مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


معیارهای اندازه گیری Search Analytics در گوگل وبمستر 
معیارهای اندازه‌ گیری که در‌این قسمت از سرچ کنسول برای داده‌ های سئو سایت  توده‌ آوری‌ گردیده احتساب و ارائه می‌ شود مشتمل بر چهار مورد تحت است:

Clicks
کلیک‌ ها کل تعداد دفعاتی میباشد که افراد بر روی پیوند‌ هایی از وبسایت که در لیست نتیجه ها کاوش گوگل اکران داده‌ شده‌است کلیک کرده‌اند و اما با هر کلیک به تارنما یا این که شیت موردنظر بیرون از برگه نتیجه ها کاوش گوگل هدایت گردیده‌اند.

دقت : کلیک‌ هایی که فرد را همچنان در درون لیست حاصل کاوش نگه میدارد، شمارش نمی‌ شوند (از جملهً کلیک‌هایی که فقطً حاصل کاوش یا این که شیوه اکران نتیجه ها را تغییر و تحول می‌ دهند) همینطور در شرایطی که فرد بر روی لینکی در نتیجه ها کاوش کلیک نماید و مجدداً به برگه حاصل کاوش برگردد و مجدد روی آن پیوند کلیک فرمائید، تنها به عبارتی کلیک رتبه اولیه، احتساب و شمارش میگردد.

دقت : در نتیجه ها مرتبط با برخی از جستجوها ممکن میباشد چندین تصویر کنار هم نیز که مرتبط با آن کاوش میباشند در لیست نتیجه ها اکران داده شوند؛ کلیک کردن بر روی این تصاویر، هیچ تأثیری در احتساب و شمارش تعداد کلیک‌ها در قسمت Search Analytics نخواهد داشت. وقتی که فرد بر روی هریک از این تصاویر کلیک نماید به شیت نتیجه ها کاوش تصاویر هدایت می شود، درحال حاضر در شرایطی که درین قسمت روی خویش تصویر یا این که روی لینک و پیوند “visit page” یا این که “view image” کلیک نماید، این کلیک احتساب و شمارش می‌شود.

اعتنا : در‌صورتی‌که در نتیجه ها کاوش روی لینکی کلیک خواهد شد که و آن لینک و پیوند فرد را به تعدادی نتیجه ها کاوش دیگر هدایت نماید، آن کلیک شمارش نمیشود. مانند کلیک های که بر روی knowledge graph گوگل انجام میگردد.

دقت : مقادیر مرتبط با تعداد کلیک و اکران‌ها در کنسول کاوش برای یک اپلیکشن صرفا هنگامی در به حساب آوردن می‌گردد که اکران لینک و پیوند در نتیجه ها کاوش مستقیماً اپلیکشن موردنظر را بر روی تلفن همراه افراد گشوده نماید. چنانچه پیوند اکران داده‌ گردیده تنها مخاطب را به وبسایت مربوطه یا این که به پیوند نصب آن اپلیکشن هدایت نماید در‌این‌صورت مقدار مرتبط با این معیارها به حساب آوردن و شمارش نخواهد شد.

دقت : بعضی مواقع لینکی که گوگل در نتیجه ها کاوش اکران می‌دهد با لینکی که افراد بعد از کلیک کردن به آن هدایت میگردند گوناگون میباشد. به‌تیتر نمونه در حالتی که ورقه‌ای از سایتی در دو ورژن گوناگون پیاده سازی گردیده باشد، یکی از به نشانی example.com/mypage برای کسانی که از کامپیوترهای رومیزی برای کاوش در اینترنت به کارگیری می نمایند و یکی از هم به نشانی m.example.com/mypage برای کسانی که از تلفن همراه های تلفن همراه استعمال می نمایند، ممکن میباشد صرفا لینک و پیوند اختصاصی ورژن های کامپیوتری در نتیجه ها کاوش برای هریک از این دو مجموعه اکران داده خواهد شد ولی متناسب با نوع دستگاهی که افراد در هم اکنون استعمال می‌باشند گوگل هرکدام را به ورقه مختص مرتبط با خودشان هدایت می‌نماید. در‌این‌صورت مقادیر مرتبط با تعداد کلیک‌ها و حتی تعداد اکران ها با دقت به لینک و پیوند آخرین که فرد به آن هدایت گردد احتساب و شمارش شود.

Impressions
تعداد اکران‌ها : این ترازو مرتبط با تعداد تمام دفعاتی میباشد که پیوند های یک تارنما در لیست نتیجه ها گوگل به اشخاص گوناگون اکران داده شده‌است. به‌ تیتر‌ نمونه تصویر مثال تحت که موقعیت استاندارد اکران در نتیجه ها کاوش گوگل میباشد و تنها مشتمل بر یک پیوند می‌ باشد نگاه نمائید:

هنگامی که فرد جستجویی در گوگل انجام میدهد و این سود نیز در برگه حاصل کاوش به وی اکران داده خواهد شد، مقدار مرتبط با تعداد اکران های (Impressions) این پیوند یک واحد اضافه می‌گردد. حتی در حالتی‌که اکران این سود در مرتبه ۱۰ گوگل، تحت شیت باشد و فرد هم شیت کاوش را ابداً اسکرول ننمایید و درنتیجه لینک و پیوند وب سایت را هم نبیند، همچنان مقدار مرتبط با این واحد سنجش یک واحد اضافه شود.

نکته : در صورتی در جستجویی که افراد انجام میدهند، پیوند متبوع در ورقه دوم گوگل باشد و وی شیت دوم را برای مشاهده گشوده نکنند، این فیض برای ترازو تعداد اکران ها به‌اکانت نیامده و شمارش نخواهد شد.

CTR
CTR  یا این که نرخ کلیک مخفف عبارت Click Through Rate و به معنای “نرخ کلیک نسبت به جایگاه” می‌ باشد و به طور خلاصه “نرخ کلیک” نامیده میشود. نرخ کلیک نشان‌دهنده کردار یوزرها در طی مشاهده لینکی از یک تارنما است و برابر میباشد با درصد تعداد کلیک صورت گرفته بر تعداد اکران های یک پیوند از وبسایت.

 هر کدام از کلمه ها کلیدی و یا این که عبارت‌های کاوش گردیده به وسیله یوزرها نرخ کلیک مختص خویش را داراست و می اقتدار نرخ کلیک مرتبط با هرکدام را به طور جدا از هم در قسمت Search Analytic روءیت کرد.

هرچه مقدار CTR فراتر باشد بهتر میباشد و این بدین معناست که افراد لینک و پیوند و مقاله تارنما را اثرگذار می داند و روی آن کلیک کرده‌اند. در سیستم تبلیغاتی گوگل (Google Adwords) این مقدار بسیار اصلی میباشد و وضعیت اکران و هزینه هر کلیک را میتواند ارتقا یا این که کم کند. هر چه این درصد بیشتر خواهد شد هزینه کلیک های تبلیغ کاهش مییابد و هر چه این درصد ذیل خیس بیاید هزینه هر کلیک بالا می‌رود. نرخ کلیک یکی‌از معیارهای اصلی در احتساب نمره کیفیت گوگل (Quality Score) میباشد. (نمره کیفیت مرتبط با هر کدام از کلمه ها تثبیت گردیده در سیستم تبلیغاتی گوگل میباشد و هر واژه و کلمه تثبیت گردیده در تبلیغ دارنده یک نمره کیفیت میباشد که حداکثر آن ۱۰ میباشد و واژه و کلمه یا این که عبارت کلیدی که نمره ۱۰ از ۱۰ کسب نماید دارنده شایسته ترین کیفیت ازنظر گوگل است. نمره کیفیت تأثیر بدون واسطه بر روی هزینه کلیک ها و منزلت اکران تبلیغ دارااست.)

همینطور درصد کلیک مرتبط با هرکدام از لغت ها کلیدی بیان کنده آن میباشد که کدام واژه و یا این که عبارت میتواند برای وبسایت و کسب و فعالیت پیروزی آمیز باشد و کدام نیاز به تصحیح دارااست.

Position
برگه حاصل در کاوش های گوگل مشتمل بر اشکال فیض های متفاوت و متفاوت میباشد. هر یک از نتیجه ها مستقل از اینکه اشکال مختلفی دارا‌هستند مبنی بر ترتیب و دکورا سیون شان در ورقه، دارنده یک شرایط عددی هستند. از جمله در تصویر مثال تحت هریک از نتیجه ها اکران داده ‌گردیده در کاغذ کاوش دارنده یک حالت هستند که در سوی چپ هر فیض با شماره‌گذاری ۱ الی ۶ معلوم‌شده‌است.
 

  • ۹۹/۱۰/۱۶
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی