‌های تصویری، به مکان اشاره گر از ابزارهای جدیدتر به کارگیری فرمایید.

 خطای Viewport not configured
سایز برگه اکران دستگاه‌های متفاوت مختلف میباشد. به همین برهان می بایست با به کارگیری از تگ Viewport به مرورگرها بفهمانید صفحه ها را برای هر دستگاه در چه اندازه‌ای اکران دهند. در صورتیکه از تگ Viewport به کارگیری نکرده باشید با این اشتباه مواجه می شوید.

خطای  Fixed-width viewport
چنانچه برای پباده سازی صفحه های از پهنا یکسان و اثبات به کارگیری کرده باشید، با این غلط در نصیب Mobile Usability در سرچ کنسول نو مواجه میشوید. این نادرست یعنی کاغذ متبوع در همه پلتفرم‌ها با یک اندازه اثبات چشم می‌گردد و عکس العمل‌گرا وجود ندارد. برای رفع این اشتباه می بایست از تگ Viewport به کارگیری و اندازه را برای هر دستگاه به طور جدا معلوم نمایید.

خطای Content not sized to viewport
در‌حالتی که بازدیدکننده‌ها برای دیدن صفحه های وب سایت شما بدون چاره باشند به طور افقی اسکرول نمایند، با این غلط مواجه میشوید. این رخداد وقتی چهره می دهد که از اندازه‌های اثبات CSS استعمال کرده باشید یا این که سایز عکس‌ها بیش تر از حد وسیع باشد.

برای رفع این اختلال بایستی اندازه صفحه ها را با تگ viewport به طور نسبی گزینش نمائید و سایز عکس‌ها را هم به اندازه‌ای کاهش دهید که استفاده کننده سوای نیاز به اسکرول افقی به راحتی بتواند آنها‌را ببیند.

خطای Small font size در Mobile Usability در سرچ کنسول تازه
بعد از این که اندازه صفحه های را برای دستگاه‌های متفاوت باصرفه کردید، بایستی به فونت متون نیز دقت نمائید. مخاطب بایستی بتواند مطالب وبسایت را سوای نیاز به زوم کردن بخواند. در غیر این شکل با این غلط مواجه میشوید.

خطای Touch elements too close
در حالتی که پیوند‌ها و منوهای شیت تارنما بیشتراز حد به هم مجاورت باشند و انگشت مخاطب هنگام تعیین یک آیتم به آیتم‌های دیگر هم عکس العمل نماید، در قسمت Mobile Usability در سرچ کنسول تازه با این غلط مواجه میشوید. برای رفع آن، می بایست منوها را با مسافت مطلوب پباده سازی و تهیه و تنظیم فرمایید که یوزرها تلفن همراه هم با آن شل باشند.

خطای Interstitial usage
زمانی که با گوشی به برخی از وبسایت‌ها رمز می زنیم، پنجره‌ای به طور پاپ آپ گشوده می گردد که یوزرها را به به کار گیری از برنامه موبایلی دعوت می‌نماید. از لحاظ گوگل این فعالیت به یک تجربه کاربری غیر مطلوب باعث می‌گردد. در اکثر مواقع بستن این پنجره‌ها نیز سخت میباشد.

درصورتی که با این خلل مواجه شدید، در آغاز پاپ آپ را حذف نمایید و آن گاه از طریق‌های دیگری برای معرفی برنامه به یوزرها به کارگیری فرمائید. طریق‌هایی مانند به کارگیری از بنرهای منحصر به فرد تلفن همراه، بنرهای منحصر به فرد مرورگر کروم یا این که معرفی بی واسطه نرم‌افزار به گوگل و App indexing.

نکات نهایی

برطرف کردن کلیه ایرادات ممکن وجود ندارد و برخی اوقات نیازی هم بدین فعالیت نیست ولی بایستی اشتباهات را پایین لحاظ داشته باشید، جزئیات آن ها را تحلیل فرمائید و نسبت به تصحیح موردها اصلی و تاثیرگذار مبادرت نمائید.
توجه داشته باشید که در بخش Mobile Usability در سرچ کنسول تازه صرفا می توانید ارورها را ملاحظه کنید و قابلیت رفع آنها را از این طرز نخواهید داشت. برای رفع مشکلات می بایست مستقیما از روش تصحیح کدها و تگ‌های تارنما خویش فعالیت نمایید.
 

  • ۹۹/۰۸/۲۶
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی