مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

فرقی نمی‌کند که چقدر در طراحی سایت سابقه دارید و در چه سطحی کار میکنید، رعایت نکاتی که در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد می‌توانند به شما یاری کنند که به مهارت‌های خود بی‌افزایید و  بیشتر از پتانسیل‌هایی که دارید استعمال فرمایید. بنابراین، وقت را بیش از این تلف نکرده و از شما دعوت می‌کنیم که نکات اساسی در ساخت سایت را از وبسایت راستین وب استیناف نمایید.

هرچه کم‌تر خوب


در حالتی‌که مقصود شما طراحی یک وب سایت ماهر و تاثیرگذار هست، سادگی طراحی یک عنصر کلیدی و اصلی خواهد بود. براساس کتاب تناقض گزینش، اثر بری شوارتز، جامعه‌شناس آمریکایی، هرچه تعداد گزینه‌هایی که در دست افراد می گذارید بیشتر باشد، شانس اینکه آنان چیزی را تعیین نکنند بالاتر خواهد رفت.

داشتن مورد‌های بیش از اندازه در تارنما می تواند مسیر کاربران برای رسیدن به هدفشان را زمان بر‌تر کرده و باعث می‌گردد که فرصت بیشتری را برای اتخاذ تصمیمشان صرف کنند. کاربران با هدفی در ذهنشان به وب سایتی که شما طراحی کرده‌اید می آیند و این هدف هیچ وقت تحسین لایه‌های گرافیکی که شما از آن ها به کارگیری کرده‌اید نخواهد بود. البته، ظاهر کاربرپسند و قشنگ نیز یک کدام از‌از سایر از مواردی می باشد که بایستی به آن توجه ویژه داشته باشید سئو در مشهد  البته نباید تا جایی پیش بروید که حواس استفاده کننده از هدفی که در ذهن دارااست گمراه خواهد شد. به عنوان مثال، تصور کنید که یک پروژه برای ساخت سایت فروشگاهی به شما واگذار شده‌ هست. تمام تمرکز شما بایستی بر روی این باشد که با معمولی‌ترین رویه ممکن، استفاده کننده را به سمت کالایی که جستجو کرده و یا کالایی که مالک سایت در لحاظ دارااست هدایت فرمایید.
توصیه میشود جهت کسب اطلاعات در مسئله عنایت طرح های گرافیکی، پست ۱۲ نکته ضروری در طراحی گرافیک تارنما را پژوهش کنید.

بسیاری از چیره‌ترین و تاثیرگذارترین لایه‌های وبسایت، ساده‌ترین آنها می‌باشند. چگونگی استعمال از فضاهای سفید که به آن ها فضاهای منفی نیز گفته می‌شود نکته کلیدی برای معمولی‌سازی طراحی سایت است. فضاهای سفید، فضاهایی از وب سایت هستند که عمدا خالی رها میگردند و برخلاف اسمشان حتما نیازی نیست که به رنگ سفید باشند.

فضاهای سفید به فاصله تصاویر و بلاک‌های متنی، مناطق خالی در گوشه هر صفحه و حتی فضای در میان حروف و لغت ها گفته می‌شود. هرچند که فضاهای سفید در یک سایت زیاد به چشم کاربر نمی‌آیند اما یک عنصر مهم در ساخت سایت به حساب می‌آیند. استفاده کم از فضاهای سفید میتواند تارنما طراحی شده شمارا شلوغ و نا مرتب نشان دهد ولی از طرف دیگر، درصورتی که از فضاهای سفید به موقع و به اندازه استعمال فرمائید وب سایت شما تمیز، سطح بالا و حرفه ای به لحاظ خواهد رسید و همچنین کمک خواهد کرد که کاربران روی ویژگی‌های اصلی سایت متمرکز شوند.

تصویر بالا یک مثال بسیار بهتر از استفاده به اندازه از فضاهای سفید و طراحی ساده است.

یک تصویر ارزش هزاران واژه و کلمه را داراست
یک تصویر ارزش هزاران کلمه را داراست؛ شاید این یک ضرب‌المثل تکراری باشد که به احتمال زیاد کلیه شما آن را شنیده‌اید البته حقیقت این می‌باشد که این ضرب‌المثل در ساخت وب سایت حرفه‌ای یک اصل بسیار مهم به حساب می‌آید. قرار دادن یک تصویر در وب سایت شما میتواند به اندازه یک متن زمانبر اطلاعات انتقال دهد. تصاویر می توانند کاربران را به راحتی و با زحمتی معدود به جایی که شما می‌خواهید انتقال دهند. عکس‌ها می‌توانند در نقش پیکان‌هایی کار کنند (دکمه‌هایی مثل «همین هم اکنون خرید نمایید» یا «با ما تماس بگیرید»).

از جمله، در تصویر بالا مشاهده میکنید که لوگو PAYFICIENCY چگونه به گزینه PRICING در منو اشاره داراست. به علاوه، تصویر مردی که در سمت راست صفحه قرار گرفته می‌باشد به نوعی اعتنا کاربر را نسبت به فرم ثبت نام و پرداخت جلب می‌نماید. شکل ها برای جلب اعتنا مخاطب گزینه مناسبی می باشند اما با استفاده از مکان نما ها می‌توانید نگاه استفاده کننده را جهت دیگری سوق دهید.

هنگام انتخاب عکس برای وب سایتی که قصد طراحی آن را دارید باید توجه ویژه‌ای به کیفیت داشته باشید. همه تصاویر بایستی رزولوشن بالایی داشته و همچنین مناسب سبک وب سایت باشند. به کار گیری از تصاویر افراد نیز به شدت هنگام طراحی وب سایت ماهر توصیه می‌گردد زیرا این موضوع ثابت شده است که انسان تمایل داراست به طور سایر انسان‌ها توجه کند.

در صورت قابلیت و امکان، تلاش فرمایید که متن‌های سایت خود را با اینفوگرافیک جایگزین فرمایید. اینفوگرافیک‌ روشی بسیار کارآمد هست که در کنار جلب دقت مخاطب قادر است اطلاعات زیادی را نیز انتقال دهد. بسیاری از کاربران به جای مطالعه دقیق محتوای ورقه، تنها به طور سطحی آن را مرور می‌کنند و در این موارد اینفوگرافیک میتواند خیلی بیشتر از پاراگراف‌های استاندارد پروسه، انتقال اطلاعات را اعمال دهد.

زیبایی شناسی بسیار مهم هست
اصلی نیست که محتوای تارنما تا چه حدی عالی باشد، چنانچه ساخت وب سایت شما به شکلی خوشگل صورت نگیرد شانس اینکه کاربران تب مربوط به وبسایت شما‌را بسته و به وب سایت دیگری برود بسیار بالا خواهد بود. سه عنصر اصلی در طراحی قالب وبسایت رنگ‌ها، تایپوگرافی و تعادل می باشند.

رنگ‌ها


همانگونه که کلیه ما می‌دانیم، رنگ‌ها می‌توانند سبب بروز برخورد‌های رمانتیک شوند. از جمله، رنگ‌های گرمی مثل صورتی و زرد افراد را بیشتر هیجان‌زده کرده و به آنها انرژی می‌دهند البته رنگ‌های سردی مثل آبی، سبز و بنفش بیشتر آرامش‌بخش می‌باشند. حتی این آیتم نیز ثابت شده است رایا پارس  که رنگ قرمز منجر میشود افراد بیشتر حس گرسنگی کنند؛ به همین دلیل است که اکثری از رستوران‌های فست‌فود از لوگوی قرمز‌رنگ به کار گیری می‌کنند.

هنگامی که می خواهید برای وب سایت خود رنگ انتخاب کنید بهتر می‌باشد بهترین تعادل در میان توازن و ناهم خوانی را انتخاب نمائید. به عنوان مثال، درصورتی که دو رنگ صورتی پررنگ و سبز لیمویی را که تضاد و مغایرت زیادی با هم دارند گزینش فرمایید به احتمال زیاد، چیزی که حاصل می‌شود یک ترکیب رنگی نامطلوب خواهد بود و عالی هست روی رنگ‌هایی تمرکز کنید که از یک خانواده هستند.

رنگ‌های پررنگ و درخشان بهترین گزینه برای دکمه‌ها و نماد دادن آن ها میباشند، براین اساس سفارش میشود که از این رنگ‌ها در پس زمینه استعمال نشود. به علاوه، برای تعیین رنگ‌ها در وبسایت، دقت به لوگو تجاری بسیار مهم می‌باشد و ایده‌آل‌ترین شرایط این هست که به سراغ رنگ‌هایی بروید که با رنگ لوگو مرتبط باشد؛ این زمینه در طراحی سایت شرکتی و ساخت وب سایت فروشگاهی بیشتر حائز اهمیت است.

نکته مهم دیگر هنگام انتخاب رنگ در ساخت سایت این می‌باشد که نباید از تعداد زیادی رنگ‌ استفاده کنید. به کارگیری از تعداد زیاد رنگ‌های متفاوت یک کدام از سریع‌ترین روش‌هایی هست که مخاطب را از وبسایت طراحی شده برانید. مجموعاَ توصیه می شود برای نگهداری تاثیرگذاری قالب وب سایت، استفاده از 3 یا چهار رنگ گوناگون ایده‌آل بوده و به کار گیری بیشتراز 5 رنگ پیشنهاد نمی‌شود. در تصویر بالا یکسری مثال خوب از پالت‌های رنگی را مشاهده می کنید what is seo که میتوانید از مخلوط آنان در سایت خود به کار گیری فرمائید.

ایفا لینک و پیوند دهی ها به دیگر صفحات تارنما
در صورتیکه وب سایت شما حاوی صفحات متفاوتی می باشد، می توانید با اجرا لینک و پیوند دهی های مناسب و به جا، مخاطب را به سمت پژوهش آنها هدایت کنید. به عنوان مثال در یکی از خدماتی که شرکت ساخت وب سایت ارائه می‌دهد می‌اقتدار به نکات مهم در طراحی وب سایت لینک بخشید. دقت نمائید پیوند هایی که به صفحات دیگر داده می‌شوند باید به مخاطب کمک کند تا به هدف خود نزدیک‌تر شده با مسئله سازگاری داشته باشد. در‌حالتی که لینک و پیوند دهی ها نامتناسب با محتوا درج شوند استفاده کننده مبتلا سردرگمی می‌گردد و خیلی سریع تارنما را رخنه‌ خواهد کرد.

به کار گیری اصول سئو


اهمیت طراحی داینامیک در راه‌اندازی وبسایت
در شرایطی‌که سایت شما به صورت داینامیک طراحی شده باشد هنگامی که یک پست نو در سایت اضافه می‌کنید در ورقه آغاز نمایش داده می‌شود. طراحی داینامیک موجب می گردد سرعت پیشرفت وبسایت شما بالاتر رود؛ اگر این مورد از نکات ساخت سایت را پیاده سازی نکنید، وبسایت شما استاتیک محسوب می‌شود و فقط جنبه اطلاع رسانی خواهد داشت و دیگر آن پویای و هماهنگی بین صفحه ها وجود ندارد.

تایپوگرافی
تایپوگرافی نیز به طور شگفت آوری می‌تواند بر روی حسی که وب سایت شما به مخاطب منتقل می‌کند تاثیرگذار باشد. برای مثال استفاده از فونت‌های شکسته بیشتر حس پیچیدگی و کلاسیک بودن را به کاربر منتقل کرده البته فونت‌های بدونه دندانه و ساده ظاهری مدرن‌تر را به تارنما می‌دهند.

تعداد کلماتی که در هر خط جای می گیرند نیز به اندازه گزینش فونت مهم می‌باشد. سعی فرمائید که برای هر خط حداکثر 18 کلمه و واژه یا در بین 50 تا 80 کاراکتر در حیث بگیرید. نکته مهم دیگر درمورد تایپوگرافی در طراحی وب سایت این است که مخاطب خود را بشناسید. به عنوان مثال، در صورتی‌که مخاطب شما بیشتر افراد مسن می باشند، خوب است که از شماره فونت درشت‌تر استفاده کنید تا استیناف محتوای وبسایت برای آن ها سهل وآسان‌تر باشد.

فراخوانی مخاطب
بعضا از صاحبان مشاغل تصور می‌کنند درصورتی که فراخوان برای برقراری ارتباط را در بالای شیت یعنی او‌لین جایی که کاربر مشاهده می‌کند قرار دهند زمان بیشتری برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود دارند اما می بایست بدانند که این تصور صحیح نمیباشد. طی تحقیقات به عمل آمده بعداز تفحص 25 میلیون استفاده کننده به این منفعت رسیدیم که قابلیت و امکان تبدیل بیننده به مشتری در زیر صفحه بیشتر می‌باشد، درست جایی که کاربر اطلاعات بیشتری از کسب و کار شما به دست آورده است و می خواهد با شما ارتباط داشته باشد.

تعادل


طراحی یک سایت متعادل پاره ای دشوار می‌باشد. شاید تاکنون چیزی به اسم «قانون سوم‌» را شنیده باشید. این قانون یک اصل اصلی در همه هنرها می‌باشد و طراحی سایت نیز از آن جدا نیست. این قانون به این معناست که چنانچه یک توری سه در سه بر روی یک عکس (یا یک برگه وب) قرار دهید، بهترین نقاطی که می بایست به چشم بخورند نقاطی هستند که خط‌ها در آنجا با هم تقاطع دارند.

از جمله، تصویر سمت راست با رعایت این قانون بسیار جالب‌تر و زیباتر می باشد.

از نکات اصلی فعال سازی وبسایت استعمال به جا از منو ها و لینک دهی های اثرگذار
هنگامی که استفاده کننده وارد وب سایت شما می گردد آغاز به پیمایش صفحه از بالا به زیر کرده و در شرایطی که که به صفحه ها دیگر برود برای بازگشت به کاغذ اصلی در ادامه گزینه “خانه” در منو می‌گردد. از آن جایی که معمول ترین مکان برای جای ‌گیری خانه سمت چپ منو هست توصیه میکنیم شما نیز از این قسمت برای قرار دادن شیت اساسی وبسایت خود استعمال نمایید. طی تحقیقات به عمل آمده مشخص و معلوم شده است که ترتیب قرارگیری دیگر مورد ها در فهرست از التفات بالایی برخوردار نمی‌باشد بدین ترتیب در جهت چینش فهرست نیاز به اختصاص زمان زمانبر نخواهد بود.

بیشتراز اندازه خاص نباشید


اینکه بخواهید یک ایده خاص را برای طراحی وب بکار ببرید عالی می باشد اما پیشنهاد می‌کنیم که بیش تر از اندازه خاص نباشید. مردم بیشتر دوست دارا هستند چیزی را ببیند که بیشتر به آن عادت دارند و نیازی نیست که چیز جدیدی را دوباره ابتکار عمل کنید. اینکه رنگ دورنما را طبق حصول و کاری که سایت به آن مربوط می گردد انتخاب نمایید هیچ مشکلی ندارد اما برای مثال، کل کاربران عادت دارند  لینک‌ها را به رنگ آبی ببینند و عوض کردن رنگ آن‌ها چندان مدبرانه نیست.

طراحی UX را فراموش نکنید


طراحی یک وبسایت تنها ساخت یک قالب قشنگ نیست بلکه علاوه بر زیبایی، سایت شما باید به خیر شغل کند و یک تجربیات مناسب را برای کاربر رقم بزند. درواقع، یک وبسایت خوب هرچقدر هم خوشگل باشد اما در‌حالتی که تمامی موادسازنده آن در هر شرایطی کار نکنند هیچ ارزشی نخواهد داشت. به مطرح شدن خیلی معمولی، مخاطب باید قدرتمند باشد که با طی کم‌ترین مجال به خواسته خود برسد. شما با مطالعه مقاله طراحی تجارب کاربری چیست؟ اطلاعات بیشتری در مورد ساخت یک حس خو در استفاده کننده استحصال فرمایید.

التفات افزودن نصیب پرسش و پاسخ و پاسخگویی به سوال های کاربران
مقصود اصلی شما از تولید یک وب سایت افزایش اعتبار و درآمد استخراج و کارتان می باشد که این دستور محقق نخواهد شد مگر با جلب رضایت کاربران. شما مکلف می‌باشید به سوال های مخاطبان خود پاسخ دهید تا رضایت و یقین آنان را جلب کنید. عدم پاسخ به سوال ها مشتریان به منزله حیف کردن آن مشتری خواهد بود. انسان ها به طور ذاتی قصد به ایفا کارهایی دارند که بقیه افراد در گذشته آن را اجرا داده باشند؛ در صورتی‌که عده ای در پیشین از وب سایت شما استعمال کرده باشند موجب می گردد مجموعه دیگری از کاربران به وب سایت شما اعتقادوباور کنند. لازمه این عمل جلب باور مشتریان میباشد به این ترتیب شما باید با صبوری سوالهای آنها را پاسخ دهید.

سبک طراحی نمائید


همیشه باید عملکرد کنید که سایت خود را تا حد امکان سبک نمائید. کارشناسان بر این باورند که چنانچه لود شدن یک وب سایت بیش از 8 ثانیه طول بکشد، کاربر تب مربوط به آن تارنما را در مرورگر خود خواهد بست. ولی در واقعیت، این مدت حتی کم‌تر از آن بوده و تارنما شما کم‌تر از 3 ثانیه برای بار گذاری شدن زمان دارد و در غیر این صورت مشتری خود را از دست خواهد بخشید.

یک کدام از طرق مفید برای کاهش زمان لود شدن یک سایت، باصرفه‌سازی حجم تصاویر می‌باشد. فولدر‌های گرانقدر زمان بیشتری را برای بارگذاری شدن طلب می‌کنند و کاهش حجم و ابعاد تصاویر مو جود در هر کاغذ به لود شدن سریع‌تر آن کمک خواهد کرد. یک آیتم دیگر، اضافه کردن قابلیت کش شدن به لندینگ پیج می‌باشد. در شرایطی‌که این‌راه‌ها را امتحان کرده‌اید و همچنان بیشتر از تعدادی ثانیه طول میکشد تا صفحات وبسایت شما لود خواهد شد خوب هست به سراغ به روزرسانی سرورهای خود بروید.

وبسایت را برای همه قابل دسترسی فرمائید
یک مطالعه در سال 2018 آرم داد که 52.2 درصد از مجموع کاربران اینترنت از طریق گوشی موبایل به وبسایت مورد نظر خود دسترسی داشته‌اند. این درحالی می‌باشد که این درصد در سال 2017 برابر با 50.3 بوده هست و روز آپ تو دیت درحال افزایش بوده به نحوی ک این درصد موقتی به شدت بالاتر است. به این ترتیب، این نکته بسیار مهم است که وب سایت شما با نسخه موبایل نیز سازگار بوده و خیلی سریع و بدون هیچ مشکلی امکان دسترسی به آن از طریق دستگاه‌های موبایل نیز امکان‌پذیر باشد.

اشاره به بعضی دیگر از نکات اساسی که در طراحی وب سایت می بایست بدانیم:
در هنگام انتخاب عنوان برای سایت و محتوای وب سایت آحاد توجه خود را گردآوری نمایید تا عنوان بغرنج و نا مفهوم نباشد و به بتواند به خوبی به تعریف و تمجید محتویات خود بپردازد. در صورتی که شما مجبور به به کار گیری از عنا وین نا مفهوم شدید سفارش می‌شود متنی را در جهت پند استفاده کننده قرار دهید؛ زیرا زمانی که کاربر نتواند مفاهیم عنوان ها شما را به درستی ادراک کند دیدگاه او نسبت به محتوا نیز تغییر و تحول خواهد کرد.

از طرح های به هم ریخته و بغرنج در صفحه ها تارنما استعمال نکنید. تولید تمایز فی مابین شما و سایت های دیگر می‌تواند بسیار جذاب باشد اما راجع به با طرح بندی سایت عالی می‌باشد پیچیدگی را کنار بگذارید.

همت نمایید محتوای اساسی تارنما را در معرض روئت کرد استفاده کننده قرار دهید و تا حد امکان از تحت منو و منوی های آکاردئون به کار گیری نکنید. اگر مورد ای در تحت منو شما نهفته شده باشد احتمال دیده شدن آن بسیار معدود خواهد بود.

هدف خود را از طراحی بدانید
آخرین نکته‌ای که بایستی به آن اشاره کنیم این می باشد که از خود سوال بپرسید که غرض شما از ساخت سایت مورد نظر چیست؟ اگر جواب این سوال را به درستی ندهید، رعایت آحاد این نکاتی که خدمت شما ارائه کردیم بی بهره خواهد بود. به عنوان مثال، در طراحی وب سایت فروشگاهی، بسیار اساسی است که عناصری مثل «افزودن به سبد خرید» و یا «آخری کردن توصیه» می بایست در مرکز دقت قرار گیرند و دسترسی به آنها تا حد قابلیت آسوده باشد.

به مطرح شدن دیگر، این هدف کسب و کار مربوط به وبسایت است که تعیین می‌کند چه عناصری در تارنما به عمل برود و به کدام یک از آن‌ها بیشتر اعتنا گردد. براین اساس، پیش از آغاز یک پروژه، بسیار مهم است که در مورد آن تحقیق نمایید و استفاده کننده نهایی تارنما را به خوبی بشناسید. اولین قدم برای راه اندازی یک وبسایت خوب، تهیه و تنظیم یک لیست از نکات و مورد ها مهمی که در ساخت سایت گزینه به کارگیری قرار می گیرد می باشد.

امید داریم که این نوشته ی علمی گزینه توجه شما قرار گرفته باشد. فراموش نکنید که میتوانید به صورت مجانی از خدمت مشورت راستین وب بهره برده و سفارشات خود را برای طراحی و پشتیبانی انواع وبسایت به ما بسپارید.

  • ۰۱/۰۹/۰۸
  • شایلین عباسی

رایا پارس

سئو در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی