بازاریابی محتوا ممکن میباشد کاری زمانبر ، سخت و دشوار باشد البته در صورتیکه قصد تعامل با مخاطبان و جذب مشتریان سئو سایت بیشتری را دارید می بایست از آن استعمال نمایید . ولی یک کمپین بازاریابی محتوای برنده بایستی قابل مدیر و استوار باشد تا نتیجه ها خیر و خوبی را به شما ارائه نماید .
مخاطبان خویش را شناسایی فرمائید :
برای ساخت محتوا برای یک خواننده خاص ، می بایست داده ها روشنی از حق تقدم ها ، بحران ها و نیازهای آن ها داشته باشید . برای این فعالیت شما می بایست نخستین جامعه مخاطبان خویش را شناسایی نمایید و با تحقیق و ارزیابی به یافتن معضل ها و سوال ها آن ها بپردازید . همانطور که گفتیم مخاطبان در ادامه جواب سوالهای خویش و یا این که محصول ها و خدماتی می باشند که خطاها آنان را بر طرف نماید و ایجاد محتوا دراین راستا باعث جذب شدن بیشتر مخاطبان به محتوا شما و تعقیب کردن محتوا بوسیله مخاطبان میگردد.
پوسته و فرمت محتوای خویش را انتخاب نمائید :
پوسته و نوع محتوای شما می بایست با چرخه فروش به طور کامل مطابقت و همخوانی داشته باشد . برای ایجاد محتوایی بایستی پوسته از پوسته منحصربهفرد آن به کارگیری نمائید تا تاثیر عالی و بیشتری بر روی مخاطبان داشته باشد . برای بعضا از انوع محتواها این پوسته به طور یک ویدیو میباشد ، برای بعضی دیگر به طور نوشتهی علمی یا این که ارزیابی لیست .
مجموعه ساخت ، بازنویسی و تکثیر محتوا را انتخاب نمایید :
مخاطبان محتوای شمارا مبتنی بر کیفیت آن قضاوت مینمایند . براین اساس شما بایستی ساختوساز محتوای خویش را به شخص یا این که کسانی بسپارید کهاین فعالیت را به شایسته ترین نحو ممکن ایفا می دهند . جداگانه از شخصی که محتوای شمارا ساختوساز مینماید ، می بایست شخصی را داشته باشید که محتوا را بازخوانی و تصحیح نماید و قبل از تکثیر محتوا به آن را تحقیق کند تا از این روش مطمئن گردید محتوای با ارزشی از روش تارنما شما منتشر می شود .
طرز تکثیر محتوا را انتخاب فرمایید :
شما می بایست قبل از تکثیر محتوا ، طرز و جای تکثیر را مشخص و معلوم فرمائید . آیا محتوا از روش تارنما شما در مشت مخاطبان قرار میگیرد ؟ آیا محتوا را از روش آدرس اینترنتی برای مخاطبان ارسال می کنید یا این که محتوای شما به چاپ رسیده و آنگاه در چنگ مخاطبان قرار میگیرد .
برای گزینش طریق و جای تکثیر محتوا می بایست جایی را تعیین فرمائید که میدانید بیشتر مخاطبان شما هم آنجا میباشند و پوسته هایی را گزینش نمائید که با دقت به نوع محتوا و حالت مخاطبان مطلوب خیس و منطقی باشند .
فعلا بیشتر مخاطبان در فضای وب و فضای مجازی حضور داراهستند پس شایسته ترین جای برای تکثیر محتوای شما وب سایت و شبکه های مردمی میباشد البته ممکن میباشد گهگاه ارسال یک نوشته ی علمی از روش نشانی اینترنتی تاثیر گذارتر باشد .