مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


در شرایطی که رئیس یک وبسایت نو میباشید، آیا میدانید برای وب سایت خویش سئو سایت چه دامنه ای گزینش نمائید؟ کدام پسوند مطلوب وب سایت شما میباشد؟ گزینش پسوند دامنه چه تاثیری بر وب سایت شما دارااست؟ آیا پسوند دامنه بر سئوی شما اثر می‌گذارد؟ در‌حالتی که که پسوند تارنما خویش را عوض نمائید آیا به وب سایت شما جراحت میزند؟

درپی این نوشته‌ی علمی قصد داریم به سوال ها بالا جواب دهیم و به صورت ظریف تاثیر پسوند دامنه بر سئوی وبسایت را تحلیل کنیم.

دامنه چه میباشد؟

در ابتدائی ترین وضعیت می بایست بدانیم دامنه چه میباشد. دامنه (Domain) یا این که به عبارتی دامین، در وب به اسم منحصر گفته می گردد که برای هر وب سایت منحصر میباشد که برای دسترسی به هر سایتی می بایست اسم دامنه وبسایت را در وب سرچ نمائید.

دامنه یک وبسایت، شبیه نشانی یک خانه میباشد. همانگونه که برا کشف کردن منزل بایستی نشانی داشته باشید تا آن را پیدا فرمایید برای دسترسی به یک وبسایت هم می بایست نشانی اینترنتی آن را جست و جو نمائید.

در مجموع یک دامنه از سه بخش گوناگون درست شده میباشد که با نقطه (دات) ازهم غیر وابسته میگردند. نصیب اولیه مشخص و معلوم کننده ماهیت تارنما میباشد (WWW). نصیب دوم، اسم دامنه میباشد که به عبارتی اسم وبسایت میباشد (مانند momtazserver) و نصیب انتها یا این که به عبارتی پسوند دامنه نشانگر نوع تارنما میباشد(مانند .Com).

در نوشته ی علمی تعیین دامنه وبسایت برای شما یادگرفتن شیوه گزینش یک دامنه مطلوب را قرار داده ایم.

اشکال پسوند دامنه
پسوندهای موضوعی دامنه سطح بالا (TLDs:Top Level Domains) میتوانند یک دامنه سطح بالای همگانی (GTLD) یا این که یک پسوند کشوری (ccTLD) یا این که ترکیبی از این دو باشد.

در‌پی به ارزیابی تعدادی پسوند پر کاربرد میپردازیم:


پسوند COM:  جزو پرکاربرد ترین پسوندها برای دامنه تارنما میباشد. این پسوند به معنای تجاری میباشد و برای اشخاص حقیقی وواقعی و حقوقی قابل تصویب میباشد.
پسوند NET: مخفف کلمه و واژه Network به معنای کانال میباشد و بیشتر گزینه استعمال وب سایت هایی میباشد که در مورد کانال های اینترنتی و کانال های آگهی عمل دارا‌هستند.
پسوند Org: به معنای سازمان و تشکیلات میباشد و عموما برای سازمان ها و شرکت های غیرانتفاعی که بعضی غیر تجاری یا این که حتی تجاری میباشند آیتم استعمال قرار میگیرد.
پسوند gov: مختصر کلمه و واژه government میباشد به معنای دولت و بیشتر مرتبط با وبسایت ها و ارگانهای دولتی است.

پسوند edu: در وب سایت های آموزشی و تعلیمی از پسوند edu به کارگیری می گردد که‌این پسوند مخفف کلمه و واژه education  میباشد.
پسوند biz: مخفف واژه و کلمه business  یعنی کسب و کار میباشد که در تارنما های تجاری و شغلی و سرویس ها مرتبط با بیزنس الکترونیک از این پسوند به کار گیری می‌شود.
پسوند int: برگرفته از واژه و کلمه international در معنای دربین المللی میباشد که مرتبط با وب سایت ها و سازمانهای دربین المللی میباشد.
پسوند ir: این پسوند برای وب سایت های اهل ایران به کارگیری می‌شود و تصویب این پسوند به وسیله کسانی که مقیم کشور‌ایران میباشند شکل می‌گیرد.
برای بقیه سازمان ها یا این که موسسه ها داخلی و ارگان های دولتی با افزودن مخفف به ir. پسوندهای خاص ساخته می‌گردد مانند پسوند ac.ir. و co.ir. و sch.ir. و net.ir. و gov.ir. و org.ir. و id.ir. .

آیا پسوند دامنه بر روی سئوی یک وبسایت تاثیر داراست؟
بر پایه ی حیث سنجی نو moz معین گردیده‌است که بسط دامنه تاثیر پاره ای در مرتبه بندی سایت ما داراست و به طور بی واسطه بر روی آن اثر نمی گذارد. البته هنوز تماما و قطعی نمی اقتدار در این باره لحاظ اعطا کرد. البته بایستی بدانیم که:


گزینش اسم دامنه و پسوند دامنه مطلوب بسیار وسیع میباشد. بهتر میباشد موضوعات مطلوب با محتوا و پسوند نیز متناسب با قضیه و و ناحیه جغرافیایی باشد.
کیفیت یک تارنما ادله مهمی در سئوی وب سایت میباشد. پس بهتر میباشد تمرکز خویش را روی محتوا و کیفیت وب سایت بگذارید تا اینکه ذهن خویش را مشغول گزینش پسوند وبسایت فرمائید.
پسوند کشورها یک تعیین هوشمندانه برای پسوند وبسایت میباشد. به صورت نمونه در صورتیکه قصد بسط تجارت خویش در کمپانی یک مرزو بوم دارید تعیین پسوند مطلوب برای به عبارتی مرزوبوم قادر است به سئوی تارنما یاری دهد.
گوگل تاکید داراست که پسوند دامنه مزایای مرتبه بندی در دامنه های سنتی com.  یا این که org. را تغییر تحول نخواهد بخشید. ولی بهتر میباشد اندیشه کنیم که می‌تواند تاثیر غیر مسقیم داشته باشیم.
پسوند دامنه میتواند تغییر‌و تحول نماید
اکثرا یوزرها بر پایه ی فرمت دامنه و پسوند دامنه داده ها تارنما یک کمپانی را اخذ می نمایند. بر پایه ی توافق همگانی پسوند های دامنه edu, .com.  و org. بیشترین و بالاترین امتیاز را در موتورهای جست و جو را دارا‌هستند مبتنی بر این مبنا برخی از دانشمندان اعلام کرده اند به کار گیری از اسم پسوندهای نو دامنه ایده بدی میباشد چون سبب ساز زخم درجه بندی می‌شود.

از آنجایی که هر روزه گوگل عملکرد می نماید گویش خویش را به لهجه مخاطب مجاورت نماید مهم‌ترین دلیل در جایگاه بندی تجربه مخاطب میباشد. به دنبال به یک‌سری نکته در رابطه افزودن پسوند دامنه اشاره میکنیم:


بعضا از پسوندهای دامنه تازه، گران می باشند و این به‌این معنا میباشد که تارنما های اسپم کمتر از این پسوند به کارگیری می نمایند. براین اساس سایت هایی که از این پسوند ها به کارگیری می نمایند احتمالا از اعتبار بیشتری برخوردار می باشند.
به کار گیری از پسوند دامنه هایی که پذیرش گردیده میباشند و کاربر بیشتری دارااست میتواند در سئوی وب سایت و سکو بندی وب سایت موءثر باشد.
 

  • ۹۹/۱۱/۲۰
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی