مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


کدهای وب سایت
سایت
تارنما
وبسایت
وب سایت
 شما با هر زبانی نوشته شده باشند، در مرورگر به html تبدیل میشوند. html دارنده تگ‌هایی است که هنگام طراحی وب سایت جایگاه هدر، فوتر، بادی، تصاویر، متن و غیره به وسیله‌ی آنان انتخاب میگردد.موقتی از سوال یکسری پرسش به پاسخ می‌رسیم:

– جناب گوگل بسیار باذکاوت گردیده، البته تمامی‌ی نوشته‌ها، اعداد و غیره در تگ‌هایی شبیه به هم میباشند. سئو در مشهد موتور کاوشگر از کجا بفهمد که‌این ورقه غذاهای اهل ایران را معرفی کرده یا این که معرفی‌کننده‌ی یک رستوران میباشد؟

– خزنده وارد وبسایت شما می شود و تصاویری را یافت می‌نماید. حتما می‌دانید که کلیه‌ی تصاویر در تگ‌های می باشند و تفاوتی ندارند. از کجا بفهمد که کدام تصویر اساسی‌خیس می باشد و مثلا تصویر اصلی کالای شماست؟

– فی مابین عدد و رقم‌هایی که در برگه‌ی جنس ذکر شده، از کجا متوجه شود کدامیک قیمت مهم کالاست و باقی اعداد مرتبط با بعدها و سایز و کد کالا می‌باشند؟

Structured Data چیست
بهبود شرایط بازدید و راندمان هر وب سایت نیاز به تعامل دوطرفه دربین وبسایت و موتورهای جستجوگر داراست. همان تمام سعی مهندسین سئو این است که کار را برای خزنده‌ها شل‌خیس نمایند. این چنین که هنگامی crawler وارد تارنما شما شد، به راحتی بفهمد که‌این برگه درباره‌ی چیست، تصویر شاخص آن کدام می باشد، چنانچه کالاست بها آن با کدام عدد رقم خورده و بعدها متاع و اظهار نظر آن در کجا درج شده است.

Structured Data در واقعیت نوعی ابزار علامت‌گذاری کدها برای تیم‌بندی و شناسایی بهتر و ظریف‌خیس صفحه های، به وسیله موتورهای جستجوگر می باشد.

rich snippet

ریچ اسنیپت Rich Snippets چیست
فورا بعداز شناخت با استراکچرد دیتا می بایست با ریچ اسنیپت‌ها آشنا گردید. اسنیپت‌ها در واقعیت به عبارتی مقادیر رایا پارس و زیردسته‌هایی می باشند که بوسیله انواع Structured Data انتخاب می گردد. مثلا نشان‌گذاری ارزش، امتیاز، اسم متاع، مجموعه‌بندی کالا، نویسنده‌ی متن و غیره همه توسط اسنیپت‌ها آرم‌گذاری می گردند و ساختار کلی استراکچرد دیتای وب سایت را می سازند.

. Structured Data کتابت وب سایت را بهتر می‌نماید
استفاده از این سیسم موجب بهبود خوانایی وب سایت گردیده و خزنده‌ها جزئیات ظریف‌تری از صفحه ها what is seo  شمارا ذخیره می‌نمایند. در غایت این داده ها گروه‌بندی گردیده به طور بی نقص‌تری به کاربر علامت داده می شود و کسانی که به دنبال محصول یا این که سرویس ها شما می‌باشند به طور هدفمندتری سایت شمارا خواهند روئت کرد. هرچه یک وب سایت اعتبار بیشتری داشته باشد رفته‌رفته این جزئیات در نتیجه ها کاوش بیشتر اکران داده می‌شوند؛ به تصاویر تحت توجه نمایید.

به کار گیری از Structured Data و معرفی صفحه تحت عنوان برگه‌ی جنس:

به کار گیری از استراکچرد دیتایی که ورقه را معرفی کننده‌ی یک جای معرفی کرده.

استراکچر دیتا جای

داده‌های ساختار یافته برای اکران ارزش:

استراکچرد دیتا بها

جستجوگرهایی مثل گوگل چه نیازی به آشنایی بهتر صفحه های ما دارند؟
در واقعیت این گوگل وجود ندارد که به ما نیاز دارد، ما هستیم که باید وبسایت‌مان را مثل هلو پوست بکنیم و در دهن جناب مستطاب گوگل بگذاریم تا شل و ول‌خیس آن را قورت دهد. تمام این اقدامات برای این است که سایت‌ها اعتبار بیشتری کسب نمایند و در اکران نتایج جستجوها فراتر نشانه داده شوند. در صورتی دارنده حصول و کاری میباشید که ورودی گوگل هیچ اهمیتی برای شما ندارد، کدهای سایتتان را هنگفت ‌خیس نکنید و قید استعمال از استراکچرد دیتا را بزنید. از دید فنی هیچ واقعه بدی برای شما نخواهد به‌زمین‌خورد.

چه‌طور از Structured Data به کار گیری کنیم
استراکچرد دیتاها در شرایط‌های مختلفی تعریف میگردند که به طور تیتروار و خلاصه به آن می‌پردازیم:

میکرودیتا
این شیوه علامت‌گذاری در HTML5 کاربرد داراست و کدهای html اضافه‌ای به کدهای شما افزوده می گردد. در‌این شیوه می‌بایست این مورد‌ها را به کد خودتان اضافه کنید:
attribute و و .
به وسیله این کدهای اضافه می توانید نوع نماد‌گذاری مثل place، product، organization و یا این که مقدار پاس داده گردیده به آن مثل name، phone، price و غیره را معلوم نمایید.

نحوه RDFa
این سبک از آرم‌گذاری نیز مشابه میکرودیتاست و عبارات تعیین کننده لابلای کدهای html قرار می‌گیرند. RDFa کمتر از دیگر طرز‌ها گزینه به کارگیری قرار گرفته و به تدریج می‌توان سایتی را یافت که از آن فایده کرده باشد.

JSON-LD
طریق جیسون اکنون شایسته ترین طریق نشان‌گذاری هست و آیتم استقبال وبسایت‌ها و جستجوگرها قرار گرفته. در‌این راه از اسکریپت‌ها سود میبریم و تمام توضیحات و مختصات را در یک بلاک اسکریپت می‌گذاریم. این چنین نشانه‌گذاری‌ها از لابلای کدهای html بیرون گردیده و کدهای وبسایت وضعیت منظم‌تری میگیرند.

شایسته ترین طریق درحال‌حاضر جیسون‌ال‌دی است و نمونه‌های بیشتر برای استعمال از این شیوه را می‌توانید در سایت schema.org پیدا نمائید.

بروز نتیجه ها بعد از استعمال‌ی Structured Data دارنده دوبخش است. در بخش اولیه احتمالا وبسایت شما و اکران نتیجه ها آن در جستجوها تغییری نمی‌نماید، اما گوگل به شما اعتبار بیشتری می دهد، وب سایت شما‌را بهتر می‌شناسید و احتمال پیشرفت کردن بیشتر می شود. پس صبور باشید و به افزایش توان وب سایت‌تان ادامه دهید. این سیستم مثل یک آپشن اضافه خواهد بود که جمعاًًًًَ موجب توان‌گیری بیشترتان گردد.
نصیب دوم قابل مشاهده است و میتوانید ببینید. در‌صورتی‌که سایت شما اعتبار و منزلت خیر داشته باشد، در نتیجه ها گوگل و بعضا جستجوها به صورت متفاوتی اکران داده خواهید شد. اسنیپت‌ها نادر‌معدود تاثیر می‌نمایند و متمایز میشوید.

استراکچرد دیتا، گوگل و سایت‌های فارسی
طبق تفحص‌هایی که تا به امروز داشته‌ایم و حداقل طبق مشاهدات ما، جزئیاتی که گوگل از Structured Data سایت‌های فارسی استعمال می‌نماید محدودتر از وب سایت‌های انگلیسی میباشد. شاید این به جهت ادراک کمتر گوگل نسبت به زبان فارسی باشد. به همین خیال وقتی عبارتی را به انگلیسی کاوش نمائید، گوگل جزئیات و داده ها بیشتری را به شما آرم می دهد، هرچند که تا به امروز در امر زبان فارسی پیشرفت‌های اکثری کرده و در آینده نیز شناسایی گویش ما‌را ادامه خواهد داد.

طرز پژوهش کدهای Structured Data
در حالتی که از استراکچرد دیتا در وبسایت‌تان استعمال کرده‌اید، مسلما کدهای مندرج را تحقیق فرمایید. بسیاری از مدیران وبسایت‌ها از وجود خطا در نشانه‌گذاری وب سایت‌شان بی‌اطلاعند. برای این مراد وارد ورقه‌ی آزمایش کننده‌ی گوگل گردید Structured Data Testing Tool و نشانی وبسایت یا این که صفحه‌ی جنس خویش را وارد فرمایید تا ریچ‌اسنیپت‌ها استیناف شوند.
در صورتی‌که در حاصل پایانی خطاهای Error داشتید و با رنگ قرمز رنگ اکران داده شد، این یعنی کدهای نماد‌گذاری شما صحیح تهیه نشده و باید آن‌ها‌را اصلاح کنید. یا این که از نگاه کدنویسی اشتباهی اتفاق افتاده، یا این که در هنگام ورود داده ها به سایت، مقادیر مایحتاج برای اسنیپت‌ها را لبریز نکرده‌اید.

  • ۰۱/۰۹/۱۰
  • شایلین عباسی

رایا پارس

سئو در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی