تجزیه و محاسبه
این اولی مرحله برای پژوهش مطلوب بودن سئو در مشهد ساخت محتوای الکترونیکی میباشد که بایستی صورت پذیرد. تجزیه و ارزیابی جهت تشخیص نیازهای یادگیری، شناسایی نیازها از طریقه یادگیرندگان گوناگون، معلمان، کارشناسان موضوعی، شاغلین و غیره میباشد. نیازها می بایست به وضوح ذکر شوند. ساخت محتوای الکترونیکی برای شخص یا این که تیم، مورد ها قانونی یا این که غیر رسمی با هم مختلف میباشد.
تجزیه و چک یادگیرنده، گردآوری دادههای مرتبط با سطح ها تحصیلی و خصوصیتهایی مانند مهارتها، علت، سواد بصری، مدل های یادگیری و غیره میباشد. فهمیدن در باب یادگیرنده به تجزیه و آنالیز یاری مینماید. آنالیز محتوا چیزی جز ساخت محتوا وجود ندارد. فهم و شعور محتوای عالی پیش از پیاده سازی و پیشرفت محتوا اصلی میباشد.
پیاده سازی
هدف ها آموزشی می بایست به طور بدیهی تعریفوتمجید شوند. هدف ها یادگیری عباراتی می باشند که تعریف مینمایند که یادگیرنده در نقطه پایان عصر یا این که نرم افزار چه کاری را قادر است جاری ساختن دهد. یک طرح کلی ایجاد محتوای ظریف تهیه و تنظیم فرمایید که در آن محتوا کاملا تجزیه و نظارت و به صورت منطقی سازماندهی گردد.
بسط
مرتبط با ساخت و ساز طرح کلی میباشد. طرح کلی چیزی وجود ندارد جز تایپ کردن تمام محتوای عصرای که می خواهید ارائه دهید. در پیشرفت محتوای الکترونیکی، طرح کلی قدم به قدم سود آخری محتوای الکترونیکی را تفصیل میدهد. طرح کلی مبنی بر هدف ها و راهبردهای آموزشی ساخت میشود. درین مرحله توسعه و گسترش دهندگان، محتوا را ساخت و ساز و گردآوری مینمایند. نرم افزار نویسی و ترکیب همگی ارکان رسانه در یک بسته یک سری رسانهای دارای انسجام، بخشی از این مرحله میباشد.
طراحی
در مرحله ایفا، مطالب برای علم آموزان ارائه میگردد. یک استراتژی طراحی جامع تدوین شده است. این استراتژی بایستی مشتمل بر اپ درسی زمان، نتیجه ها یادگیری، شیوه ارائه از حیث ملزومات hardware و برنامه و طریقهای امتحان دهی باشد. اگر که مطالب در وبسایت قرار می گیرد، مطمئن گردید که وبسایت کارآمد و مطلوب میباشد.
ارزشیابی
مرحله آنالیز مشتمل بر دو قسمت میباشد: چک تکوینی و عده بندی.